Discussion Forum › Operations Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: david11 #180314:
Tak to je dalsia kapitola sama o sebe.. Tam keby nechali povodne obratisko na Jungmannovej ako malo byt, tak sa to dalo tocit aspon Raca - Jungmannova, alebo Janiko dvor - Jungmannova = toto sa teoreticky bude dat realizovat, ale ak tam budu aj klasicke eliny, teda nie len obojsmerne, tak je to pase..
Ale ta kolaj pri Technopole by bola tiez napomocna..
Skoda, ze sa v projektoch nerata s takymito moznostami.. Ale je to tazke, keby sme mali vsetky eliny obojsmerne, tak by to problem nebol..

Inak neviete niekdo ako dopadla 7602+7610? Zachovala sa na historicke ucely?
Reply on: Mopy #180311:
Petržalka bude na tom ešte horšie pri mimoriadnostiach lebo sme si nenaplánovali ani, len koľajovú spojku niekde pri Technopole a samozrejme ich nechať na Jungmanovej.
Reply on: ikarus31 #180312:
Najlepšie na tom je, že vodiči na dopravných servisoch to berú ako skutočnú nehodu
Aktuálne simulovaná nehoda autobusu na Panónskej
Ja som vcera chytil celkom plnu 4ku 7923+7924 okolo asi 17.45. Centrum smer ZST NM..
Mohlo ist o pozostatky mimoriadnosti co bola a kym nabehnu na sovje casy odchodov vodici.
Viac ma ale zarazil hrkot kolies najskor, kedze bolo aj divoko mracnovo, som nevedel, ci to hrmi alebo kolesa su take hlucne..

Karlovka s Dubravkou maju nestastne to, ze ked sa stane nieco v useku, cez ktory to nie je mozne skratit, bud Kutiky a mimoriadnost je pred nimi, tak to odpise celu radialu od Tunela 😕
NAD - nie su to vrtulniky a ked je spicka tak kym to pride alebo operativne postahuju, treba pockat.. alebo ist pesi po trase a pripadne dostupit, ked vidim, ze to ide..
Vyjazdovy spoj by som do toho netahal, i ked mohol byt napomocny.. On uz mal urcene miesto, kam ma ist..

Ja som ako decko zazil vypadky prudu v roku 199x v Tuneli.. bol to zazitok, nabehol prud a kusok sa pohla elina, takto to bolo asi 6-7x, az sla od polky tunela volnobehom po zastavku pri Tuneli (vtedy nebol este Chatam Sofer ako je teraz)..
Reply on: Majo #180307:
Na Magnetovej svietila L4 s odchodom o 28 min. s vlnovkou.. tiež parádne cestovanie.
Dnes asi do 17 hod. prebieha policajné a záchranárske cvičenie na Panónskej ceste pri zastávke OC Lúky, linky 91 a 191 majú malý odklon a neobsluhujú zrejme zastávku OC Lúky. V smere do Rusoviec odbočia hneď pod tým nadjazdom a idú poza parkovisko popri železnici a ďalej sa napoja sprava na Panónsku cestu od cesty z parkoviska od OC Lúky.
Reply on: Majo #180307:
Som cestujúci, ktorý tam bol a áno, nežijem v tvojom čiernom vesmíre. 👍

Vozidlo > označené cieľom Chatam Sófer
Vodič > informoval o prestupe na NAD
Dispečer > stál na zastávke a usmerňoval cestujúcich
NAD > ľudia, ktorí prišli so mnou boli do 5 minút v X4
Reply on: B K #180294:
V čase od cca 15:40 až do obnovenia premávky električiek nešla z Chatama Sófera ani jedna X4. Hlavne, že v čase, keď čakalo na náhradnú dopravu asi 400 ľudí, išiel okolo bez zastavenia prázdny kĺbový autobus ako výjazd na Dlhé diely (na linku 32). Tak buď žiješ v paralelnom vesmíre, alebo si dispečer, ktorý nechce prísť o prémie za absolútne nezvládnutú NAD. 😁
Zberač mínusiek

Zberač mínusiek

Reply on: Huitzilopochtli #180299:
2001, keď ešte neboli ani smartfóny, ani 3G, a tiež sa čakalo 20 minút. Točíme sa v kruhu.
Teda vlastne nie, vtedy okolo nepreletel prázdny bus 🙂

https://imhd.sk/ba/galeria-media/6906/More-%C4%BEud%C3%AD-%C4%8Dak%C3%A1-na-X1ku
Reply on: Spacer1 #180304:
Nie, prvý krát v živote počujem že máme obežné centrum. Prosím, povedz mi viac 😦😦😦😦

