Discussion Forum › Operations Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: mcmartin #170328:
Nie som znalec hentej lokality ale nedalo by sa to vyriešiť nejakou zachádzkou linky 69?
čo sa týka priecestia Ivanská cesta tam by bolo treba zriadiť priamu mestskú autobusovú linku smerom k Hornbachu a Bauhausu a XXL Lutz aby ľudia ktorý chcú ísť do týchto obchodov nechodili cez železničnú trať .
Reply on: S499.1023 #170323:
https://youtu.be/Vsa_0jAfHlM?t=114

Vrátane momotov, čo nevedia, že sa nemajú nasrať na zatvárajúce sa priecestie, do križovatky a podobne. Ploskolebci pomocnochrániči taktiež idú príkladom.
Reply on: N/A #170320:
"Neznalost zakona neospravedlnuje" 🙂
Reply on: N/A #170322:
Samozrejme, a ešte k tomu by sme mohli na všetkých priecestiach aj križovatkách namontovať nejaké betónové bloky, ktoré sa vysunú zo zeme. Človek mobilový o to zakopne, rozbije si hlavu o betón, ale aspoň ho nezrazí auto či vlak. A samozrejme všetky cesty aj železničné trate treba oplotiť! Za tých pár zachránených životov to predsa stojí!
Reply on: S499.1023 #170323:
Ďakujem za upresnenie, máte dobré skúsenosti a poznatky, som rád za rozšírenie mojich vedomostí. 🙂 Bolo to dávno, pripúšťam, že som si to mohol pomýliť.. v každom prípade tá rampa nie je zlá pre peších. 😏
Reply on: N/A #170320:
Nie, nefungovalo to tak. A namlo to žiadnu súvislosť s tým, či PZZ je ZSSR alebo AŽD71 alebo VÚD. Racič CSS NIKDY nemá ako vedieť, že je čas "niekoľko sekúnd pred začatím výstrahy, keďže takú informáciu nemá ani PZZ, pokiaľ to nie je priecestie s odloženou výstrahou, čo je v CZ záležitosť posledných rokov a na SK ani neviem, či sa vôbec vyskytuje.
V skutočnosti bol priebeh takýto: Súčasne so zahájením výstrahy prešla križovatka do režimu celožltej (keďže tam bol radič Siemens, ktorý nepoznal celočervenú), po uplynutí najdlhšieho vyprázdňovacieho času križovatky prešla križovatka do prerušovanej žltej, po uplynutí vyprázdňovacieho času priecestia sa zatvorili závory. Pri otvárané priecestia bol priebeh opačný.
Takto fungovalo nielen priecestie pri VÚZ ale napríklad aj "pri Koňovi" na Nivách.
Chodec síce nemá vodičský preukaz ale napriek tomu musí vedieť, kedy nemá vstupovať na železničné priecestie.
Reply on: johnnyjanko #170321:
Nuž ide o to, že boli už nehody, kedy človek s mobilom v ruke a slúchadlami v ušiach absolútne neriešil, že vchádza do aktivovaného priecestia a zrážka bola na svete, zatiaľ čo do rampy by pekne narazil a asi by mu to aj "trklo" v hlave.
Reply on: N/A #170320:
Vôbec nechápem, čo chceš týmto vyriešiť. Normálny človek vie, čo je to priecestie. Ak je tam PZZ, ktoré bliká a zvoní, a k tomu rampy, tak niet o čom. Ak je niekto tak neskutočne nechápavý, že nevie čo je to žel. priecestie a žiadnemu blikaniu ani cinkaniu nerozumie (povedzme že včera pricestoval z Amazonského pralesa), tak ako chceš takému človeku pomôcť? Potrebuje taký človek extra rampu na chodníku? Však ju podlezie alebo obíde. Neriešme nezmysly.
Ja rozumiem, že chodec je tiež účastník premávky, no nemá vodičský preukaz a predpokladajme, že je tak negramotný, že nevie kedy nevstupovať na železničné priecestie. Akurát spomínaná trať pri Zváračskom je pekným príkladom vhodného zabezpečenia. V časoch fungovania si pamätám, že tam boli (možno sú) rampy aj na chodníkoch pre peších a tak ani na tej malej križovatke nedôjde k pochybeniu. Vtedy keď to fungovalo, tak viem, že zo všetkých smerov na križovatkách okolo priecestia skočila okamžite červená a s niekoľko sekundovým oneskorením sa spustila akustická a svetelná signalizácia na žel. priecestí a následne sa spustili rampy ako pre autá, tak pre peších.... a to sa bavíme o menej významnom a zastaralom priecestí, kde boli v tom čase ešte staré signalizácie, typu SSSR a nie ako AŽD 71.
