Od zajtra až do konca prázdnin na D2 Lamač - Sitina iba jeden jazdný pruh, najlepšie je odporúčanie obísť to cez Lamač alebo Dubravku ako keby tie počas špičky neboli vôbec upchate
VwV-StVO je vykonávácí predpis k StVO. A ak raz stanovuje, že šístková plnofarebná zelená nesmie mať kolízny smer, tak nie je komu dávať prednosť.
Ale to už sme odbočili do technikálií od toho základného - načo by bol taký semafor, kde by sa bez ohľadu na farbu pre vodiča nič nemenilo v tom, že ho môže kedykoľvek trafiť električka?
Neviete, podľa akého kľúča boli vyberané krasňanské 2xT3G, 2xT6 a K2, ktoré sú odstavené na Jurajovom Dvore? Kilometre na opravu, náhoda, porucha, či niečo iné?
Mám taký pocit, že VwV-StVO nie je predpis pre vodičov, tým je samotný text StVO. A tam sa o tom, že by pri použití šípkových semaforov nebol vodič povinný dávať prednosť pri odbočovaní, nič nepíše.
Tak som sa pozrel do nemeckého StVO a tiež kašlú na nejaký viedenský dohovor a majú to logicky:
18 X. Pfeile in Lichtzeichen
1. Solange ein grüner Pfeil gezeigt wird, darf kein anderer Verkehrsstrom Grün haben, der den durch den Pfeil gelenkten kreuzt; auch darf Fußgängern, die in der Nähe den gelenkten Verkehrsstrom kreuzen, nicht durch Markierung eines Fußgängerüberwegs Vorrang gegeben werden. Schwarze Pfeile auf Grün dürfen nicht verwendet werden.
Z hľadiska vyhlášky je jedno či smerový alebo plný signál. Paragraf 15 odsek 1c vyhlášky: signál zelenej farby "Voľno": vodiť smie pokračovať v jazde pri dodržaní pravidiel cestnej premávky. Potom ale máme normu (ktorá je dosť zastaraná) a tá znemožňuje dávať smerový signál s električkami (bezkolízny a bezstretný). To isté platí aj pre električky (bezkolízne a bezstretné). Električky v zahraničí mávajú pri pražcovej sústave aj permisívny signál, ktorý umožňuje električke ísť ale musí dávať prednosť (protismerné električky, protismerné vozidlá, chodci, jednorožce...). Na Jurigovom aj na Bagarovej sú smerové signály, električky keď majú voľno, majú ostatní červenú. Problém je, ak vodič električky si nevšimne predsignál (ten je trvalo načerveno a voľno má len ak môže vodič očakávať voľno v križovatke) a vpáli do križovatky keďže guľôčková sústava nemá prechodový stav (áno, nová vyhláška to umožňuje veľmi nešťastne). A problém je, ak vodič vozidla na otočke alebo pri výjazde z Bagarovej prejde na červenú ak prichádza električka
21, 25, 210 obojsmerne a 39 v smere CSÚ nepremávajú po Legionárskej (39 ani po Mýtnej), odklon v smere hlavná stanica cez Jegého a Šancovú, v smere Nivy cez Šancovú a Karadžičovu. Neviem, či to nesúvisí s kúželmi a dočasným značením, ktoré včera večer inštalovali do križovatky na Račku v mieste, kde sa odbočuje na Mýtnu od Legionárskej.
EDIT: Tak prebieha tam oprava prasknutého potrubia, celá spojnica Šancová - Legionárska je uzavretá.
Vyhláška - nevyhláška, dohovor či pohovor, je to v rozpore s elementárnou logikou. Načo by potom VÔBEC na takých priecestiach cez trať bola svetelná signalizácia?
Takže to bola 87+88? Som šiel pri Riazanskej v utorok ale 14:15 a len som zhliadol asi 100m predo mnou celočervenú (myslel som skor na 83+84) RPčku a druhý voz vyvrátený zberač dozadu. Zlomený nevyzeral. Takže 3x? to už chce talent...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.