Discussion Forum › Operations Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 810zssk #180801:
Ja by som to zhrnul tak, že veľa vecí čo je vo svete bežných tu nejde za žiadnych okolností. 😅 Inak akože súhlasím s napísaným.
Reply on: Zberač mínusiek #180806:
Ráno (7:30) na tom istom mieste stála pokazená #1840.

Zberač mínusiek

Pred hodinou vznikali zápchy kvôli sorke. Žiaľ nedokázal som identifikovať ktorej.
Este raz ako to bolo vcera s tym prestupom na Jungmanke:

Prisli sme busom K3 na Jungmanku, kde vacsina busu vystupila a presla na NOVU elektrickovu zastavku Jungmanka, smer mesto. Tam uz stali dalsi ludia a v zastavke stala aj elektricka #7501 so zavretymi dverami. Nasledne sa pohla a balik nechal vodic na zastavke. O par metrov dalej sa mu postavil do cesty dispecer, nech okamzite zastavi, ci nevidi ludi, ze ich ma vziat. Tak otvoril dvere a vzal balik.

Zberač mínusiek

Už keď máme mimoriadnosť by som sa prikláňal k tomu, aby vodič dvakrát prešiel tých necelých 32 metrov a nekomplikovala sa celá organizácia.
Reply on: 810zssk #180801:
Len zase selektovanie zastávok na tie, kde je možný nástup s vozíkom, a kde nie spraví ďalší bordel v systéme.
Reply on: Fanda #180799:
Ako hovorím, ja som toho názoru že by sa tam ľudia voziť mali a že nevýhody to nemá. Skôr mi išlo o to že by mala existovať nejaká konzistencia a organizácia, nie premávka podľa toho ktorý dispečer má práve službu.
Reply on: Jak44 #180798:
Tomu rozumiem, len to nepovažujem za úplne platný argument. V mnohých systémoch je bežné že máš označené zastávky ktoré jednoducho nie sú bezbariérovo prístupné - aj u nás, hoci také označenia nemáme, existujú zastávky kde to nejde napr. z priestorových dôvodov, vzhľadom na stav nástupišťa a podobne.

V tomto prípade by teda jednoducho na zastávkach kde sa používa ľavé nástupište nebol možný nástup a výstup na vozíku. Ešte pri výstupe rozumiem pripomienke (náhodou tam niekto zostane a bude tam chcieť vystúpiť), aj keď ako hovorím inde to zvládajú, ale pri nástupe je ten argument úplný nezmysel. Keďže na občasnej Jungmannovej sa vystupuje pravými, a problém by sa týkal len nástupu, nevidím dôvod tam cestujúcich nevoziť. Pri najhoršom sa takému cestujúcemu oznámi že bohužiaľ tam nástup s plošinou nie je možný.

Zároveň ale teda kým je systém nastavený ako je, nemal by ho dispečer "overridovať".
Reply on: Jak44 #180798:
Počas výluky na Záhumeniciach sa nastupovalo vľavo a nepamätám si na tie zástupy OZP na elektrických vozíkoch, kvôli ktorým by sa musela rozkladať plošina vzadu.
Reply on: 810zssk #180797:
Neprikláňam sa na ani jednu stranu. Možno iný pohľad k tomu. Keď stojím na zastávke Jungmannova smer Rača, električka tam príde (môže zobrať cestujúcich) ale ja pôjdem (prípadne má pošlú) z tej električkovej zastávky na autobusovú zastávku, nastúpim na autobus X3, vystúpim na Farského a na Farského nastúpim do tej istej električky, ktorá už bola na Jungmannovej (keď ju vôbec stihnem). Áno, aj tak sa dá. Ale aj tak, že si nastúpim do tej električky na Jungmannovej a cestujem si pekne do Rače. Nech bude riešenie akékoľvek správne, vždy bude xy názorov na to. Zriedka existuje riešenie, ktoré uspokojí každého. Tu sa môže poukázať na nelogické riešenie, ktoré ale v práci dáva zmysel.
Reply on: 810zssk #180797:
Ona táto dogma vychádza z toho, že Škodovky sa objednali (či už v 2013 alebo teraz) s výklopnou plošinou iba pri prvých dverách na pravej strane v smere jazdy.

Pokiaľ by teda išiel napríklad niekto na elektrickom vozíku, nemal by ako na Jungmannovej nastúpiť, kedže aj pár cm schodík v kombinácii s medzerou je v takomto prípade problém a treba plošinu.
Reply on: Fanda #180792:
V DPB platí dogma že nemožno používať dvere na ľavej strane električky (v tomto prípade by teda výstup na Jugmannovej možný bol, ale nástup nie). Z môjho pohľadu je to hlúposť, ale tak to momentálne je.

V každom prípade, ak raz niekto vymyslel nejaký postup pri výluke tak ho dispečing má dodržiavať ak nenastala nejaká nepredvídateľná okolnosť kvôli ktorej ten postup nie je platný. Jednak z kompetenčného hľadiska (dispečer má riadiť premávku v zmysle toho ako ju príslušné oddelenie naplánovalo) a jednak preto že týmto sa vytvára nepredvídateľný bordel.
Reply on: jozin #180789:
Nezabudajme aky vtak byva blizko (R14)
Reply on: jozin #180789:
Si robíš srandu, ale práve toto sa stalo v Toronte, kvôli zopár nehodám sa extrémne spomalili naše električky. To sa ľahko môže stať aj tu.
Reply on: DueStage #180790:
Vrchný okruh má poslednú zastávku Jungmannova (občasná)
Spodný okruh má poslednú zastávku Farského
Reply on: 3pa3ck3 #180786:
Pravda, keď bola minulý víkend prerušená premávka na Špitálskej tak to tam človek zahliadol len na okamih (bežala tam info o x29).
Reply on: DueStage #180790:
Na Farského sme všetci vystúpili a prestúpili na autobus náhradnej dopravy. Zas keď niekto stojí na tej električkovej zastávke Jungmannova smer Rača musí ísť na na X3, vystúpiť na Farského a nastúpiť na električku. Z pohľadu cestujúceho keď už je električka na Jungmannovej nech berie cestujúcich.
Reply on: 6503 #180787:
Toto je zasa niekoho zbytočná kreativita. Pretože prestup na Jungmannovej je úplne v rozpore s dopravným príkazom ohľadom organizácie dopravy v prípade výluky JME - Jungmannova. Podľa príkazu vlaky končia premávku s cestujúcimi na Farského kde je prestup na X3, vykonajú obrat na Jungmannovej(odjazdom z prvej polovice pôvodnej výstupnej zastávky) a následne opätovne začínajú premávku s cestujúcimi na Farského…
Reply on: Oliver91 #180781:
Hmm, ocakavam okamzitu poziadavku "zdesenych matiek" na znizenie rychlosti premavky zivotunebezpecnych elektriciek premavajucich uprostred najludnatejsieho sidliska ...😎

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.