teda ked sa tu hrame o sekundy a minuty tak presny odchod autobusu je 14:01:00 v tom pripade nestihne cestujuci nastupit lebo 14:00:56 zatvara autobus dvere a presne 14:01:00 sa pohyna lebo ma odchod..ale zas nemusime do detailov chodit
Záleží na tom, či dobieha v čase odchodu (vozidlo prišlo na zastávku skôr), alebo po čase odchodu (vozidlo mešká), tak nie je/nebude cestujúcim. To už záleží od vodiča, ako vyhodnotí situáciu a či ho počká (lebo vie, že o 100 m bude tak či tak čakať na križovatke, alebo k ďalšej zastávke má dostatočnú časovú rezervu) alebo nie (lebo by sa mu navyšovalo meškanie).
Proste, ak má vozidlo odchod o 14:01, tak cestujúcemu stačí, aby na zastávke stál pripravený na nástup o 14:01:00.
Hovori sa tomu statistika. ?
Ak si dobre pamatam, v Prahe byvaju, alebo boli dni, kedy vodici nemusia jazdit podla grafikonu. Teda musia dodrzať odchod z konečných. Najvacsie extremy na oboch stranach +/- sa skrtaju.
Cize ak ti 90 spojov za den zvladne medzizastavkovu vzdialenost za povedzme 50 sekund, tak jedno nakladanie vozickara, ktore trasu predlzi na 150 sekund, ti so statistikou nezamava.
Po reko Spitalskej sa jazdne doby vyrazne natiahli, pretoze v stave predtym boli katastrofalne nevyjazditelne (na takej L4 nebol problem meskat 7-8 minut), ale dopadlo to tak, ze sme sa dostali do opacneho extremu.
ale podla coho vedia prehodnotit ze mozu jazdnu dobu v grafikone skratit ? ved ak vsetcia dodrziavaju predpis a nejdu skor (ale miesto toho sa v usekoch vlecu, vetraju v zastavkach a pustaju volno na semaforoch), tak v datach z palubaku to velmi jednoznacne vidno nebude....
david1