K PROBLÉMU preprava bezdomovcov a cestujúcich bez lístka a ako ma postupovať vodič v takomto prípade je veľmi zložité. Vodič nie je oprávnený kontrolovať či má cestujúci lístok - viac logicky nie čo dodať. Bezdomovci sú tiež cestujúci a samozrejme na 99.99 % nemajú platný lístok, ale už spomínané /vodič nie je oprávnený .../s tohto dôvodu nemôže vylúčiť ,,bezďáka " s prepravy - má však možnosť a prepravný poriadok mu to umožňuje vylúčiť s prepravy cestujúceho, ktorý svojim zovňajškom / silne znečistený, odpudzujúco zapáchajúci / obťažuje cestujúcich. Treba si však uvedomiť, že v podstate vodič ma minimálnu právomoc, o to sa postaralo vedenie DPB v súlade zo svojím programom ,, vodič je veľká NULA ktorú môže cestujúci urážať, zbiť, bezdôvodne sa sťažovať atď. Vedenie DPB sa k svojím vodičom správa ako k úhlavným nepriateľom a preto je aj taký malý záujem o prácu vodiča v DPB. Tak na záver - jednoducho si treba zapamätať, že vodič môže, to či ono,sú len bájne mýty. Prepravný poriadok MHD robila svorka amatérov / manažment DPB / ktorá narobila toľko chýb a nezmyslov, že to uvádza normálne zmýšľajúceho do záchvatov smiechu. Toť mála perlička - vodič nesmie opustiť svoje stanovisko / kabínu / počas prepravy, tak ako má ísť zistiť, že niekde vo vozidle má smradľavého bezdomovca a vylúčiť ho s prepravy ????? fú a takýchto hlúposti je eštéééééééééééé. Práci česť a robote pokoj !!!!!!
S499.1023
Ad 1) Časy sú natiahnuté hlavne z toho dôvodu, aby bola dodržaná paralelnosť grafikonu, preotže eď budeme každú hodinu meniť jazdné doby, nikdy nebudeme mať na zastávkach pravidelný interval. Preto sa jazdné doby menia len súčasne so zmenou intervalu (koniec špičky) a zmenou počtu vozidiel na linke (odchod špičkových vozidiel do vozovne, čerpanie prestávok apod.).
Síce sa mi to nejak extra nepáči, ale výhody nad nevýhodami prevažujú.
Ad 2) V centre to pokladám za nezmysel. Okrem toho aj tak nemôžem krátiť jazdné doby neobmedzene, lebo náhodou bude na každej zastávke stáť 1 vlk a už mám meškanie ako krava. T. j. stačí mať na znamenie zastávky mimo centrum a to cca. každú druhú.
Zastávka sa musí potvrdzovať otvorením dverí ALEBO zadaním na palubnom počítači, pokiaľ zastávka NIE JE definovaná ako na znamenie. Na zastávke, ktorá nie je na znamenie, je vodič povinný zastaviť a pokiaľ neotvára dvere, môže požiadavku potvrdiť na PP.