Teória je jedna vec, prax však druhá, a vo veľa prípadoch ak je nejaký prúser niekde trati tak tie problémy cítiš po celej trase. Je možné že by sa situácia zlepšila keby dispečeri reagovali rýchlejšie/lepšie, ale proste máme zraniteľný systém a niečo by sa na súčasnej situácii malo zmeniť.
Reply on: Andrej #180300:
"kvôli problémom na jednej strane mesta je obmedzená druhá"

A ty vôbec chápeš, že máme obežné centrum mesta a aj teraz sa električky otáčajú ak je v pokračovaní trasy problém?
Ak si to nepochopil, tak všetky nejaké tvoje výmysly, by dopadli iba rovnako ako aj teraz.
Reply on: Ma178rek #180298:
Mi chces povedat, ze do 10 minut, co by boli max dalsie 2 spoje + ten co ma problem, to nevedia zacat otacat? Aj kebyze otocia 1 elektricku a obnovi sa to, tak vypadok 1 spoja je lepsi, ako odpalit celu, alebo skoro celu linku.
Reply on: Huitzilopochtli #180299:
Je pochopiteľné, že keď prichádza L4 + L9 v 3 min. intervale, tak sa krátkodobo naplní nástupište.
Reply on: Andrej #180300:
a ked budes vsetko tocit v centre a kazda linka len centrum-jedna radiala, tak zas narazis na priepustnosti krizovatiek, vykony meniarni, kablov, ... v centre a ako bonus budu musiet vsetcia co nemaju ako ciel centrum musiet prestupovat (teraz mas stale urcitu mnozinu ludi ktori sa cez to centrum len "prevezu")

nebolo by lepsie popracovat na dispecerskom riadeni a "krizovych planoch" ? (aj ked ano, ak skape voz na linke tak ak okamzite uzavries dotknutu radialu a vodicovi sa po 5 minutach podari voz ozivit, tak ten kratkodoby odklon narobi dopravnom v systeme zas viac skody....)
Reply on: Ma178rek #180298:
Áno, nedá sa všetko otočiť hneď, a práve toto je problém, keď kvôli problémom na jednej strane mesta je obmedzená druhá.

Keď sa oznámilo že L7 bude zrušená a L1 nebude potiahnutá do Petržalky tak bolo dosť kritiky že problém v Petržalke obmedzí Raču alebo naopak, a s týmto názorom súhlasím. Pravda je taká, že čím je linka dlhšia tak tým ťažšie sa dodržuje spoľahlivosť a stabilita, takže bolo by na mieste mať doplnkové linky na každej radiále ako na Račianskej, alebo aspoň skrátiť každú linku aby obsluhovala len jednú radiálu.
Huitzilopochtli

Huitzilopochtli

Reply on: B K #180294:
Neviem, o akom bežiacom páse sa tu píše, ale autobusová zastávka Chatam Sófer smerom z centra bola obsypaná davom márne čakajúcich cestujúcich, ktorých časť pobrali akurát taxíky.
Reply on: Andrej #180292:
Nie všetko sa dá hneď otočiť
Závisí od toho čo sa tam stalo ak to bola porucha električky tak to môže trvať chvíľu alebo 20 minút...

2 linkový variant mal svoje výhody aj nevýhody, detto 1 linkový

Ale mimoriadna udalosť zasiahne celú sieť nielen Vajnorskú
Update: Račianska sa už hýbe, dosť veľa ľudí zostali na daných súpravách a pokračujú v jazde
Reply on: SGP135 #180295:
Pri 2 linkovom variante by som mohol skočiť na L8 a prestúpiť na L2. Aj keby to času moc neušetrilo tak je to psychologicky príjemnejšie keď sa pohybuješ a nečakáš, hlavne keď je zima, dážď, atď. Pri 3 linkovom variante bolo ešte viac kombinácii, L6 alebo L14 -> L2.

Ak je náš systém taký zraniteľný tak by bolo vhodné vybudovať prestupný uzol niekde v centre a každej radiále dať samotnú linku.

On topic: aj Račianska blbne, na Pionierskej smer Rača vyhodili ľudí zo 7921 a 7507. Že vraj ide NAD.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.