Reply on: Sommelier #62845:
"že efektívne bude využitých 4 mil."
- ...ktoré použije na navýšenie výkonov (vozidlami, ktoré t. č. fyzicky neexistujú - ale o tom sa nebavme).
Predostrené predchádzajúce otázky:
1. "Drastické riešenie možno spôsobí malý nárast IGK, ale z perspektívneho hľadiska pri neriešení dopravy bude nárast oveľa enormnejší."
- (nie je otázka), podľa mňa ten nárast IGK nebude malý. Pri neriešení dopravy? Ale tvoj návrh rovnako nič nerieši, v súčasnosti nemá žiadne pozitíva podľa mňa.
2. "Ako (ale seriózne) chcete financovat výstavbu systémov, ktoré majú spĺňať všetky pozitívne atribúty HD?"
- Tvoj návrh rovnako nič nefinancuje, iba prelievaš existujúce bubáky z jednej firmy do druhej. Financovať ju chcem ako každý normálny zobratím peňazí z IGK projektov.
3. "To si myslíte, že sa to bude dať bez siahnutia na dotácie a tržby SAD?"
- čo? Bez kontextu neviem čo mám napísať. Ja by som iba zrušil to socialistické "dotácie" a používal "objednávanie dopravy u súkromných dopravcov". Prehľadne a transparentne ako v normálnom svete.
4. "kedy si myslíš, že nastane tá správna nesučasná situácia?"
- najlepší scenár:
a, iMHD založí polit. stranu a vyhrá voľby VÚC a v meste
b, integrovaná tarifa
c, začne sa s koncepčnou obnovou MHD (pepka, real-preferencia na súčasných radiálach, veľokapacitné eliny, atď.)
d, maximalizácia využitia potenciálu železnice (regiovlaky s int. cca 15 min., nové zastávky lamač, dnv, ružinov, vrakňa sídl.)
e, ten filiálkový tunel sa bude stavať
f, cca rok 2012 sa zavádza ukončovanie regiobusov na periférii
Sommelier
dajme tomu, že dpb z jedného milióna neefektívne utratí 20 % - to je 200 tisíc, z čoho vyplýva, že keď dostane 5 miliónov navyše, neefektívne utratí približne podobných 20 % - z čoho vyplýva, že efektívne bude využitých 4 mil.
Neviem ako inak Ti odstrániť z hlavy tvoju nezmyselnú až detinskú narážku.
Ten výhľad 4 P+R je tak na 5 - 15 rokov.
Na začiatok Ti predostriem predchádzajúce otázky...
Neodškriepiteľný fakt: Drastické riešenie možno spôsobí malý nárast IGK, ale z perspektívneho hľadiska pri neriešení dopravy bude nárast oveľa enormnejší.
Ja Vám položím inú otázku. Ako (ale seriózne) chcete financovat výstavbu systémov, ktoré majú spĺňať všetky pozitívne atribúty HD ?
Podotázka - To si myslíte, že sa to bude dať bez siahnutia na dotácie a tržby SAD ?
A ešte jedna púre Teba - kedy si myslíš, že nastane tá správna nesučasná situácia ? Nikdy ?