Discussion Forum › Operations Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Huitzilopochtli

Huitzilopochtli

Reply on: Klepeto #177854:
Skokový nárast každodenných meškaní 31/39 po zriadení cyklopruhu aj na vyše 20 minút, okrem iného s dôsledkom praktického kolapsu autobusovej dopravy medzi Zochovou a Blumentálom, kde vďaka "optimalizácii" pred deviatou nepremáva ani 94, mi rozhodne nepripadá ako smiešna fantazmagória.
Reply on: Klepeto #177846:
Buspruhy v ba fungujú výborne. Gagarinova, Hodonínska, Štefánikova. A blavaci akceptujú obmedzenie iad v prospech MHD. Lebo to dáva zmysel.

Cyklochodník na Vajanského neakceptuju, lebo je nezmyselný. Je to aktivisticky trucpodnik.

Navyše je nebezpečný - v polovici je zúžený a prerušený.
Reply on: 3pa3ck3 #177842:
Chodník treba rozšíriť. A cyklotrasa separovana zelenou od cesty je bezpečnejšia.

Prečo by mali byť buspruhy vedľa eliny nezmyslom? Do devina ani do záhorskej elina nejde, prečo by mala 37 a 29 trčať v zápche?
Reply on: Klepeto #177855:
OT: Jazdím tadiaľ denne na bicykli alebo aute, som rodený Bratislavčan. Táto téma nemá čo robiť v dispečerskom fóre, ale situácia, ktorú spôsobilo zúženie Vajanského nábrežia zhoršilo dopravnú situáciu v širokom okolí pre IAD, MHD, cyklistov, peších a aj obyvateľov Vajanského nábrežia a priľahlých úlíc.
Reply on: 810zssk #177859:
nuz, len ked ma niekto fantazie, ze aut ubudne ked sice spravi cyklopruh a popri tom obmedzi aj verejnu dopravu (a to jednak stanim v spolocnej zacpe ako aj postupnym obmedzovanim vykonov aj ked sa uzemie mesta ktore by potrebovalo obsluhu zvacsuje).....
Reply on: diky #177819:
Spraviť medzi Habanskym mlynom a ZOO bus pruh je na Darwinovu cenu za dopravu 😀 ak teda nechceš zápchy až na diaľnicu kvôli zjazdu za Sitinou a neustále uzatváranú Sitinu lebo auta tam stáť nenechajú.
Reply on: david11 #177857:
Vždy ma poteší keď niekto jedným príspevkom na fóre zruší teórie a princípy potvrdené rokmi tvrdého výskumu a zbierania dát ❤️ Indukovaný dopyt neexistuje, však napokon mestá kde ho ignorujú a dopravu riešia pridávaním pruhov sú skvelým príkladom ako dobre to funguje, že?
Reply on: david11 #177857:
Žiadna cesta sa neuzavrela. Nábrežie je stále prejazdné pre všetky druhy dopravy. Jediné čo sa uzavrelo pre IAD za ostatných 15 rokov je Starý most. A aj to malo lepší efekt pre život v priestore Šafárikovho námestia.
L29 ti naberá meškanie už na Devínskej ceste pred križovatkou na Riviére. Za to naozaj nemôže nábrežie, ale zvyšujúca sa IAD. V kolóne bežne išla po nábreží až po odbočku na námestí Ľ. Štúra, keďže tam mal priamy smer iba jeden pruh ako aj teraz má. Takže tu naozaj cyklopruh nezhoršil situáciu na nejaké rapídne zdržania.
Reply on: Klepeto #177854:
To je realita.. Totiž uzavretím cesty auta zázračne nezmiznú ako si niekto myslí ale sa rozlejú inam. Zdržanie MHD je jednoducho fakt.. si vyskúšaj ranné cestovanie v L29. Väčšinu jazdnej doby strávi pred mostom SNP v zápche. V tom buse sa vezie naraz viac ľudí ako prejde po tej cyklotrase za pol dňa.
Reply on: Ma178rek #177852:
aj ja
Reply on: andy27 #177853:
Ty si doteraz na ceste nevidel žiadneho cyklistu? Žiješ vôbec v BA, či si jeden z tých, ktorý nevytiahli päty zo svojej hornej-dolnej, no na cyklopruhy na nábreží majú svoju pravdu a názor ako to škodí celému Slovensku.
Reply on: david11 #177848:
