Discussion Forum › Operations Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Tá račianska radiála má od 90-rokov nejaký nárast v preprave cestujúcih? Lebo ak tam jazdili v tých rokoch 4 linky 3,5,7,11 a každá v špičke 8 min. tak to je 2 min. interval. V tej dobe tam boli vypravované hlavne kačice, ktoré teda kapacitne na tom neboli nejako úžasne. Necestoval som v období 80-90 rokov týmto smerom, tak neviem posúdiť ako to vypadalo v čase špičky. No asi to nebolo nič slávne, keďže aj iné časti mesta mali svoje natrieskané spoje.
Druhá možnosť je v tom, že sa zrušili expresné linky, ktoré Račiansku dokázali v špičke tiež pekne obslúžiť a to linkami 105 a 117 a z časti 109, ktorá je dnes ohlodaná ako pozostatok vo forme dnešnej L75.
Takže táto masa ľudí čo využívali expresy sa presunula prevažne do áut a minimum na električku. Otázne je či sa opäť ľudia nevracajú do mhd aj z dôvodu horšej dopravnej situácii na cestách a hlavne zavádzaniu PAAS, kde sa nedá v mieste práce už bezplatne parkovať.
Reply on: upravovač fotiek #181381:
Kiežby sa to dialo iba počas rannej špičky 🙂 Ale bežne necháva ľudí na zastávkach aj poobede (smer Rača)...

upravovač fotiek

Reply on: david11 #181380:
Že Račianska kapacitne nestačí ale nie je vinou počtu liniek. Traťový interval bol 2 minúty, teraz je 2,5 minúty. S vozňami tej istej kapacity ako predtým. Potom je jasné, že to ľudí nepoberie. Lebo sa tam fyzicky nezmestia v najexponovanejších časoch rannej špičky.
Reply on: Adam3 #181376:
Na DKV moc jednolinkový variant necítiš, keď tam sú linky dve celodenne. Keby si mal napr. len L4 alebo len L9 trebárs v 2,5 min.int. tiež by som ho až tak nevychvaľoval. Do niektorého kúta centra prestupovať napr. pri tuneli..
L3 nestíha v špičkách na Račianskej a magistrát to necháva vyhniť a teší sa, že máme električkovú linku s pomaly najlepším intervalom na svete. Preto nehrozí, že by sa to v blízkej budúcnosti zmenilo.
Reply on: Adam3 #181376:
Ta 6ka v Darmstadte vyzera na nejaky expres, na juh od centra vynechava dost vela zastavok.
Vyborne prave 2 posebe iduce primesta odignorovali zastavku ZST Lamac kde viditelne stalo 8 ludi. Vivat integrovany system.
Reply on: upravovač fotiek #181364:
Črevné mesto je najstrašnejšie dopravácke peklo z pohľadu tarify a linkového vedenia, aké som v rímci západnej Európy zažil. Ani pán na predajnom mieste IDS nám nedokázal predať správny lístok, nedokázal ho vybrať ani Vladimír. Milujem Freiburg, Würzburg, Braunschweig.
Reply on: upravovač fotiek #181364:
Preco maju v tom Darmstadte L6 a L8 uplne rovnaku trasu?😀
Ale inak vo vsetkom suhlasim, pre mna bol prechod z dvojlinkoveho systemu na jednolinkovy citelne zlepsenie, kedze spoje na DKV radiale chodia v lepsich prekladoch a navyse v sedle nie je oslabenie o spickovu linku na nabrezie.
Problem je, ze jednolinkovy variant s rovnakym poctom vzkm ako dvojlinkovy (teda ak pri dvojlinkovom bol celodenny interval 8min tak pri jednolinkovom mal byt 4min) tu bol iba chvilu. Nasledne prisli covid optimalizacie a osekavanie intervalov, mimo spicky na 5 minut (uvedomme si ale, ze pri dvojlinkovom by sa tiez pohorsil z 8min na 10min), a tiez sa nasledne zhorsili intervaly neskoro vecer.
No a teraz to zaklincovala Petrzalka, ked sa Racianska oslabila z 2min na 2.5min. Ved to je smiesne, ze otvorime novu trat, usetrime kopec poradi na 2 zrusenych autobusovych linkach a elektrickovu vypravu navysime o 3 vozy... Mali sa proste L3 a L7 nechat a v spicke este aj L1 predlzit do Petrzalky. Len ked tu sa stale len setri, setri a skrta miesto toho aby sa spoje posilnovali a intervaly zlepsovali. Za to ale jednolinkovy variant nemoze.
Aktuálne stojí na Einteinovej (A) 3015 s kamiónom ktorý jej nedal prednosť. 3015 ma rozbité sklo pri 3. dverách a škrabance. Prítomný je už aj dispečing
Reply on: upravovač fotiek #181364:
"V situácii opísanej v príspevku #181361 by ani štyri linky na radiále nepomohli. Boli by narušené všety smery, na ktoré by sa linky v meste vetvili. V celej dĺžke Karloveskej radiály máme dve linky, ak sa tam niečo stane, tak to ovplyvní obe trate v meste (nábrežie/Špitálska a tunel/Obchodná) a ďalšie dve radiály (Ružinovskú aj Vajnorskú)."

