Reply on: Solider #163876:
V iných mestách funguje lepšie dispečing. U nás sa tie ZV na konečných uživia dobre počas mimoriadností / výpadkov, kedy na konečnú nepríde už žiadne vozidlo, tak často sa pošle ten ZV ako posledný z konečnej po miesto prerušenia premávky. Inokedy zasa hradí po obnovení premávky to poradie, ktoré sa najťažšie / najneskôr napojí na svoj CP. Plus samozrejme je to vhodné aj na hradenie bežných porúch, alebo vozov po mimoriadnostiach, ale to je mám pocit v menšej miere.
A okrem toho v Brne (a čo som videl aj v Plzni) vedia akýkoľvek výpadok čo i len jedného poradia eliny nahradiť záložným autobusom, ktorý sa napojí buď operatívne v centre, alebo na konečnej pri radiále. A síce taký autobusový ZV, ktorý ide v Brne popri trase e-8 (či už v Líšni alebo St. Lískovci) pôsobí celkom komicky (teda zastavuje v princípe iba na výstup), v centre obslúži všetky strategické zastávky a spred Hl. Nádraží ide z toho istého nástupišťa ako šalina.
U nás by tiež museli hradiť aj výpadok jedného poradia na el. linke busy a museli by ísť napr. po Obchodnej a cez tunel. (a cez Starý most). Vtedy by som bol kľudne za, nech sa zrušia električkové ZV na konečných (aj vo vozovniach) a ostali by iba nejaké sedavé zálohy na výpravniach.
Mike
K Juráckym 29/30T/TT je treba pripočítať 3 KS ZV a sme na čísle 52/68, čo sa opäť obávam že je pri našej údržbe na hrane.
A k výprave K2 je treba propočítať 2 (3?) ZV, takže to vyraďovanie by sa nakoniec týkalo iba cca 3-6 vozov.
A ešte by som uvažoval s prechodom na int. 7,5 min., čo môže na niektorých linkách znamenať + vlak.