Reply on: Ike #174575:
Škrtanie vodičov je cesta do pekla, bavíme sa o nosnom systéme MHD, ktorý by mal fungovať ako primárna forma dopravy, keby už aj nič iné nebolo k dostupnosti. Veľa dobrých názorov bolo v týchto diskusiách, určite je veľký priestor na zlúčenie liniek, no každopádne ak sa bavíme o ZV, tak z hľadiska môjho dlhodobého pozorovania sú ZV dosť vyťažené, najmä ZV/2 je počas pracovného týždňa celkom aktívne, ale to je vždy o náhode. Koniec koncov, víkendové ZV sa zredukovali na 3 - zrušil sa ZV Zlaté Piesky a ZV Ružinov. Je to nezávideniahodná situácia aj pre vedenie, no určite by sa už nemali robiť väčšie reštrikcie na úseku električiek, lebo faktom je, že je to kľúčová forma dopravy, ktorú veľmi veľa ľudí využíva. Tam je to možno skôr naozaj o tom, že nech sa ranná špička vyjazdí so súpravami na 4 a 9 a potom prejazd zo 7 mať kačice v sedle a 4 a 9 poobede až do ukončenia mať ako delenú službu...je to len môj názor, tie prepravné prúdy sú nevyspytateľné, faktom však je, že 4 do Dúbravky chodí počas dňa reálne celkom prázdna a duplák je tam zbytočný, neviem sa však vyjadriť k tomu, aká energetická úspora by musela byť, aby sa to prekopalo na kratšie vozy.
. Kapacita ostane . Interval bude dvojnasobny
Ike
Mám za to, že DPB má rezervy: minimálne v marketingu a všelijakých tých workshopoch k snehovým vločkám a pod.
Zároveň platí čo som povedal: ak šetriť na výkonoch, ak sa nezredukuje personál alebo vozidlový park, šetrenie je kozmetické. O to viac to platí pre minibusové linky, kde sa úspora bez uvedeného pohybuje rádovo do niekoľko desiatok eur. Vypočitajme si pridanú hodnotu úspory: naserieš časť ľudí úplným zrušením obslužnosti, zníziš renomé minibusovych liniek a usetriš koľko, pár prdov, ktoré ak náklady zaokrúhluješ na tisíce, ani neuvidíš.
K vodičom, vždy máš vodičov, ktorí sú na hrane (v skúšobnej dobe, problemoví), s tými sa dá pracovať.