a ked budes vsetko tocit v centre a kazda linka len centrum-jedna radiala, tak zas narazis na priepustnosti krizovatiek, vykony meniarni, kablov, ... v centre a ako bonus budu musiet vsetcia co nemaju ako ciel centrum musiet prestupovat (teraz mas stale urcitu mnozinu ludi ktori sa cez to centrum len "prevezu")
nebolo by lepsie popracovat na dispecerskom riadeni a "krizovych planoch" ? (aj ked ano, ak skape voz na linke tak ak okamzite uzavries dotknutu radialu a vodicovi sa po 5 minutach podari voz ozivit, tak ten kratkodoby odklon narobi dopravnom v systeme zas viac skody....)
Áno, nedá sa všetko otočiť hneď, a práve toto je problém, keď kvôli problémom na jednej strane mesta je obmedzená druhá.
Keď sa oznámilo že L7 bude zrušená a L1 nebude potiahnutá do Petržalky tak bolo dosť kritiky že problém v Petržalke obmedzí Raču alebo naopak, a s týmto názorom súhlasím. Pravda je taká, že čím je linka dlhšia tak tým ťažšie sa dodržuje spoľahlivosť a stabilita, takže bolo by na mieste mať doplnkové linky na každej radiále ako na Račianskej, alebo aspoň skrátiť každú linku aby obsluhovala len jednú radiálu.
Neviem, o akom bežiacom páse sa tu píše, ale autobusová zastávka Chatam Sófer smerom z centra bola obsypaná davom márne čakajúcich cestujúcich, ktorých časť pobrali akurát taxíky.
Pri 2 linkovom variante by som mohol skočiť na L8 a prestúpiť na L2. Aj keby to času moc neušetrilo tak je to psychologicky príjemnejšie keď sa pohybuješ a nečakáš, hlavne keď je zima, dážď, atď. Pri 3 linkovom variante bolo ešte viac kombinácii, L6 alebo L14 -> L2.
Ak je náš systém taký zraniteľný tak by bolo vhodné vybudovať prestupný uzol niekde v centre a každej radiále dať samotnú linku.
On topic: aj Račianska blbne, na Pionierskej smer Rača vyhodili ľudí zo 7921 a 7507. Že vraj ide NAD.
Za mňa toto demonštruje že jednolinkový variant je nevhodný. Keď je dobre tak je dobre, ale keď je dačo zlé tak sa pokazí nie len jedna radiála ale celá linka. Na Kamennom námestí som čakal 20 minút na 4ku smer Vajnorská, aj keď na Vajnorskej sa nič nestalo. Ale hlavne že to ide #castejsieakometro
Už to obnovili, ale samozrejme ani do prvých električiek sa nezmestia všetci cestujúci. Že v poobedňajšej špičke nešlo takmer pol hodiny do Karlovej Vsi nič, je aj na naše pomery sila.
Prerušenie premávky električiek v Karlovej Vsi stále trvá, na Chatamovi Sóferovi čakajú stovky ľudí, žiadna NAD do Karlovej Vsi už asi 20 minút nešla (hlavne, že preletela okolo prázdna #2212), keď aj nejaká príde, nemá šancu odviezť ani 1/4 ľudí z prvej zastávky.
Andrej