Reply on: Andrej #181356:
Samozrejme, že sa pamätám, keď sa 1 linkový variant propagoval ako najlepší. Ale 1 linkový variant je trápna hra na simuláciu metra. Všade, kde som videl funkčnú električkovú dopravu existovali alternatívy. Všade, kde som videl funčnú dopravu sa robili pravidelne prieskumy mobility - t.j. odkiaľ kam ľudia prúdia a v ktorých časoch. To nie je hra, kde navrhneme linky podľa toho ako sa nám páči, na to treba odbornosť, ktorá na magistráte zrejme chýba a prispôsobenie sa realite.Mimochodom na sledovanie mobility netreba hordy brigádnikov ako v minulosti. Mobilní operátori sú schopní postkytnúť agregované (a teda nie utajené) dáta o smeroch pohybu v rôznych denných časoch. Veď to isté využíva Google maps.
DPB: Linky 42 a 64: v smere jazdy na Červený most/Valašskú premávajú za zastávkou Magurská (B) na NÚSCH a späť. Linka 47: premáva skrátenou trasou trasou Zimný štadión - Valašská a späť. Lines 42 and 64: operating towards Červený most/Valašská via NÚSCH after the Magurská (B) stop and back. Line 47: operating on a shortened route Zimný štadión – Valašská and back.
BA2301
Čo ma s tým spoločné, že Bratislava nie je Viedeň, New York ani Amsterdam? Bratislava je malá, jej hlavná stanica je stiesnená a potrebuje vyriešiť dostup tak, aby IAD neblokovala MHD ako je to dnes. Priestor na strážené dlhodobé parkovanie na Hlavnej stanici jednoducho nie je, v tejto diskusii sa riešilo to, že tam nie je priestor ani pre MHD.
A pokiaľ chceme skutočné a perspektívne riešenie, tak na to mestskí drábi a video hra nestačia, na to sa musíme zmieriť s tým, že počas 5 rokov sa na stanicu bude chodiť pešo od SAV alebo z Pražskej a vybudujú sa podzemné priestory, ktoré zahrnú aj parkoviská pre IAD a taxi, konečnú časti liniek MHD aj nové odbavovacie priestory pre cestujúcich - pod terajším skleníkom, námestím a obratiskom električiek.
Nie je ďaleko čas, keď na železničných staniciach budeme potrebovať kontroly ako na letiskách a na to skleník nestačí, tak by sme vybavili niekoľko vecí jednou ranou.