V prípade ŽST Vinohrady sa rušňovodič spoliehal na to, že vlaková čata mu neodkýva odjazd keď bude na odchodvom návestidle ešte stále svietiť červená. Bola to škaredá nehoda a zaplatil za to životom.
Tak na trati 130 v priamom smere svieti vždy iba zelená alebo jedna žltá vrchná ak ide v závese predchádzajúceho vlaku. Z boku vždy zelená zo žltou alebo 2x žltá.
No v Pezinku mal fakt veľmi vela času rušňovodič na uvedomenie si chyby a zastavenie vlaku pred návestidlom. Muselo ísť o veľmi veľkú nepozornosť alebo zdravotné problémy. Veď vyšetrovanie to ukáže.
Pred pár rokmi bolo čosi podobné medzi Vinohradmi a Hl.st. Z trate 130 má návesť priamo na začiatku nástupištia zastávky Vinohrady, ktoré vždy lokomotívou prejde po zastavení. Pri rozbehu svietila červená no tá svietila už pri zastavovaní. Na čo rušnovodič zabudol asi. No a pred vstupným návestidlom hl.stanice to napálil do stojaceho osobného vlaku pred ním.
Nemusí mu z vedľajšej koľaje svietiť dvojsvetlová návesť, ak je tam rýchla výhybka (čo ale nie je prípad Pezinka ale napríklad celého južného ťahu, kde je vmax=100 aj výhybky sú na 100) a môže mu aj priamo svietiť dvojsvetlová návesť.
Písal som ak ide vlak zboku na hlavnú koľaj tak mu nesvieti, iba zelená. Buď zelená a žltá alebo 2x žltá. Čiže ak videl v diaľke, iba zelenú tak ho mohlo trknúť, že to nie je jeho keď bol na bočnej koľaji.
Výhybka bude v polohe do šturca ak na vedľajšej koľají bude postavená vlaková cesta pre iný vlak. Posun nič rezať nebude, lebo nebude mať kde. Ak to náhodou neubrzdí, tak sa zrazí so šturcom.
Moderné vozidlá majú (nežiadúci) vplyv na nemoderné koľajové obvody, nie na všetky. Inak autoblok môže fungovať aj na počítačoch náprav ale neviem, aké riešenie je použité na kysuckej trati.
Samozrejme že to je AJ problém infraštruktúry. Vďaka takýmto problémom infraštruktúry máme napríklad na Slovensku sprznené pušpulové, resp. dosť často pulpulové princezné.
A to si ako predstavuješ, že ta výhybka sa postaví do odvratu v momente, keď ten posun poreže výhybku, prípadne si "šliapne" alebo predpokladáš u nowocząsnych zabezpečovacích zariadení nejaké prediktívne schopnosti?
To filozofia zabezpečovacieho zariadenia na železnici nedovoľuje, jedine v prípade tzv. padáku.
Resp. výpravca to môže zhodiť v prípade nejakej mimoriadnosti (napr. že sa naňho rútia ujdené vozy, vlak, čo odišiel proti Stoj! alebo to výpravca/dispečer nesprávne postavil (tzv. Fehlleitung, veľmi obľúbené v Nemecku). Ale musí to rušňovodičovi okamžite oznámiť.
Hej, to bol ten môj mylný predpoklad, resp. potom špekulatívna otázka: či nemôže nastať aj situácia, že prichádza stanicovať s tým, že cestu postavenú má, ale počas pobytu v stanici sa to zmení.
To ale skoro určite nebol tento prípad.
A ten autoblok Žilina - Čadca - ČR je ešte stále koľajovými obvodmi? Všetky problémy s vplyvom moderných vozidiel na KO sa už podarilo vyriešiť a funguje to celé bez nejakých dodatočných obmedzení?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
S499.1023
Resp. výpravca to môže zhodiť v prípade nejakej mimoriadnosti (napr. že sa naňho rútia ujdené vozy, vlak, čo odišiel proti Stoj! alebo to výpravca/dispečer nesprávne postavil (tzv. Fehlleitung, veľmi obľúbené v Nemecku). Ale musí to rušňovodičovi okamžite oznámiť.