Reply on: J #30119:
85ka nebyva az taka prazdna, aby tam chodili 15m. Takisto poobedna 59 byva dost natrieskana. 75ka rano je taky ekvivalent Dubravky (natrieskane ako 83ka). Neviem odkial beries tieto mylne informacie. Ako nehovorim ze su to linky, co su natrepane uplne, ale su tak, ze sa tam este da dychat. Setrit treba v tomto pripade inde, pretoze tymto sposobom atraktivnejsiu sluzbu cestujucemu neposkytnes.
Linka typu 29 je zatazena narazovo, takze tam je to tazko. Niekedy ide klobaska (alebo aj solo) prazdna, niekedy natlacena.
Nehodnot linky ktore si videl akurat na mape kde jazdia a nikdy si sa s nimi neviezol. Ja spominane linky tiez nevyuzivam kazdy den, ale obcas sa stane a clovek si vtedy utvori isty prehlad. Ja sa tiez nevyjadrim k vsetkym linkam, lebo o niektorych nemam sajnu ci su natrieskane, alebo prazdne, kedze som este pocas spicky nemal tu cest.
Inak neviem ci je udrzba klbu az taka draha (v praxi sa u nas ajtak nic neudrziava), aby sa oplatilo vymyslat s 15m.
Niekedy si ticho prajem, aby DPB kupil Citybusy.. Tym by vsetkym 15metrovym zapchal huby, lebo CB sa 15m nevyraba ?
A v Zahorskej je to tiez diskutabilne
J
No napríklad si pochvaloval zaradenie 74 na 30min interval kvôli vyťaženiu. Ja by som radšej 15m vozy každých 25 minút(aj keď to nie je deliteľ 60). Takisto na L90 budú stačiť 15 vozy na to aby nevozili vzduch. Jednoducho som zastáncom 15m vozov na linky kde sa hodia. Ak je preteba zvýšená kultúra cestovania to, že 1/3 sedadiel je prázdna, tak pre mňa je to mrhanie peniazmi. 15m voz má menšiu spotrebu, má lahšiu údržbu (absenia kĺbu) a je lacnejší o takých 1,5 až 2milióny. To je pri 12 ročnej prevádzke 125 tisíc ročne. Nikto nechce aby na linky ako 93, 84,... jazdili 15m vozy. Ale čo je lepšie zrušiť napríklad 85 alebo tam dať 15m vozy?
Na L90 sú 4poradia, na L68 9poradí, L74 6p, 85 9p, (to je 28 vozov + 7 vozov záoha) neviem ako je na tom L95, L88, či L75 i ranná L59. Poobedná L59 je na 15m vozy fajn.
Takisto by sa týmito vozmi mohli robiť víkendové L29 a L37.