Discussion Forum › Operations Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: JaNa #164380:
Tak tak. Tam už je to Slovenskonacionalistickonáboženskosymbolová.
Reply on: volod #164379:
A kde je prosimta krizovatka tychto dvoch ulic? Lebo tuto kravinu pisu aj na pravda.sk. Ja mam za to ze Hradska s Kazanskou sa v ziadnom bode nepretinaju.
Kazanská-Hradská nehoda autobusu MHD a os. auta, sú tu hasiči a kontrolujú zdravotný stav cestujúcich v autobuse či sa niekto nezranil, v aute jeden zranený, premávka v danom úseku obmedzená.....
Reply on: Solider #164373:
Veď 90% nákladov uhrádza DPB čiže mesto. To je málo?
Reply on: Solider #164375:
Mňa skôr zaujalo niečo iné. Podľa prílohy č. 3 zmluvy MČ ZB platí 10 % nákladov tej linky. Tých 90% platí teda kto a na základe čoho?
Reply on: Solider #164375:
O tom v prvom prispevku nebola rec, tam si riesil ze DPB nemoze jazdit pre ineho objednavatela lebo ma zmluvu s mestom. To je blbost. Moze jazdit aj pre bazilion objednavatelov, ale musia to byt objednavatelia ktori si mozu taku dopravu objednat (napr. ten VW ktory si spominal ako "sedu zonu").

Uvahu ze ZB si nemoze objednavat MHD som nikdy nerozporoval (na to nemam znalosti) a to som aj napisal ked si ju prvy krat spomenul.
Reply on: 810zssk #164374:
K poslednému odseku – práve o tom bola reč aj v prvom príspevku. Orgány verejnej moci môžu robiť iba to, čo im zákon dovoľuje, a na objednávanie dopravy mestskú časť podľa zákona o Bratislave tento nesplnomocnil, a to ani na svojom území.

Čo sa týka zabezpečovania dopravy vo verejnom záujme, tam je problém v tom, že verejný záujem v MHD nikde nie je bližšie definovaný a každý si to vykladá po svojom. Zákon neprikazuje prepojiť všetky mestské časti, ale zabezpečiť dopravu na území hlavného mesta, t. j. aj dopravu medzi mestskými časťami, keďže mestské časti nie sú oprávnené si zabezpečovať dopravu sami a ľudia fakticky cestujú medzi mestskými časťami, aj keď v menšom pomere, ako sa napríklad dopravujú do centra mesta. Ale to je na dlhšiu diskusiu.
Reply on: Solider #164373:
Teoreticky konstrukt to byt moze, nicmenej tento teoreticky (ale pravne platny) konstrukt demonstruje ze na prevadzkovanie MHD nie je nutna zmluva s prislusnou obcou, cim cela tvoja teza pada. Ziadna takato povinnost sa v ziadnom zakone nenachadza - autobusovu dopravu mozno prevadzkovat na zaklade dopravnej licencie a ta so zmluvou o sluzbach vo verejnom zaujme "previazana" nie je (okrem toho ze na naplnanie zmluvy je nutne mat aj dopravnu licenciu). Su to dva samostatne procesy a vydanie dopravnej licencie nie je ziadnym sposobom podmienene existenciou zmluvy.

Mesto ma skutocne kompetenciu zabezpecovat MHD, ale ziaden zakon mu neprikazuje spajat kazde dve mestske casti, takze mesto nema povinnost objednavat linku 36. Teoreticky by mesto MHD nemuselo objednavat vobec, ako je to v pripade mnohych mensich miest na Slovensku.

Zaroven ziaden predpis nezakazuje poskytovat sluzby vo verejnom zaujme roznym objednavatelom. Napokon su SADky robiace MHD vo viac mestach (a teda pre viac objednavatelov).

Jedina diskutabilna vec zostava, ci ma mestska cast kompetenciu objednavat si verejnu dopravu, obzvlast mimo svojho uzemia.
Reply on: 810zssk #164364:
Komerčná MHD je len teoretický konštrukt, takže v praxi sú tieto dokumenty navzájom previazané. O čom svedčí aj ustanovenie zo zmluvy o službách vo verejnom záujme:

„Hlavné mesto sa zaväzuje:
(b) udeľovať DPB, a.s. dopravné licencie na prevádzkovanie autobusových liniek pravidelnej mestskej hromadnej dopravy v súlade s Prílohou č. 3 (Plán dopravnej obslužnosti...).“

