No vy tu o Zločineckej spoločnosti a ja som zrovna dnes prejavy modrogumnosti zažil.
Totiž išiel som z Dubnice do BA, a idem si tak v Dubnici na stanicu a čo nevidím - stojaci nákladný vlak na jednej strane nástupišťa a nejaký rýchlik, čo tam nemá čo stáť, na druhej. A idem si kúpiť lístok a bieda preveliká - vraj v Trenčianskej Teplej padla trolej a tak sa stojí (v oboch smeroch). Nebudem to naťahovať - celkový čas zdržania vyše dvoch hodín, v mojom prípade našťastie len ? 80 minút. A keď som si dovolil byť v Bratislave taký drzý a pýtať si vrátenie časti cestovného, bolo mi povedané: "Všetky náhrady boli zrušené", po otázke, ako to teda vlastne s tým vracaním chodí, povedali, že nič, "..., šetria."
Pritom (neviem, či si to nepredstavujem príliš jednoducho - nikdy som železničné pomery neštudoval) ale železničiarom úplne chýba istá invencia a snaha niečo s meškaním podniknúť - keby som ja o tom rozhodoval, zrejme by nebol problém uvoľniť aspoň jeden smer na prejazd, zobrať posunovací dieselák (alebo aj neposunovací, ale neviem či tam taký majú) z Teplej, zapriahnuť zaň rýchlik do Nového Mesta stojaci v Dubnici (R do BA idúci pol hodiny po ňom bol odstavený v Ilave), nejako hoc aj pomaly ho pretiahnuť do Teplej, prehlásiť ho za rýchlik do BA a poslať ho tam - meškanie by bolo takmer nulové aspoň pre cestujúcich od Teplej ďalej...
Alebo ešte k tomu v Dubnici nejak poskladať nejaký šerbel zo stojacich dvoch rýchlikov a osobáku, dotiahnuť to do Teplej a nejako to odtiaľ poslať... To by ale museli páni modrogumníci pracne zbierať vagóny kade tade, nikdy sa to tak nerobilo, bolo by to bárs zložité na organizáciu, a načo to vôbec, veď nejaký prašivý cestujúci nás nezaujíma...
Keby ŽS nerobila "výkony vo verejnom záujme", už dávno by asi osobná doprava zanikla..
Totiž išiel som z Dubnice do BA, a idem si tak v Dubnici na stanicu a čo nevidím - stojaci nákladný vlak na jednej strane nástupišťa a nejaký rýchlik, čo tam nemá čo stáť, na druhej. A idem si kúpiť lístok a bieda preveliká - vraj v Trenčianskej Teplej padla trolej a tak sa stojí (v oboch smeroch). Nebudem to naťahovať - celkový čas zdržania vyše dvoch hodín, v mojom prípade našťastie len ? 80 minút. A keď som si dovolil byť v Bratislave taký drzý a pýtať si vrátenie časti cestovného, bolo mi povedané: "Všetky náhrady boli zrušené", po otázke, ako to teda vlastne s tým vracaním chodí, povedali, že nič, "..., šetria."
Pritom (neviem, či si to nepredstavujem príliš jednoducho - nikdy som železničné pomery neštudoval) ale železničiarom úplne chýba istá invencia a snaha niečo s meškaním podniknúť - keby som ja o tom rozhodoval, zrejme by nebol problém uvoľniť aspoň jeden smer na prejazd, zobrať posunovací dieselák (alebo aj neposunovací, ale neviem či tam taký majú) z Teplej, zapriahnuť zaň rýchlik do Nového Mesta stojaci v Dubnici (R do BA idúci pol hodiny po ňom bol odstavený v Ilave), nejako hoc aj pomaly ho pretiahnuť do Teplej, prehlásiť ho za rýchlik do BA a poslať ho tam - meškanie by bolo takmer nulové aspoň pre cestujúcich od Teplej ďalej...
Alebo ešte k tomu v Dubnici nejak poskladať nejaký šerbel zo stojacich dvoch rýchlikov a osobáku, dotiahnuť to do Teplej a nejako to odtiaľ poslať... To by ale museli páni modrogumníci pracne zbierať vagóny kade tade, nikdy sa to tak nerobilo, bolo by to bárs zložité na organizáciu, a načo to vôbec, veď nejaký prašivý cestujúci nás nezaujíma...
Keby ŽS nerobila "výkony vo verejnom záujme", už dávno by asi osobná doprava zanikla..
Vševedko
Začnem od začiatku - Sanos mal dverové kontakty priamo v obvode potenciometra jazdy, takže keď bolo blokovanie jazdy, tak to neťahalo, skákalo a podobne, ako som už dnes písal. Tak som jazdil s vypnutým blokom a sledoval kontrolky. Lenže tie boli špeciálnej juhoslovanskej konštrukcie a v slnku ich moc nebolo vidieť. A dvere sa na Sanose otvárali aj zatvárali tým istým tlačidlom (nie vypínačom) - pôvodne každé zvlášť ale keďže tlačidlá boli od ruky, tak sa to prerábalo na jedno tlačidlo po ľavej ruke vodiča. Okrem toho Sanosie dvere mali takú vlastnosť, že vo vonkajšom zrkadle sa nedalo rozoznať, či sú otvorené alebo zatvorené - v otvorenom stave sa úplne schovali dovnútra vozidla.
Došiel som na konečnú Zimná Aréna a tam som stál v otočke s otvorenými dverami, reku nech sa voz vyvetrá. Prišiel čas odchodu, tak som natiahol do nástupnej zastávky, ťukol na tlačidlo dverí, pozerám do zrkadla, vlky nenastupujú., hoci postávajú pri dverách. Hovorím si - asi čakajú na 215. Zazvonil som, Ťukol na tlačidlo a odfrčal. No a pri odbočovaní doprava z Jégého na Záhradnícku som zistil, že mám všetky dvere otvorené:-D. Takže spätne som rekonštruoval takýto dej: Natiahol som do zastávky s otvorenými dverami, zastavil, zatvoril. Vlky bezradne popostávali pri dverách, ja som zazvonil, otvoril a odišiel:-P. Tajže odvtedy som dával pozor na kontrolky ešte väčší...