nie je, ale stale to je "mensie" zlo ako aby narazil do protiiduceho vlaku....
(pri tomto som si spomenul na incident na kysackej spojke, kde sa (parna) masina sla po prejdeni navesti okupat do hornadu...)
Vďaka za odpoveď obom. Zle som sa vyjadril, tým "pri ETCS L1 nič také ako prenos kódu do rušňa nie je" som myslel to, že sa to nedeje kontinuálne, ale len bodovo. (Ak teda vylúčim rádiový infill alebom slučky, čo, predpokladám, nikde u nás použité nie je.) Ale už som si neuvedomil, že dunihlav by si tú informáciu o "stoj" na odchode už priviezol na nástupište so sebou.
Tejto nehody sa to netýka, ale, hypoteticky, mohol by nastať prípad, keď by mal pri príchode postavené na "voľno" na odchode, a zmenilo by sa to počas jeho pobytu v stanici? Alebo je to prakticky vylúčené?
Ani odvrat nie je všeliek - napríklad pri Jablonove by nebolo jednoduché navrhnúť ho tak, aby nebrzdiaci vlak nenarazil do skaly a nezosypal sa do cesty protiidúcemu vlaku
Žiadne balízy ani ETCS by neboli potrebné keby tam bola odvratná výhybka. Rakušáci pred pár rokmi modernizovali Marchegger Ostbahn. Pôvodne jednokoľajná neelektrifikovaná trať s úrovňovými priecestiami je dnes dvojkoľajná, elektrifikovaná a s mimoúrovňovými krízeniami s cestami. Lenže stanice sú vybavené aj odvratnými výhybkami. Lebo ETCS nezastaví splašený vagón. Hoci je pravdepodobnosť takej udalosti extrémne nízka. Pre porovnanie hlavný ťah na Slovensku, jedna z najlepších a najbezpečnejších tratí, odvratné výhybky nemá. Mimochodom, absencia odvratnej výhybky bola aj jedným z dôvodov tej hrôzostrašnej nehody pred mesiacom. Iba zázrakom neboli smrťáky tam ani včera.
Ak by dunihlav ETCS, mal pravdepodobne by mal už načítanú predošlú balízu, ktorá by mu hovorila na odchode zo stanice, že má stoj. Takže už pri nástupišti by krivka ETCS nedovolila ísť rýchlejšie ako rýchlosť, ktorou by dokázal zastaviť pred návestidlom.
Preto napríklad na koridorových staniciach vidieť, že vlakom stavajú odchodové cesty už pred príchodom, aby ich ETCS krivka nebrzdila, kým načítajú ďalšiu balízu.
Pri ETCS L1 samozrejme je prenos kódu na rušeň a práve to by zabránilo zrážke. Nepustilo by ho to vysokou rýchlosťou k balíze a ani potom ďalej za návestidlo, kde by ho okamžite zastavilo. On by si totiž už na vjazde do Pezinka načítal cez balízy Stoj na ďalšom návestidle. A teda kým by neprešiel ďalšou balízou pred odchodovým návestidlom, stále by to mobilná jednotka registrovala ako Stoj. Jeho tam mal predchodiť Ex, takže určite REX nemal postavené na Voľno.
Závisí aké ETCS by tam bolo. Pri L1 platí cca to čo píšeš (aj keď infill tam je, ale neviem či aj na tejto koľaji a ak áno, kde). Pri L2 by to malo vlak zastaviť alebo sa minimálne správať tak že rušňovodič by bol upozornený že možno robí chybu.
Novinári často píšu chybné články, niekde bolo, že EX bol rýchlik a Rex osobák.
Úprimne keď novinár nevie si overiť alebo má chyby v článku nieje dobrý novinár, mnohí šíria bludy
Fico hovorí po nehode o ďalšom ľudskom zlyhaní
jeden z vlakov nemal systém ETCS, ktorý mohol nehode predísť
dopravcovia žiadajú jeho rozšírenie, aj teraz zabránil horším dôsledkom
minister dopravy Ráž ponúkol demisiu, Fico ju odmietol
premiér vyzval na okamžité odvolanie vedenia ZSSK
cestujúcich odškodnia, vláda bude rokovať o kompenzáciách
v nemocniciach včera skončilo 79 ľudí, troch operovali
šéfovia železníc odmietajú, že išlo o systémové zlyhanie
potvrdili, že vlak vychádzajúci z Pezinka prešiel na červenú
oprava trate potrvá tri až štyri dni, vlaky budú meškať
polícia začala trestné stíhanie za všeobecné ohrozenie
A keby ten dunihlav mobilnú časť ETCS mal, ako by to v praxi v tom Pezinku prebiehalo? Vysvetlite mi to niekto ako úplnému laikovi, prosím. Vychádzam zo špekulácie, že fíra si privlastnil "voľno", ktoré v skutočnosti patrilo tomu Tatranu. Ak rozumiem správne, pri ETCS L1 nič také ako prenos kódu do rušňa nie je. Čiže v momente, keď sa fíra rozhodol odísť, žiadnu informáciu navyše by oproti súčasnosti nemal a mohol sa pomýliť úplne rovnako? Informáciu by "dostal" až v momente prechodu cez balízu, ktorá je niekde pred odchodovým návestidlom? Alebo je v Pezinku nejaký infill? A čo by sa v momente prechodu cez balízu vlastne stalo? Plná brzda? Stihol by vôbec zastaviť skôr, než by vošiel do dráhy tomu Tatranu? Alebo by nejakou zníženou rýchlosťou mohol dokonca pokračovať?
Chcú odškodniť cestujúcich z nehody a MinDop Ráž chce podať demisiu niekde som čítal.
Opravujem: súpravy nehody sú v PK a lokomotíva opičiak je na odpis, sú tam i prac. vozne s Bardotkou
to je tak, ked sa bezhlavo vypol a zrusil lokalny zabezpecovac pri instalacii etcs.... pritom viacere zeleznicne spravy prevadzkuju paralelne obe vedla seba na rovnakych tratiach.....
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
N/A