Discussion Forum › Operations Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: upravovač fotiek #181429:
Čože? Ktorá TV8 skončila okrem 7835???
Reply on: Mhr1 #181407:
Fungoval aj variant špička 10 a sedlo 15 min. No problémy to robilo pri prechode z 10-15 min. a naopak. Každá linka to mala ináč.

upravovač fotiek

Reply on: Viko #181428:
Ja vravím dlhodobo, že T3G by sa mali vyradiť až po K2S. Ale mám pocit, že v DPB má na to viac ľudí opačný názor (ale viem aj o ľuďoch, ktorí so mnou súhlasia). A furt si myslím, že vymeniť laminátové škrupinky v T3G za sedačky z vyradených K2S by malo byť v silách DPB. Nech sa cestovanie pre bežných cestujúcich aspoň trochu skultúrni (keď už vodičom nedajú ručný radič a klímu búdy). DPB naozaj nemá dosť kapacitných súprav, keby mal, tak by určite minulý piatok T3M nejazdila na celodennej službe linky č. 4. Veľa vozov je odstavených, vďaka čomu sa pomaly historičák nasadí na celodennú službu. Čo som síce z šotohľadiska ocenil a bol som sa ním odviezť, ale bežní cestujúci to vnímali iba ako "starú šunku". Vzhľadom k deponovaniu vozidiel je bizarné, že mladšie T6A5 jazdia iba ranné špičky a "stará šunka" sa objaví na celodennej štyrke. A keď sme pri "starých šunkách", tak pre cestujúcich sú nimi aj T3G, práve kvôli ich sedadlám. A to jazdia celodenky a T6A5 sa vyťahujú iba na špičky. A súhlasím s tvrdením, že cestujúci ocenia skôr starú električku, do ktorej sa zmestia ako inú starú električku, ktorá síce vyzerá modernejšie, ale zároveň sa do nej nezmestia. Že sa odstavujú K2S mi nevadí. Ale že sa odstavili už dve súpravy T3G považujem za chybu. Odstavili sa asi preto, lebo im vypršali platnosti revízií (ale počul som aj že kvôli tomu, že do nich zateká, takže nutná oprava strechy). Keby som o tom rozhodoval ja (samozrjeme sa mi ľahko mudruje "od stola", keď nevidím na finančnú stránku ani reálny stav dielní), tak by som im dal revízie a potrebné opravy spraviť a pri tej príležitosti dal vymeniť aj sitzle. Nechce sa mi verit, že by to v dielňach malo byť až také zlé, že to nedokážu. Majú plné ruky práce aj so Škodovkami, to mi je jasné, ale predsa je nutné udržiavať aj staršie vozy a nie len ich odstavovať.
Reply on: upravovač fotiek #181387:
Celkovo je to bizár, že sa majú rozbehnúť VP na Škodovkách, do toho sa "nedá posilniť" linky lebo by nebola dostatočná rezerva, a zároveň sa zvesela odstavujú aj kačice aj T3. Cestujúci by viacej ocenili električky síce staré, ale do ktorých sa zmestia. A potom by z čoho bolo skladať aj 3x T6.

upravovač fotiek

Reply on: S499.1023 #181426:
Ja mám skôr obavy že rámcové zmluvy vypršia skôr než sa vôbec niečo podpíše, lebo sa nenájdu peniaze. Je chvályhodné, že DPB je prichystaný a čaká sa iba na odklepnutie peňazí, ale skôr ako v roku 2029 nové vozy neprídu, ak nerátam tých 10 kusov, ktoré prídu budúci rok, lenže tie boli podpísané dávnejšie, len výrobca nestíhal. Je dosť možné, že T3G budú jazdiť ešte ďalších 5 rokov. Aj keď o ich vyradení počúvam už minimálne 5 rokov. Pravdou ostáva, že tie vozy sú potrebné. Žiaľ DPB absolútne nemá vlasné kapacity ani na takú elementárnu vec, ako výmenu sitzlov (ktoré má z vyradených K2S prakticky zadarmo). Nie je nutné ani meniť "hrnce", T3G majú sedadlá uchytené na šikmých nohách do rohu medzi podlahou a bočnicou. Miesto toho, aby sa tie vozy skultúrnili, sa stále iba hovorí, že čoskoro dojazdia. Pritom čoskoro je relatívny pojem.
Reply on: upravovač fotiek #181415:
Tým "čoskoro" nemyslím pozajtra.

