Discussion Forum › Operations Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.

upravovač fotiek

Reply on: david11 #181662:
V prípade ŽST Vinohrady sa rušňovodič spoliehal na to, že vlaková čata mu neodkýva odjazd keď bude na odchodvom návestidle ešte stále svietiť červená. Bola to škaredá nehoda a zaplatil za to životom.
Reply on: S499.1023 #181661:
Tak na trati 130 v priamom smere svieti vždy iba zelená alebo jedna žltá vrchná ak ide v závese predchádzajúceho vlaku. Z boku vždy zelená zo žltou alebo 2x žltá.
No v Pezinku mal fakt veľmi vela času rušňovodič na uvedomenie si chyby a zastavenie vlaku pred návestidlom. Muselo ísť o veľmi veľkú nepozornosť alebo zdravotné problémy. Veď vyšetrovanie to ukáže.
Pred pár rokmi bolo čosi podobné medzi Vinohradmi a Hl.st. Z trate 130 má návesť priamo na začiatku nástupištia zastávky Vinohrady, ktoré vždy lokomotívou prejde po zastavení. Pri rozbehu svietila červená no tá svietila už pri zastavovaní. Na čo rušnovodič zabudol asi. No a pred vstupným návestidlom hl.stanice to napálil do stojaceho osobného vlaku pred ním.
Reply on: david11 #181657:
Nemusí mu z vedľajšej koľaje svietiť dvojsvetlová návesť, ak je tam rýchla výhybka (čo ale nie je prípad Pezinka ale napríklad celého južného ťahu, kde je vmax=100 aj výhybky sú na 100) a môže mu aj priamo svietiť dvojsvetlová návesť.
Reply on: S499.1023 #181650:
Môžem niekedy osobne.
Kramare si idu zase svoje, 32 hradene asi kazde poradie zalozakmi. Dlhace obratisko 8:45 plne polovicou poradi z L32.
Reply on: S499.1023 #181650:
Vieš to rozviesť viac?
Reply on: S499.1023 #181653:
Písal som ak ide vlak zboku na hlavnú koľaj tak mu nesvieti, iba zelená. Buď zelená a žltá alebo 2x žltá. Čiže ak videl v diaľke, iba zelenú tak ho mohlo trknúť, že to nie je jeho keď bol na bočnej koľaji.
#8012 videná na Borskej smer Kútiky/Dúbravka.

upravovač fotiek

Reply on: S499.1023 #181649:
Výhybka bude v polohe do šturca ak na vedľajšej koľají bude postavená vlaková cesta pre iný vlak. Posun nič rezať nebude, lebo nebude mať kde. Ak to náhodou neubrzdí, tak sa zrazí so šturcom.
Reply on: si #181630:
Áno, to je ten tzv. padák.
Reply on: david11 #181632:
Máme rýchlostnú návestnú sústavu, nie smerovú už asi 60 rokov.
Reply on: david11 #181634:
Aj motorový dunihlav má navestidlo v kabíne ale práve tu na ňom žiadnu návesť neuvidí, keďže tam nie je traťová časť LVZ.
Reply on: ceres #181644:
Moderné vozidlá majú (nežiadúci) vplyv na nemoderné koľajové obvody, nie na všetky. Inak autoblok môže fungovať aj na počítačoch náprav ale neviem, aké riešenie je použité na kysuckej trati.
Reply on: Solider #181647:
Samozrejme že to je AJ problém infraštruktúry. Vďaka takýmto problémom infraštruktúry máme napríklad na Slovensku sprznené pušpulové, resp. dosť často pulpulové princezné.
Reply on: upravovač fotiek #181629:
A to si ako predstavuješ, že ta výhybka sa postaví do odvratu v momente, keď ten posun poreže výhybku, prípadne si "šliapne" alebo predpokladáš u nowocząsnych zabezpečovacích zariadení nejaké prediktívne schopnosti?
Reply on: ceres #181645:
To filozofia zabezpečovacieho zariadenia na železnici nedovoľuje, jedine v prípade tzv. padáku.
Resp. výpravca to môže zhodiť v prípade nejakej mimoriadnosti (napr. že sa naňho rútia ujdené vozy, vlak, čo odišiel proti Stoj! alebo to výpravca/dispečer nesprávne postavil (tzv. Fehlleitung, veľmi obľúbené v Nemecku). Ale musí to rušňovodičovi okamžite oznámiť.
Reply on: ceres #181644:
Však ale to je problém prechodnosti vozidiel, nie infraštruktúry. LS tam nornálne funguje.
Reply on: ceres #181641:
Vzhľadom na to, že sa stretli plus mínus za výhybkou, rušňovodič na gorile musel vidieť REX v pohybe po vedľajšej koľaji a najskôr už začal brzdiť.
Reply on: si #181643:
Hej, to bol ten môj mylný predpoklad, resp. potom špekulatívna otázka: či nemôže nastať aj situácia, že prichádza stanicovať s tým, že cestu postavenú má, ale počas pobytu v stanici sa to zmení.
To ale skoro určite nebol tento prípad.
Reply on: Solider #181608:
A ten autoblok Žilina - Čadca - ČR je ešte stále koľajovými obvodmi? Všetky problémy s vplyvom moderných vozidiel na KO sa už podarilo vyriešiť a funguje to celé bez nejakých dodatočných obmedzení?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.