Pokiaľ však ide o linku 36, tá spája dve susediace mestské časti, takže sa jedná o linku vo verejnom záujme (podobne spája mestské časti aj linka 65 a tú si žiadna mestská časť neplatí) a k tomu je to úlohou mesta, aby takéto spojenia zabezpečovalo (podľa zákona), čiže by sa to malo nachádzať v Pláne dopravnej obslužnosti a v plnom rozsahu by to malo platiť mesto.
Reply on: BigMac #164369:
Sú indície že samovrah ...
Reply on: MatejBA #164370:
S tou električkou neviem či je to pravda, na NČ popíšu všeličo... Skôr to, že trafí jediný bus mhd čo tam jazdí.
Reply on: BigMac #164369:
Nech je motivom/dovodom cokolvek, sanca, ze trafi bus aj elektricku pri 1 pade je fakt mala a je to celkom posobive, ze to dokazal ?
Reply on: Petto #164368:
A spadol samospádom, nechtiac a nešťastnou náhodou alebo mu k tomu niekto dopomohol?
Prípadne sa samovrhol samovrah? Ono je to dnes dosť v móde tieto dobrovoľné odchody zo života pomocou dopravných prostriedkov.
Reply on: TeBeCe #164366:
Padol na SU8 na L35 ?
Reply on: Viliam22 #164365:
udajne niekto spadol z neba pod autobus.
Tabule na patronke informuju ze 35 z technickych pricin nepremava
Reply on: Solider #164363:
Pises nezmysly. Sluzby pravidelnej autobusovej dopravy (budem sa venovat tej, kedze sme sa odrazili od 36) moze poskytovat ten kto ma dopravnu licenciu a ta priamo nesuvisi so zmluvou o sluzbach vo verejnom zaujme. Teoreticky je mozne prevadzkovat MHD aj v komercnom rezime ak na to prislusna obec udeli dopravnu licenciu. V praxi by obec udelenie takejto licencie pravdepodobne odmietla pre subeh s dopravou vo verejnom zaujme, resp. rozpor s PDO, ale zakon to umoznuje. Zakon o CD nehovori nic o tom ze by nebolo mozne udelit dopravnu licenciu subjektu ktory nema zmluvu o sluzbach (napokon take linky v dialkovej a primestskej doprave existuju), len umoznuje spravnym organom zamietnut ziadost o vydanie dopravnej licencie na linky ktore by boli v subehu s takouto dopravou.

Arriva skutocne nemoze na zaklade zmluvy na poskytovanie MHD v Trnave poskytovat sluzby MHD v Bratislave. Na zaklade tej zmluvy ich vsak nemoze poskytovat ani v samotnej Trnave. Sluzby moze poskytovat len na zaklade dopravnej licencie. Keby Arriva mala len zmluvu o sluzbach, ale nemala dopravnu licenciu, tak MHD v Trnave prevadzkovat nemoze.

Podobne vo vztahu DPB - Zahorska Bystrica plati, ze DPB moze prevadzku linky 36 realizovat len na zaklade dopravnej licencie vydanej spravnym organom, v tomto pripade mestom Bratislava, ale to neznamena ze to nemoze byt na objednavku ineho subjektu.
Reply on: 810zssk #164362:
Poskytovanie pravidelnej verejnej dopravy osôb v meste (MHD) je regulované a z toho vyplýva, že sa uzatvára zmluva medzi príslušnou samosprávou ako objednávateľom a dopravcom a na základe tejto zmluvy je dopravca oprávnený a zároveň povinný poskytovať tieto služby objednávateľovi. Ak by DPB takúto zmluvu so samosprávou nemal, tak by nemohol poskytovať MHD. Z toho vyplýva, že služby MHD môže dopravca poskytovať len tomu subjektu, ktorý ho na to oprávnil, čiže hlavnému mestu SR Bratislave. Rovnako napríklad Arriva Trnava má zmluvu na poskytovanie MHD v Trnave, ale na základe tejto zmluvy nemôže predsa poskytovať služby MHD v Bratislave. DPB môže poskytovať služby nepravidelnej dopravy osôb (zájazdy, zmluvná doprava), ktoré sú pre vyhradený okruh cestujúcich, čiže nie je to doprava vo verejnom záujme (tzn. pre neurčený okruh verejnosti, existencia cestovného poriadku, samospráva ako objednávateľ). Napríklad pri Volkswagene je to zákonne na hrane v takej šedej zóne.
Reply on: Solider #164360:
To je ale iny problem nez ten ktory si povodne spomenul. Otazka ktoru kladies v tomto texte nie je ci moze DPB poskytovat dopravu inym subjektom, ale ci si mestska cast moze objednavat dopravu.

Z ktoreho bodu zmluvy o doprave vo VZ vyplyva ze DPB nesmie poskytovat obdobne sluzby inym subjektom?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.