Dostala sa mi do rúk jedna knižka, ktorá sa volá Bratislava pred sto rokmi a dnes. Sú tam články s Pressburger Zeitung, ktoré sa týkajú aj MHD v Prešporku a tak som si dovolil niektoré prepísať. To pre tých, ktorý sa k tej knižke nedostanú.
7.9.1900 Pretrhlo sa vedenie
dnes predpoludním sa na Barossovej ulici (Štúrova) pred Maderovým železiarstvom pretrhlo vedenie električkovej trate, pričom sa z vozňa začalo iskriť. Hneď sa zhŕkli zvedavci a rozšírili sa výmysli, vraj vedenie spadlo na jednu ženu a zabilo ju. Skutočnosť je taká, že sa nikomu nič nestalo, len cestujúci museli prestúpiť.
3.11.1900 Nepozorný električkár
Predvčerom večer o 20.30 hodine sa stala na konečnej zastávke električky na krížnej nehoda, ktorá mohla mať ešte horšie následky, než v skutočnosti mala. Motorový vozeň č. 102, ktorý viedol Štefan Hutár, v plnej rýchlosti narazil do valu zeminy na konci trate. Vo vozni cestovala Katarína Schwegerová, a po náraze ju zranili na tvári črepiny rozbitého okna. Vozidlo malo zdemolovanú prednú časť. Vodič sa vyhováral na brzdy, ktoré vraj boli v zlom stave, oveľa pravdepodobnejšie však je, že napriek predpisom nevypol prívod prúdu. Ináč by vozeň nešiel tak prudko, že prerazil val a zohol stĺp elektrického vedenia. Prípad vyšetruje polícia.
9.11.1900 Bude lektrička do Viedne?
Z Viedne prichádza správa, že ministerského predsedu von Koerbera navštívila delegácia poslancov, starostov obcí a miest a ďalších osôb, ktoré podporujú vybudovanie elektrickej trate Viedeň - Prešporok. Význam tohto spojenia je dôležitý pro obe mestá, ale aj obce na trati. Preto je potešiteľné, že delegáciu privítali vo Viedni s pochopením.
28.11.1900 Bezohľadný zažíhač
Množia sa sťažnosti, že muž, ktorý zapaľuje v čakárňach mestkej električkovej dopravy elektrické osvetlenie, bezohľadne špiní lavice. Aby na lampu dočiahol, vystúpi na lavicu. Žial má sústavne zablatené topánky, takže čakajúci občania si potom nemôžu sadnúť. Bolo by vhodné, aby tento zamestnannec mal na zažíhanie tyč, akú používajú tí, čo zažíhajú plynové pouličné osvetlenie.
7.9.1900 Pretrhlo sa vedenie
dnes predpoludním sa na Barossovej ulici (Štúrova) pred Maderovým železiarstvom pretrhlo vedenie električkovej trate, pričom sa z vozňa začalo iskriť. Hneď sa zhŕkli zvedavci a rozšírili sa výmysli, vraj vedenie spadlo na jednu ženu a zabilo ju. Skutočnosť je taká, že sa nikomu nič nestalo, len cestujúci museli prestúpiť.
3.11.1900 Nepozorný električkár
Predvčerom večer o 20.30 hodine sa stala na konečnej zastávke električky na krížnej nehoda, ktorá mohla mať ešte horšie následky, než v skutočnosti mala. Motorový vozeň č. 102, ktorý viedol Štefan Hutár, v plnej rýchlosti narazil do valu zeminy na konci trate. Vo vozni cestovala Katarína Schwegerová, a po náraze ju zranili na tvári črepiny rozbitého okna. Vozidlo malo zdemolovanú prednú časť. Vodič sa vyhováral na brzdy, ktoré vraj boli v zlom stave, oveľa pravdepodobnejšie však je, že napriek predpisom nevypol prívod prúdu. Ináč by vozeň nešiel tak prudko, že prerazil val a zohol stĺp elektrického vedenia. Prípad vyšetruje polícia.
9.11.1900 Bude lektrička do Viedne?
Z Viedne prichádza správa, že ministerského predsedu von Koerbera navštívila delegácia poslancov, starostov obcí a miest a ďalších osôb, ktoré podporujú vybudovanie elektrickej trate Viedeň - Prešporok. Význam tohto spojenia je dôležitý pro obe mestá, ale aj obce na trati. Preto je potešiteľné, že delegáciu privítali vo Viedni s pochopením.
28.11.1900 Bezohľadný zažíhač
Množia sa sťažnosti, že muž, ktorý zapaľuje v čakárňach mestkej električkovej dopravy elektrické osvetlenie, bezohľadne špiní lavice. Aby na lampu dočiahol, vystúpi na lavicu. Žial má sústavne zablatené topánky, takže čakajúci občania si potom nemôžu sadnúť. Bolo by vhodné, aby tento zamestnannec mal na zažíhanie tyč, akú používajú tí, čo zažíhajú plynové pouličné osvetlenie.
J
Takéto ma nepresvedčí, lebo možno množstvo z "tvojich" dielenských dokážu i pri neľahkých podmienkach často zázraky... ale ja vidím vozidlový park a ten hovorí za všetko. Keď už nechceme spomínať Ik280 a iné stariny, ktoré je ťažko udržať v normálnom stave, aj keď v iných mestách to ide, ale spomeňme bratislavské Ikarusy 400, hlavne tie Petržalské. Veď už zase stojí 4809 a 4827 sa ani nepohla.
Re #29927 BM: Aspoň že niečo. A bude aj nápis DPB a.s.?
Re #29937 Martin Fundárek: Neviem či budú aj vymienať štrkové lôžko, ale čo robili teraz ten kúsok na Štúrovej tak sa nijak neflákali. Veď to treba robiť predcízne, zameriavať,... Lepšie pomaly a kvalitne ako za dva dni a nahovno. Okrem iného podľa nejakých stavebných definícií, mal by si rátať s 20% časom navyše, ako myslíš, že ti to bude trvať. To kvôli nepredvídaným situáciám. Myslím si, že to stihnú oveľa skôr ako je napísané.
Re #29938 Andy: Mám pocit, že rekonštrukcia povrchov Jesenského ulice sa bude riešiť až v roku 2005. Nie sú prachy, ale ak ťa poteším, celá ulica by mala dostať historizujúci nádych, tak ako Mostová.