Mám pocit, že vy tu máte niektorí pamäť akvarijnej rybičky. A pamätáte si dopravnú situáciu len 3 roky dozadu, keď bolo obdobie covidu a premávka v týždni bola ako v sobotu teraz. Ulice čo spomínaš trpeli zápchami aj pred covidom, kedy sa o nejakom cyklopruhu ešte nechyrovalo. Ešte aké zápchy po meste tomu nábrežiu pripíšete? Lebo vozidlá každoročne vôbec na cestách nepribúdajú. A za ostatných 30 rokov je tu priam zastabilizovaný stav vyťaženosti ciest IAD premávkou, však? Toto je už dosť na smiech tieto fantasmagórie.
Reply on: Klepeto #177846:
Nikto príčetný nebude šlapať na bicykli popri autách.
Reply on: david11 #177847:
Nepletiem..
Cestujem dennodenne z Karlovej Vsi do mesta a kedysi som bol študent bývajúci na intrakoch v Mlynskej Doline...
Reply on: Klepeto #177846:
Súhlasím, niekedy za zápchy môže nekvalitná alebo nedostatočná infraštruktúra, ale predsa len nevieme postaviť infraštruktúru, ktorá zvládne nápor veľkej časti populácie využívajúcej IAD, keby viacej ľudí presadlo na MHD/vlak/bike tak by sa zápchy určite zredukovali, to sa ale pri "kvalite" týchto služieb a "kvalite" infraštruktúry pre bicykle asi tak skoro nestane. Ale bohužial mám pocit a trocha aj skúsenosť, že veľa slovákov je takejto myšlienke dosť zatvorená...
Reply on: andy27 #177845:
Tak už vieme prečo je tak zima a HC Slovan potupne vypadol v prvom kole play-off.
Reply on: david11 #177848:
Kde tam je miesto? Na úkor toho kúska zelene?
Reply on: Klepeto #177846:
No kvôli tomuto paškvilu o dĺžke cca 700m si upchal denne aj Kolárko , 29 Augusta.. to je tiež centrum no to akože nevadí. Ľudom okolo prístavu tiež dobre padne sa ísť sa otočiť až do Kráľovského údolia..
Pritom na nábreží bolo miesta dosť aj pre segregovanú cyklocestu popri Dunaji až pod Starý most.
Reply on: Ma178rek #177844:
Kolóna od Královského údolia bola iba ak bola nehoda na Lanfranconi alebo zúženie pre opravu cesty a pod. inak nikdy. Si to pletieš s obdobím pred rokmi ,keď bol iba jeden pruh oproti cca Vidrici.
Reply on: Tomsch #177834:
Cyklisti sa nemajú čo miešať na chodníku s chodcami. Zabúdate na jednu zásadnú vec, že aj ten bicykel sa považuje za vozidlo v tomto prípade nemotorové. A ako také patrí na cestu v tom lepšom prípade na svoj vlastný cyklopruh, ktorý je buď iba vyznačený VDZ alebo ešte v lepšom prípade segregovaný cyklopruh ako je na nábreží. Páči sa mi ako si tu naivne niektorí myslíte, že ak by tam z toho pruhu bol čisto buspruh, tak by to vodiči IAD nezveužívali. Teraz tam všetci musia ísť iba vo svojom určenom pruhu a takí tí myšičkári a vychcánci sú eliminovaní. Doprava sa tam po stránke rýchlosti ukľudnila a tým zvýšila aj značne bezpečnosť chodcov napr. na prechode pri Kúpeľnej. Pretekári, ktorí tam mali potrebu vytáčať motory a letieť neprimeranou rýchlosťou odtiaľ zmizli. Takže okrem toho, že cyklista tam má bezpečný prejazd medzi SNP a Šafkom sa tam zvýšila aj ruka v ruke bezpečnosť chodcov a znížil hluk od áut.
Tiež by ma zaujímalo, kde tam chceš v tom úseku natrepať cyklistov a chodcov, keďže sú tam veľmi obmedzené priestorové možnosti na nábrežnej promenáde a práve aj to bol dôvod tých cyklistov takto dostať z toho chodníka.
Jediné negatívum je to spomalenie MHD busov v čase špičky. A ako som už písal v inom príspevku. Autobusy do toho úseku vchádzajú už s meškaním, nie že tento úsek im vytvára iba meškanie. Navyše cez víkendy a počas dňa mimo špičky tam žiadne zdržania nie sú. Takže tu sa bavíme tak o 2,5 h ráno a o 2,5 h poobede kedy je tam zdržanie, ako kdekoľvek inde na cestách po meste v špičke. Robí sa tu z komára-somár.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.