Reply on: intony #99711:
jeho asi moc opantal ten vláčik z Petržky do mesta a elina sa mu akosi nepáči. Logicky si nájde ergument pre svoje lebo je to pod zemou, neni to bariéra, bude sa dať dostať zo stredu Petržky do Svätého Jura a Trnavy. Je to výhoda, musí sa uznať, že hej, ale samo o sebe bohate stačí ten tunel a prepojenie vlakom Petržky s mestom z Petržalskej stanice + nové zastávky OC Danubia, Einsteinova. Električka neni možno tak rýchla ako vlak, ale na druhej strane umožňuje kratšie vzdialenosti medzi zastávkami, lepšiu údržbu, rozvoj trate, napojenie na existujúce trate a množstvo variácii. Vlak by sa stal 4. systémom MHD v doprave a ak by sa mal robiť na úkor električky tak by to bol úplný chaos a totálne nepohodlie v prestupoch, opäť odkázanosť na prestup ak sa človek rozhodne pre iný smer ako ASMN - Filiálka - Rača a ešte sa trepať po eskalátoroch hore na povrch k A+T+E. K tomu si prirátajme potrebu výťahov pre invalidov, ktoré vandali zničia, zdevastujú tak ako aj výťahy pri lávkach na Einsteinovej (neverím že by to tam bolo inak). Chcel by som osobne od Marcela vedieť či z jeho skúseností z iných miest sa stretol s tým, že by električka bola nejakou bariérou?! Podľa mňa je električková trať oveľa menšia bariéra ako cesta, lebo tam neni taká frekvencia vozidiel a okrem toho na potrebných miestach sa dajú spraviť prechody pre chodcov cez električkovú trať alebo nad/podchody. Z celkom jasného dôvodu by som vedel povedať prečo tak silou mocou chce vlak - aby ostali voľné cesty lebo je to dosť dobré lákadlo pre magistrát, aby ostali voľné pozemky a miesta na povrchu pre rozširovanie cestných komunikácii pre IAD (bez BUS pruhov pochopiteľne) a taktiež by odpadol problém staviať vozovňu pre električky v Petržalke. Trolejbus je síce fajn EKO doprava a náhrada za busy ale kapacitne je na tom rovnako ako električka. Môj pohľad na trolejbusy je ten, že nepremýšľal by som nad novou traťou v Petržke ale staval by som tam kde už sú trate pre trolejbusy dlhé roky len na papieroch nakoľko o trolejbusy v Petržke je len o trochu menšia naťahovačka ako o NS trať. Čo sa týka vlakov stojím si za tým, že stačí prepojiť Petržku s Filiálkou, trať na Letisko postaviť + nové zastávky ale nie vlaková trať cez stred Petržky.
intony
Mestské vlaky, ktoré budú tvoriť NS MHD, to bude ten úsek Petržalka - Zlá Niva - Filiálka v 5 min. intervale (podľa mňa by bolo vhodné až po Predmestie, ale to je jedno), ostatné bude iba čisto "S-Bahn", ktorý bude v niektorých prípadoch zapojený do trasy NS MHD.
Nakoniec si "slovne spravitazuješ" celé železnice a budeš tvrdiť, že ešte aj motoráková linka R5 (bývala 155) bude NS MHD.
Čo sa týka Hlavnej stanice, ešte prednedávnom si vravel, že Hlavnú stanicu netreba obsluhovať týmto petržalským systémom, lebo už nebude taká Hlavná a teraz si odrazu privlastníš celú sieť železníc v BA a začneš tvrdiť, že NS MHD bude od Lamača po vlečky v Dimitrovke...
Pretože ti nevyhovuje už povedať, že NS MHD bude iba v jedinej trase a to Petržalka - Filiálka, pričom však električky obsluhujú veľký Zvysšok Mesta.
Ja som teda veľmi zvedavý, kto nastúpi v Petržalke na tvoj vysnívaný vlak a bude cestovať oblúkom cez Mladú gardu na Hlavnú stanicu a do Lamača. Vôbec to nie je rýchle spojenie (odporúčal by som ti porovnať časy linky 63 "Trnavské mýto - ŽST Lamač", 93 "Vyšehradská - HS, 95+13 "Vyšehradská - HS a nakoniec vypočítať R? "Rovniakova - Hlavná stanica cez Mladú gardu)
Veď je to horšie než cikicak 13-ka. ?
Odporné zavádzanie ?