Reply on: Sommelier #64050:
plosina ma svoj vyznam a nestoji nic (priplaca sa mozno za elektricku). Je pravda ze vozickar sa dostane aj do I280 (videl som), ale preco by mal mat vozickar nutne sprievod? Ak ma elektricky vozik, alebo je rozdiel medzi obrubnikom a vozidlom, vodicovi sa nic nestane ked plosinu vyklopi, pri vystupovani tak isto.Re #64057 eripmav: o prievane by ti mohol nieco rozpravat moj nos. Neviem ci je lepsia blba klimatizacia (20 st. a podobne), alebo prievan, ale dobre mi z toho nie je.
Bezprievanove neznamena ze vzduch stoji. Zo stropu sa ten vzduch nejako musi dostat medzi ludi.

eripmav
- teplota vzduchu a okolitych predmetov
- vlhkost vzduch
- prudenie vzduchu
(pripadne stvrty faktor - priame ziarenie zo Slnka, ci inych predmetov)
Klimatizacia znizuje teplotu a znizuje vlhkost (vacsinou), prudenie je vacsinou minimalne. Je to preto energeticky narocne a aj pre cloveka nevhodne - dycha neumerne studeny a suchy vzduch, ktory sa navyse ziskal velmi drahym, energeticky narocnim procesom v chladiacom zariadeni.
Vetranie oknami - prievanom pri iducom vozidle, alebo ventilatorom naopak teplotu ani vlhkost neznizuju, ale poskytuju rychle prudenie vzduchu (aj 10 m/s). Je to energeticky velmi malo narocne, a lacne riesenie. A z hladiska fyziologie cloveka aj prijatelnejsie! Clovek dycha teply a vlhky vzduch - co je pre dychanie idealne, ale pri tom vdaka pohybu - prudeniu vzduchu pocituje teplotu nizsiu, jeho tepelna pohoda zodpoveda ovela nizsej teplot za bezvetria. Samozrejme predpoklada to iduci autobus - co nie je vzdy splnene, alebo ventilatory. Osobne uprednostujem tento variant - velke okna, stresne okna a pripadne ventilatory, ktore priamo nutene sposobuju prudenie vzduchu vo vozidle, ked stoji - je to lacnejsie, efektivnejsie, a energeticky menej narocne.