Reply on: Sarko #29836:
Pri intervaloch 4-7 min. sa nie je potrebné prestávkami pre vodičov zaoberať. Čím kratší interval a čím viac vozov na linke je, tým väčšia sloboda organizácie prestávok.Re #29840 Sarko: Tak s týmto som ja nikdy problém nemal. Od 13-tich rokov si stále udržiavam prehľad o aktuálnom linkovom vedení. A to sa za tú dobu pomenilo dosť. A keď už hovoríš o jednosmerkách, sranda bola, keď taká L7 menila v okruhu smery. Istý čas sa točila v jednom smere, potom v opačnom, potom opäť v pôvodnom...
tr3mp
Ja ešte doplním filozofiu, z ktorej vychádza môj návrh.
- máme šesť radiál (aj s Hlavnou stanicou),
- na každú radiálu dve linky, to je šesť liniek (jednu z určitých dôvodov vypúšťam),
- linky z jednej radiály vedú do dvoch protiľahlých radiál (presnejšie do dvoch z troch protiľahlých radiál).
Z toho pri troche uvažovania ako najlpší vychádza vytvorený systém. Vypustená je len linka Rača - Ružinov, keďže toto spojenie je možné realizovať buď prestupom v centre, kade by musela viesť aj táto linka + posilnenie kapacít liniek 2 a 3 je zbytočné a navyše je spojenie rýchlejšie busovými linkami po Bajkalskej, Tomášikovej, Galvaniho - Bojnickej.
Farebné označenie + číslovanie: dve najsilnejšie radiály Petržalka a Dúbravka, preto aj čislovanie od 1 - 4, linka 5 ako doplnok. Farebne 1 a 2 vychádzajú z červenej (ale sú dostatočne odlišné) a 3 a 4 z modrej, čo sú farby metra B a A. Takže aj historický podtón má tento návrh