Prevraciaš to naopak. TY si tvrdil, že nútením substrátu k prestupu na ZP nedôjde k odlivu cestujúcich z VHD do áut. Ja tvrdím, že dôjde. Absolútne nejde o peniaze, na auto má dnes prakticky každý. Ide o to, akým spôsobom ľudí NALÁKAŠ do VHD, nie ako im znepríjemniť "pohodlné vyvážanie osadenstva na ASMN" (citujem Sommeliera).
Niektorým častiam Tvojho príspevku ale proste nerozumiem. Napríklad "práve preto - SAD - neSAD - s nimi to nikdy nebude rýchlejšie, kdežto s perspektívou kolajovej dopravy áno". To bolo o čom?
nechajme to tak... Ako si správne poznamenal - na peniaze si nikto siahnut nenecha - jedina moznost je v obmedzeni vykonov.
Rozpoctove pravidla su zle.
To, že teraz DPB tych cestujucich z modrych autobusov len "doklepne" na miesto urcenia je tristné. Skrátka a dobre vozí odpad po SAD.
dosiahni toho aby sa zmenilo prerozdelovanie dotacii a v tej chvili (mozno) bude mat zmysel bavit sa o tom co tu ty chces... ale... na peniaze si nikto len tak siahnut nenecha a tak s vysokou pravdepodobnostou dosiahnes len to ze z rovnakeho mestskeho rozpoctu budes odcerpavat viacej zdrojov na dopravu mimomestskych (a situacia sa pre vsetkych len zhorsi)
a aj maly narast aut v meste uz moze byt velmi neprijemny, aj teraz byvaju celkom slusne sory miestami... a ta cast klientov nebude az tak mala, taky optimista by som nebol...
beriem.
Aj títo skupinkári však prestupujú - a je ich väčšina (pokial nerobia v centrale VÚB, či Poluse a pod.). Individuálne pešie túry z ASMN na Gotwalďák po spoločnej tarife takmer zaniknú.
Podstatné je, že každé (zo 4) Bratislavských P+R bude dobre napojené na sieť - podobne ako ASMN.
Záverom dodám, že prestupom na periférii skomplikujete a zhoršíte cestovanie malej časti klientov, z ktorých malá časť prejde do áut.
A na druhý záver dodám, že za tie peniaze pre DPB to rozhodne stojí.
Neodškriepiteľný fakt: Drastické riešenie možno spôsobí malý nárast IGK, ale z perspektívneho hľadiska pri neriešení dopravy bude nárast oveľa enormnejší.
Ja Vám položím inú otázku. Ako (ale seriózne) chcete financovat výstavbu systémov, ktoré majú spĺňať všetky pozitívne atribúty HD ?
Podotázka - To si myslíte, že sa to bude dať bez siahnutia na dotácie a tržby SAD ?
zabudas na nemalu skupinu ludi ktori auto maju, aj na jeho prevadzku, ale z roznych dovodov (napriklad horsie hladanie parkovacich miest v centre, moznost hodit si slofika pocas cesty a pod.) zatial cestuju verejnou dopravou
no a ako iste vies, prestupy pre cestujucu verejnost velmi popularne nie su; takze tuto skupinu jednoznacne dostanes do aut (a ked si zvyknu, tak sa budes moct aj posrat a nazad ich nedostanes )
Zhodneme sa v tom, že system dotacii treba zmeniť - je logické, že v prípade, kedy by DP prebral veľkú časť výkonov SADiek, vznikla by dotačná diera - ktorú by musel magistrát s VÚCkou vyriešiť. Čo v prípade BIDu reálne hrozí, pretože už nikto nebude presne vedieť koho a kam vozí.
Offtopic - to je podla mna jeden dovod, preco sa s BIDom nehybe - nevie sa ako sa to bude platit a kto na tom bude viac hrabat.
Takže z druhej strany - ide o peniaze.
SADky budú dokola kupovať a šrotovať autobusy. - vývoj nikde.
MHD tú možnosť má - tým, že sa bude starať aj o výkony SAD v rámci BA, získa prostriedky na nové vozidlá počnúc po budovanie nových systémov končiac.
Nesúhlasím s Tebou. Prestupu do áut nezabrániš. Kto na to má, ten sa ním voziť bude. A práve preto - SAD - neSAD - s nimi to nikdy nebude rýchlejšie, kdežto s perspektívou kolajovej dopravy áno.
To je naozaj lepšie stáť so založenými rukami a hovoriť si, ako je dobre, že osadná pospolitosť ešte nemá na auto a benzín - čo sa ale z roka na rok mení a narastá.
Nezabrániš ani drahým palivám a ich nedostatku. V tej chvíli bude podstatné v akom stave sa bude nachádzať elektrická trakcia. A možno to už bude úplne jedno.
Do smrti nepochopíš, že tie Tvoje "jalové" kilometre SAD-istom NEdotuje mesto Bratislava, zatiaľ čo v pripade núteného prestupu do MHD by ich už dotovala? O tých prestupoch do áut, ktoré Ty popieraš, ale ja na nich trvám, ani nehovoriac?
Prosím Ťa, si úplne mimo a splietaš dve veci dohromady. VÔBEC, ale vôbec nejde o SAD a DPB, ale o to, kto ktorú dopravu bude financovať. Takže v Tvojom modelovom príklade bude dopravu V meste Petržalka objednávať a platiť Magistrát mesta Petržalky, zatiaľ čo dopravu z Petržalky do Bratislavy Bratislavský kraj. A buď si viac než istý, že ak bude väčšinová relácia Petržalka-Bratislava, tak tam jednotlivé cestovné 10,- SKK nebude, o električenkách ani nehovoriac. KTO bude tie výkony fyzicky vykonávať, s tým vôbec nesúvisí. Kľudne môže mestskú dopravu v Petržalke zaisťovať SAD BBDS a medzimestskú do Bratislavy trebárs Dopravný podnik mesta Košíc.
nechceš mi snáď tvrdiť, že si za pohodlné vyvážanie osadenstva na ASMN v horizonte desiatich rokov a ďalej na večné časy ?
Väčšina zákazníkov SAD prestupuje na MHD - a väčšina už pred Nivami, po prestupnej tarife sa ich počet ešte zvýši.
Tak prečo by sa mali dotovať čiste jalové kilometre SADiek a prečo by mali voziť cestujúcich, ktorí územne už patria DPB ?
nepominieme, ale skutočnosť bola spôsobená nedostatkom náhradných dielcov. To, že ich potom dali dohromady - ťažké prípady ako 4400, 4802, 4840,... považujem za pozitívum.
A keď o iných mestách - pravdepodobne máš pravdu, ale nájde sa aj celá plejáda miest, v ktorých by ich bez dlhšej debaty zošrotovali.
A na to si, prosím, ako prišiel, že by automaticky bola jednotná tarifa? Ona má taká SAD ZV, NR, TT či TN jednotnú tarifu na mestskej a prímestskej doprave?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
S499.1023