-To je samozrejme pravda, ak by sa stala MU na Karloveskej radiale tak nic nepomoze cestujucim v KV. Lenze v pripade dvojlinkoveho variantu by na Vajnorskej a Ruzinovskej jazdili dalej 2 a 8 bez obmedzenia. Ja som zazil napriklad pripad, ze som stal na Kamennom namesti a potreboval som ist na Vajnorsku, ale kvoli nejakej nehode v KV vypisovala virtualna tabula, ze dalsi spoj L4 je az o 25 minut. Preco je premavka na Vajnorskej totalne rozbita, ked sa nieco stalo v KV? To je uplny nezmysel. A pritom v dobe 2 linkoveho vedenia by som mohol zvolit kombinaciu L8 -> L2, a pri 3 linkovom variante bolo este viac kombinacii, L6 + L2, alebo L14 + L2. Aj keby to moc casu neusetrilo, tak je to psychologicky prijemnejsie ked sa pohybujes a necakas, hlavne ked je zima, dazd, atd.

"Nepovažujem za rozumné vytvárať linkové vedenie, ktoré by kvôli problému na Karloveskej rozbilo ešte aj Račiansku alebo Petržalskú radiálu."

-A tvrdis, ze toto sa nemoze stat pri sucasnej situacii? Teraz ked je problem na jednej radiale tak na druhej neexistuje ziadna alternativa ktora moze jazdit bez problemov. V case 2 linkoveho variantu, ak by sa nieco stalo v KV, tak Racianska stale mala alternativy vo forme 3 + 7, teraz nema vobec nic.
Prerušená premávka v zastávke Blumentál smer Obchodná/Americké nám z dôvodu poruchy autobusu. L3 smer JME premáva cez Vazovovu a L9 pokračuje z Krížnej rovno po Špitálskej.

Edit: odklon zrušený.

upravovač fotiek

Reply on: mirec240 #181371:
Bude dnes celý deň na 4/14?
Reply on: KuraciKebab #181370:
Dôvod bol iný, 7733 sa napojila v NM a v Dúbravke každá električka stála na inej koľaji, vymenili sa aj vodiči. 7733 už je späť na 4/14.
Reply on: mhd579 #181368:
Skôr by som povedal že sa pri napájaní zle zaradil na konečnej čiže stál za vozom ktorý mal pozdejší odchod.

upravovač fotiek

Reply on: mhd579 #181368:
18:24 sa dnes budem môcť odviezť s T3M z Dúbravky? Tak to pôjdem!
Reply on: mirec240 #181365:
Zrejme aby mala 7733+34 skorší koniec služby na 4/16 (o cca 4 hodiny skôr ako 4/14), keď sa jej dnes po dlhej dobe “pošťastilo” zaskakovať na celodennom poradí 😁

upravovač fotiek

Reply on: si #181366:
Aj tie dve prepojenia v centre idú v tesnej blízkosti (Špitálska a Obchodná) a nejaké možnosti operatívneho odklonu sú mimoriadne limitované.
Reply on: upravovač fotiek #181364:
ja by som len dodal, ze tratova infrastruktura elektriciek ma v tomto meste velmi daleko od siete.... v podstate tu je len par rozne dlhych radial ktore inde ako vo vnutornom centre nie su nijak prepojene....
4/14 a 4/16 - vyzerá to na výmenu poradí medzi 7431 a 7733+34 (od Pri kríži)

upravovač fotiek

Toľko hejtu na jednolinkový variant som tu ešte nevidel. Nesúhlasím s tým že jednolinkový variant by mal byť trápnou hrou na simuláciu metra. Vo svete je úplne bežný v mnohých mestách.

