Aj v Londýne majú klími. Ale tá choroba je asi preto lebo je klíma nesprávne nastavená. Stačilo by ju dať len o pár stupňov dole ako je to vonku. A pozeral som sa vnútri na ten TAMBUS 3700 a on má pri každom sedadle aj výduch klími.
Londýnske busy: http://www.imhd.sk/transport/index.php?w=372f2833232930ef392b342f26ea&typ=london&no=12&id=27302aeef1f0211ff0f1f0f4f633251f21ef2e2f242e2f2c
http://www.imhd.sk/transport/index.php?w=372f2833232930ef392b342f26ea&typ=london&no=14&id=27302aeef1f0211ff72c212d1f21ef2e2f242e2f2c
Klímu majú na streche. ?
Londýnske busy: http://www.imhd.sk/transport/index.php?w=372f2833232930ef392b342f26ea&typ=london&no=12&id=27302aeef1f0211ff0f1f0f4f633251f21ef2e2f242e2f2c
http://www.imhd.sk/transport/index.php?w=372f2833232930ef392b342f26ea&typ=london&no=14&id=27302aeef1f0211ff72c212d1f21ef2e2f242e2f2c
Klímu majú na streche. ?
eripmav
- teplota vzduchu a okolitych predmetov
- vlhkost vzduch
- prudenie vzduchu
(pripadne stvrty faktor - priame ziarenie zo Slnka, ci inych predmetov)
Klimatizacia znizuje teplotu a znizuje vlhkost (vacsinou), prudenie je vacsinou minimalne. Je to preto energeticky narocne a aj pre cloveka nevhodne - dycha neumerne studeny a suchy vzduch, ktory sa navyse ziskal velmi drahym, energeticky narocnim procesom v chladiacom zariadeni.
Vetranie oknami - prievanom pri iducom vozidle, alebo ventilatorom naopak teplotu ani vlhkost neznizuju, ale poskytuju rychle prudenie vzduchu (aj 10 m/s). Je to energeticky velmi malo narocne, a lacne riesenie. A z hladiska fyziologie cloveka aj prijatelnejsie! Clovek dycha teply a vlhky vzduch - co je pre dychanie idealne, ale pri tom vdaka pohybu - prudeniu vzduchu pocituje teplotu nizsiu, jeho tepelna pohoda zodpoveda ovela nizsej teplot za bezvetria. Samozrejme predpoklada to iduci autobus - co nie je vzdy splnene, alebo ventilatory. Osobne uprednostujem tento variant - velke okna, stresne okna a pripadne ventilatory, ktore priamo nutene sposobuju prudenie vzduchu vo vozidle, ked stoji - je to lacnejsie, efektivnejsie, a energeticky menej narocne.