O 15.25h som videl stáť pred zast.Lafranconi, smer mesto voz 7530 ( linka 9), vedľa ležal človek. Buď bol zrazený ,alebo odkvacol, to som nevidel. Električky do mesta stále nejdú.
Ak máme mať integrovanú dopravu nielen podľa mena, bolo by namieste predĺžiť l. 7 do Rače aj poobede (a tým lepšie využiť vozy, čo v súčasnosti jazdia len ráno), za súčasného skrátenia regiobusov zo smeru Pezinok do Rače a zavedenia premávky l. 75 aj mimo špičiek (v úseku Pionierska / Kukučínova - Bajkalská v preklade s l. 98, bez ohľadu na ďalšie zmeny by bolo vhodné posilniť toto tangenciálne spojenie).
Pre cesty z okresu Pezinok na AS Nivy by mala slúžiť kombinácia nosných vlakov (v primerane hustom takte) a nosnej t-bus l. 40.
Pre cesty z okresu Pezinok na Bajkalskú by bolo možné prestúpiť v Rači z regiobusov na nosnú električkovú dopravu a z nej potom na l. 75 (príp. na l. 98). Prestup medzi el. a a-bus v smere do centra je pomerne komfortný na Stn. Vinohrady, v smere z centra by bolo vhodné zriadiť priechod pre chodcov pri označníku el. zastávky Pionierska B (reálne tam ľudia aj tak prechádzajú).
Skrátenie regiobusov by prinieslo prestup navyše, ale odbúralo ich postávanie v zápchach a ušetrilo vzkm, ktoré by sa použili na l. 7 a l. 75. V smere z Pezinka by regiobusy odbočili z Púchovskej doľava na Trávnu (už dnes na CSS možné), z nej doľava na Koľajnú a skončili by pri žel. stanici Rača. V smere do Pezinka by od žel. st. Rača išli Koľajnou a Výhonskou a z nej odbočili doprava na Púchovskú. Tým by zároveň bola zriadená obsluha žel. stanice Rača autobusmi. Bolo by potrebné zrušiť malý trávnik pred staničnou budovou v prospech odstavu regiobusov (aka vybudovať TIOP) a vyriešiť parkovanie na Výhonskej pre jej lepšiu prejazdnosť). Zázemie pre vodičov regiobusov by bolo v budove ŽSR. https://www.google.sk/maps/@48.2091789,17.1601886,3a,75y,48.3h,83.76t/data=!3m6!1e1!3m4!1sHfSLJ1Xx8bd1IQoQtk4V2g!2e0!7i16384!8i8192
Po nasadení nových vozidiel sa rozlúčime určite s prvými K2S - neviem či nie po 7112 vrátane a rovnako pôjdu vraj preč T3G a T3M, T3P ostanú. Reálne som teraz zvedavý na výpravu od začiatku šk. roka, keďže je veľmi veľa vozidiel na stojánke na Juráku. Každopádne by sa niečo mohlo urobiť s rannými sedmičkami, pretože tie trojhodinové služby sa nikomu nechce robiť a bolo by lepšie to nejako inak vyriešiť.
@S499, už minule som rozmýšľaľ nad tým Ing. 239,167, no nič mi nenapadá.
Neviem či táto teória je platná, nakoľko vypravovanie Tetrisu na ranné služby ho skôr šetrí než ničí, a do T3G sa ďalej investuje vo veľkom (viď 7839+7840).
Najnovšie kecy čo som počul boli že po dodaní nových elin budú na odstrel vozy s výklopnými dverami, ale neviem či je to aj pravda.
Mimochodom, kým sme pri tejto téme prečo sa už dávno do 7303+7304 nenainštaloval TV Progress? Prečo silou mocou to chcú skúsiť s tou asychronnou pomstou? Tie vozy nejazdia a nejazdia, vozidlové skrine určite budú v skvelom stave po modernizácii. Pri takomto tempe tu ešte budú (ne)jazdiť ešte o 40 rokov.
Nebude za tým snaha o čo najrýchlejšie "zničenie" starších vozov, aby sa mohli čo najskôr vyradiť (po dodaní ďalších nových električiek), lebo inak mi to tiež veľmi nedáva zmysel?
V tom je tá absurdita. Modernejšie a aj mladšie T3P na Juráku stoja, zastaralejšie z Krasňan jazdia... Logiku v tom nechápem. To akože presuny vozov sa nedajú robiť? Lebo "nikdysatonerobilo?"
Nedala by sa urobiť otočka v týchto miestach: https://goo.gl/maps/dUYVVLHEMFMSjyAW8
Stačili by tam 2 výhybky a oblúk (+ úprava vodorovného značenia). Na nejaké otáčanie pri výlukách a mimoriadnostiach by to mohlo stačiť. Tie výhybky by sa mohli vymontovať z tej spojky smerom na Námestie slobody, ktorá sa aj tak veľmi nevyužíva.
Zažil som časy plne funkčnej otočky na Kollárovom námestí. Každý vodič aj dispečer sa vyhýbal jej použitiu ako čert kadidelnici kvôli potrebe dvojitého prekladania v rušnej premávke. Škoda, že sa nepreložila dolu k Alžbetke vo verzii s výhybkami, lebo by bolo príliš zložité vedenie.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
S499.1023