upravovač fotiek

Reply on: si #181424:
Aj to je možnosť.
Reply on: upravovač fotiek #181421:
a co tak nieco podobne strcit sem:
https://www.google.com/maps/@48.1523717,17.1157141,125m/data=!3m1!1e3?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI1MTAyMi4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D
ziskal by sa "buffer" na odbocnej kolaji smer hl.stanica, pristor vyhodit neposlusny substrat na stu miesto blumentalu a pripadne aj nejaky vyrovnavaci cas opat na odbocnej kolaji smer blumental.....
a usetrilo by sa jedno krizenie, stacili by 2 vyhybky.... (aj ked asi by nemohli byt piko geometrie 😃 )

upravovač fotiek

Reply on: KuraciKebab #181422:
Lebo tam vozila vzduch. Nepostrehol som žiadne sťažnosti, že by niekomu chýbala linka 7 v špičke na Hlavnú šťanicu. Zato som postrehol viacero sťažností na nedostatočnú kapacitu na račianskej radiále. Z Radlinského vrátane obratu na Hlavnej štanici a späť je to 10 minút. Pri intervale 4 minúty skrátením po Radlinského ušetríš dve súpravy a dvoch vodičov. To nie je málo.

Keď príde 10 nových Škodoviek, tak by sa to mohlo dať všetko vyjazdiť kapacitnými vlakmi, vrátane linky 1, lebo v špičke by K2S v Petržalke asi neboli brané pozitívne. Poobedná špička linky 3 by mohla mať interval 3 alebo 3,5 minúty, keď súčasný štvorminútový nestačí. Petržalke by to tiež neuškodilo.
Reply on: upravovač fotiek #181421:
A prečo by L7 nemohla ísť na Hl. Stanicu ako to bolo doteraz?

upravovač fotiek

Možné riešenie obratu posilovej linky z Rače. Stačí doplniť dve výhybky a jedno kríženie, môžu to byť kľudne aj recyklované konštrukcie, ak geometria sadne. Výhybka na odbočnej koľaji smerom na Imricha Karvaša v samovratnom vyhotovení prestavníku (do odbočky). 32,5 merová tramvaj sa tam pohodlne zmestí, vodič v kľude prejde do opačnej búdy a pohodlne, podľa rozhľadových možností zasa odíde späť do Rače. Linka 7 v úseku Rača - Blumentál. Problém môže byť akurát v potenciálnom zdržaní, keď bude vodič vyhadzovať cestujúcich v zastávke Blumentál alebo ak príde z Rače vláčik 7-3-7, aby prvá sedmička stihla vypratať koľaj... V špičke linka 1 predĺžená do Petržalky, mimo špičky v trase po Šafárikovo nám.

Ale vidím v tom stále dosť veľa problémov čo sa praktickej prevádzky týka.
Reply on: DueStage #181417:
nuz, minimalne predtym ako dosiel na urad PRimator, tak sa sice v dvojlinkovom variante ale zarovan v celkovom dvojminutovom intervale do race uz jazdilo.... potom prisiel PRimator a zrusil to....

upravovač fotiek

Reply on: Petto #181418:
Tie sa jej dožijú určite.
Reply on: upravovač fotiek #181415:
Aby sa este nedozili T6 aj trate Kosicka/Pribinova. 😅
Reply on: si #181398:
Samozrejme, že ideál by bol viesť tú linku až na Komisárky. Otázne ale je, či sa tam ešte zmestí. Pretože minimálne ráno môže byť problém keďže sa používajú všetky 3 koľaje.

upravovač fotiek

Reply on: MatejBA #181411:
V minulosti bola príprava na takú koľaj, ale akosi z toho nič nebolo.

upravovač fotiek

Reply on: S499.1023 #181413:
Máš nejaké informácie, že DPB už uzavrel zmluvu so Škodovkou na dodávku ďalších vozov? Keď píšeš že čoskoro doslúžia. Normálne sa pýtam, možno máš lepší zdroj.
Reply on: MatejBA #181411:
Keď sa na začiatku deväťdesiatych rokov nerealizovala "Weiglova spojka" okolo pumpy pri Avióne, už asi nebude nič.
Reply on: Mhr1 #181408:
Aj TV8 je lepšia výzbroj ako TV3. Problém je v tom, že sabto vtedy pojalo skutočne len ako výmena výzbroje bez GO a skultúrnenia interiéru. Ale dnes už nemá zmysel to riešiť, čoskoro doslúžia oboje, T3G aj T6.
Reply on: upravovač fotiek #181409:
Skôr za kačice, lebo ak by sa zriadila e7, pár by ich muselo jazdiť aj tam. Ale v podstate je to jedno. Každopádne na celodenkách by mali jazdiť najnovšie vozy, teda T3P a posledné T6.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.