Reply on: samkoh #170310:
Mimochodom, pri Zváračáku to funguje inak. Keď je priecestie vo výstrahe, tak celá križovatka po oboch stranách trate sa prepne na blikajúcu oranžovú. Čiže to nie je veľmi smart. Smart by bolo, keby počas trvania výstrahy dostávali zelenú viaceré smery, ktoré nie sú v kolízii s priecestím, kým tie kolízne smery by mali stále červenú. Ale v dnešnej situácii (keď tam prejde dráhové vozidlo raz rok) to netreba, a ak RAZ bude funkčná Filiálka, tak tam bude treba niečo mimoúrovňové.
Reply on: si #170314:
Naopak, vždy keď tadiaľ idem, tak si dávam sakramentský pozor. Keď idem von z mesta a vidím, že za priecestie sa nedostanem, lebo autá stoja, tak zastavím. A zastavím tak, aby mohli naďalej prechádzať autá z Vrakunskej na Trnavskú. A robí to tak väčšina vodičov. Vždy sa nájde nejaký ten polovodič, ale normálny človek to chápe.
Reply on: S499.1023 #170316:
Tak niektori nevodici maju problem pochopit, ze nemaju vojst do krizovatky ked nevies nou prejst - co myslis, ze na tom zmeni niekolko desiatok az stoviek ton vaziaci vlak? 😃
Reply on: si #170314:
Práve som chcel písať Johnnyjankovi na jeho poslednú vetu v #170312, takže aj pre Teba: V živote by ma nenapadlo vojsť na akékoľvek priecestie, čiže ani na toto, skôr, ako mám za priecestím voľné miesto na jeho opustenie. Pravdepodobne preto, že rozmašírovanú ružovú hmotu pod mašinou a prvými dvadsiatimi vozmi chodím riešiť pomaly každý týždeň Len tí trúbiči za mnou to nechápu - zrejme medzi nich patríš 😋 .
Reply on: samkoh #170310:
Ak pominiem to, že tak to funguje aj teraz a bez semaforov prirodzene, tak by som mal technickú otázku: Ako by také smart semafory zistili, že je čas "tesne pred spustením výstrahy"?
Reply on: johnnyjanko #170312:
tam moze ale velmi lahko vzniknut dead-lock - auta smer ikea a letisko sa uz nepohnu lebo uz nemozu do priecestia, auta smer mesto zablokuje niekto kto sa chce otocit na prilahlom parkovisku a pokial sa najde nejaky dobrak/smoliar/.... ktory trci na priecesti....
(a povedzme si uprimne, cez toto trojkolajne priecestie asi nik z nas v tejto krizovatke a tej hustote dopravy nevstupuje az ked ju predchadzajuce auto opustilo a je za nim dost miesta aj pre to moje....)
Reply on: MatejBA #170311:
Plne súhlasím, to chýba ako soľ.
Reply on: samkoh #170310:
Nechápem, na čo by to bolo dobré. Však kto ide z Trnavskej na Vrakunskú (alebo opačne), tak cez priecestie nejde a nepotrebuje ďalší signál, že môže pokračovať v jazde. A smer Trnavská-Ivanská má zase vždy prednosť. Keď začne blikať PZZ, tak každý pochopí, že treba uvoľniť koľaje, netreba k tomu žiadny "smart semafor". Ak niekedy nie je možné uvoľniť koľaje z dôvodu zápchy, toto je zase niečo, čo nejaký "smart semafor" nevyrieši.
Reply on: johnnyjanko #170309:
Tak ono problem chodcov by hlavne vyriesil prechod/nadchod/podchod pri Kike, kedze aj tak drtiva vacsina ludi prechadza tam cez kolajnice.
Reply on: johnnyjanko #170307:
Také, ktoré by v čase výstrahy na priecestí dávali celý čas smeru vrakunská-trnavská a v čase tesne pred spustením výstrahy smeru ivanská-trnavská. Myslím, že tak teoreticky fungujú tie pri Zváračskom.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.