Zopár príkladov:

Freiburg: https://de.wikipedia.org/wiki/Stra%C3%9Fenbahn_Freiburg_im_Breisgau#/media/Datei:Tram-Freiburg-Map2025.svg
Heidelberg: https://de.wikipedia.org/wiki/Stra%C3%9Fenbahn_Heidelberg#/media/Datei:Stra%C3%9Fenbahnlinien-Heidelberg-2023.svg
Augsburg: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/31/Augsburg_-_Stra%C3%9Fenbahn_-_Netzplan.png
Mníchov: https://de.wikipedia.org/wiki/Stra%C3%9Fenbahn_M%C3%BCnchen#/media/Datei:Netzplan_Tram_M%C3%BCnchen.svg
Cottbus: https://de.wikipedia.org/wiki/Stra%C3%9Fenbahn_Cottbus#/media/Datei:Cottbus_Strassenbahnnetz_2019.png
Kassel: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/67/Kassel_Strassenbahn_Netzplan_Stand_03-2020.jpg
Braunschweig: https://de.wikipedia.org/wiki/Stra%C3%9Fenbahn_Braunschweig#/media/Datei:Stra%C3%9Fenbahnnetz_Braunschweig_-_Brunswick_tramway_network.png
Bielefeld: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d5/Stadtbahn_Bielefeld_Netzplan.svg
Düsseldorf: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/ba/TramD.png
Krefeld: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/2a/Krefeld_Tram.png
Chemnitz: https://de.wikipedia.org/wiki/Stra%C3%9Fenbahn_Chemnitz#/media/Datei:Chemnitz_Tram_Netzplan.svg
Plauen: https://de.wikipedia.org/wiki/Stra%C3%9Fenbahn_Plauen#/media/Datei:Liniennetz_Stra%C3%9Fenbahn_Plauen.svg
Erfurt: https://de.wikipedia.org/wiki/Stra%C3%9Fenbahn_Erfurt#/media/Datei:Liniennetz_der_Stra%C3%9Fenbahn_Erfurt.svg
Gera: https://de.wikipedia.org/wiki/Stra%C3%9Fenbahn_Gera#/media/Datei:Tram_map_of_Gera.svg
Gent: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/82/Tramlinien_Gent_geografisch.png

Dovolím si tvrdiť, že sú to všetko funkčné systémy.

Áno, sú aj siete s viacerými linkami na celej dĺžke radiál. Napríklad Darmstadt:
https://de.wikipedia.org/wiki/Stra%C3%9Fenbahn_Darmstadt#/media/Datei:Liniennetzplan_Stra%C3%9Fenbahn_Darmstadt.svg

V rámci diskusie môžete dať ďalšie príkldy miest, kde sú dvojlinkové a trojlinkové vedenia. Ako napr. vyššie spomenutý Darmstadt.

V situácii opísanej v príspevku #181361 by ani štyri linky na radiále nepomohli. Boli by narušené všety smery, na ktoré by sa linky v meste vetvili. V celej dĺžke Karloveskej radiály máme dve linky, ak sa tam niečo stane, tak to ovplyvní obe trate v meste (nábrežie/Špitálska a tunel/Obchodná) a ďalšie dve radiály (Ružinovskú aj Vajnorskú). Nepovažujem za rozumné vytvárať linkové vedenie, ktoré by kvôli problému na Karloveskej rozbilo ešte aj Račiansku alebo Petržalskú radiálu.

Nechcem však dogmaticky tvrdiť, že jediná linka na Račianskej radiále musí byť po celý deň. Nemám absolútne žiaden problém s doplnkovou špičkovou linkou, ktorá by odľahčila linku č. 3 v časoch, kedy to potrebuje. Len máme problém, že špičkovú posilovú linku nemáme kde v meste rozumne ukončiť alebo otočiť. Poslať na Hlavnú stanicu, kam by od STU vozidla vzduch nie je efektívne. Obchodnú by obslúžila iba jednosmerne a vytvárala súbeh na Špitálskej s linkou č. 3. Takže prípadný problém tam by aj tak spôsobil, že dlho by do Rače nič nešlo a potom vláčik 3-špičková linka-3-špičková linka... Obrat cez tunel by znamenal tiež vozenie vzduchu v úseku Kapucínska - tunel - nábrežie - Mostová - Jesenského - Centrum. Obrat cez Nám. Ľ. Štúra a Šafárikovo nám. naráža na kapacitu križovakty Šafárikovo nám., navyše by bol súbeh s linkou 1 v trase STU - Šafárikovo nám. Takže vo väčšine trasy linky č. 1. Čo tiež nie je ideálne.

Dvojlinkový variant nie je vôbec všeliek na problémy, ktoré električková doprava v Bratislave má. Rovnako nie je jednolinkový variant hlavnou príčinou problémov, ktoré vzniknú pri mimoriadnych udalostiach (nehodách, blokovaniach tratí). V prípade mimoriadností sa aj tak doprava komplikuje a viac liniek na radiálu zďaleka nezaračuje, že by mimoriadnosť dopadla lepšie. Naopak, môže spôsobiť, že problém na jednej radiále sa prenesie do celého zvyšku siete.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.