Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: J #29835:
Súhlasím, môžeme postaviť niečo na základe môjho návrhu. Chce to ešte širšiu diskusiu.
Reply on: Sarko #29840:
Tých chýb je tam určite viac, predsa len pri stálych výlukách a zmenách jednosmerných prevádziek cez centrum často zabudnem niečo prehodiť 😞 ... poprosím takéto veci posielať mailom.
Reply on: J #29832:
tak ako pise BigMac
Trhnite si hovada
re j, ojazdene vozy: jednoducha matematika. podvozky z liberca a stare vozy len na papiere. varcb3 kupis, progress tiez, kapacita ud vysoka. a mas nove vozy, ktore ti na najblizsich 15rokov akotak zalepia dieru vo vozovom parku...
Reply on: Sarko #29840:
A ešte L6 s opačnou šípkou, tiež na Americkom... ?
Reply on: Papyr #29676:
Použitie starých OJAZDENÝCH drotov na novej trati samozrejme nezmysel je ? . Droty sú totiž ojazdené v mieste svoriek viac, vyťahané tak, že majú nerovnomerný prierez atď.
Počúvajte, nie je v schéme MHD z 4.5.2004 chyba v opačnom jednosmernom označení L7 pri Americkom nám. a chýbajúcom čísle trasovania (vrátane šípky jednosmernosti) cez Vazovovu?

Inak ja mám z tých jednosmerností pri návšteve BA vždy hrôzu a bez mučenia sa musím priznať, že pri každej ceste do BA musím stále opakovať lekciu "trasy liniek", kapitola "jednosmerky"... ?
Reply on: Papyr #29661:
Ale fujto. To máš od Martyke, je to hnusné. Mmch., tie laná nie sú kevlarové ale plastové (parafil). V prvom rade si už konečne všetci uvedomte, že každý oblúk, ktorý má menší než obrovský polomer, je z princípu pevný, aj keby bol zavesený na čomkoľvek. Pružné svorky v oblúkoch neslúžia na odpruženie vedenia ale na tvarovanie vedenia. A delta záves je pekná vec ale podľa mňa úplne stači výkyvný záves Kummler-Matter, je lacnejší a pokiaľ sa nejedná o nejaký medzimestský úsek s dĺžkou kompenzovaného úseku aspoň kilometer, tak svoju úlohu splní úplne rovnako.
A len tak úplne na okraj - ten úsek po ulici Pri suchom mlyne bol kedysi od križovatky pri pekárni až po Vojenskú nemocnicu kompletne pružne zavesený a kompenzovaný, až kým squadra ing. Pertinaxa Eskoviča Diódového nerozhodla, že si uľahčí prácu tým, že ojazdené pružné závesy nahradí pevnými a to vrátane toho, ktorý sa nachádza ako posledný pred kompenzačným závažím - čiže závažie momentálne napína akurát tak ten posledný preves. Podobná zvrhlosť je k videniu na električkovej trati na Ružinovskej radiále na zastávke Tomášikova, kde je vedenie kompletne rekonštruované na delta záves, akurát na poslednom prevese pred "šponovákmi" je starý, pevný úsekový delič, ktorý následkom toho v rámci kolísania teplot putuje aj s prevesom hádam aj o dva metre...
Reply on: Sarko #29836:
Tie žmurkacie smajlíky mali byť - (78' ) a (73' )...
Reply on: Papyr #29656:
Škoda trať rušiť, staré droty aj tak nepoužiješ, bo sú vyťahané a rozkúskované, DP by možno peniaze mal, lenže DP nemá svoje peniaze, DP má mestské peniaze a mesto rozhoduje o tom, či sa použijú na NP trombelus, SOR alebo zatrolejovanie. V tomto prípade majú o zatrolejovaní všetci jasno (dokonce aj DP) už veľa rokov, len mesto je zahryznuté...
Reply on: J #29816:

Tr3mp to má ideálne zrátané aj po stránke počtu zastávok. L1 ich má 14, L2 - 25, L3 - 26, L4 - 23 a L5 - 10. Pri L1 a 5 by sa dalo napohľad pozerať ako o zachádzku jednej linky na Hlavnú stanicu a spolu majú tieto dve linky 24 zastávok. Pri prehodení smerov L3 cez Obchodnú a L4 cez Špitálsku, máš na L4 potom 28 zastávok, a to sa potom budú horšie zosúlaďovať napr. prestávky vodičov. Doba obehu navrhovanej L3 cez Špitálsku by bola 36'+37' (73'), doba obehu navrhovanej L4 cez Obchodnú by bola 39'+39' (78'). Pri rozdelení liniek od zastávky Park kultúry po stretnutie na zastávke Legionárska a opačne trvá L3 13,5' a L4 12', takže nielen že by bol preklad intervalov na dúbravskej radiále, ale aj stretanie spojov týchto liniek na Legionárskej a Trnavskom mýte s priamymi prestupmi. Mrknem aj na nadväznosť voči ostatným linkám (tr3mp to má už možno dávno spočítané), ale už teraz musím aj ja konštatovať - je to naozaj dogma. 🙂
tr3mp: Myslíš, že by bola napr 3A a 3B pričom jedna by chodila na letisko a druhá na Dolné Hony?
Presne tak. Zrušila by sa zastávka Atronomická - ostala Chlumeckého a potom Hornbach 😃 A tam by bola zastávka regionbahnu. Ty to privádzaš k dokonalosti ?

Ale stále si neodpovedal na zásadnú vec. Či dovolíš aby tvoj návrh išiel ďalej a väčšia časť ľudí sa spolupodielala na jeho prezentácii,...
Reply on: J #29831:
Pokojne nemusí v Ružinove končiť nič a vetvy môžu byť na letisko a na Dolné Hony. A keď už stanica pri Hornbachu, tak nad alebo pod železničnou traťou, aby bol prestup na integrovanú dopravu ...
Reply on: Vladimír #29801:
Teší ma, že tu všetci dokážete oceniť moje kvality 😉
Ja ešte doplním filozofiu, z ktorej vychádza môj návrh.
- máme šesť radiál (aj s Hlavnou stanicou),
- na každú radiálu dve linky, to je šesť liniek (jednu z určitých dôvodov vypúšťam),
- linky z jednej radiály vedú do dvoch protiľahlých radiál (presnejšie do dvoch z troch protiľahlých radiál).
Z toho pri troche uvažovania ako najlpší vychádza vytvorený systém. Vypustená je len linka Rača - Ružinov, keďže toto spojenie je možné realizovať buď prestupom v centre, kade by musela viesť aj táto linka + posilnenie kapacít liniek 2 a 3 je zbytočné a navyše je spojenie rýchlejšie busovými linkami po Bajkalskej, Tomášikovej, Galvaniho - Bojnickej.

Farebné označenie + číslovanie: dve najsilnejšie radiály Petržalka a Dúbravka, preto aj čislovanie od 1 - 4, linka 5 ako doplnok. Farebne 1 a 2 vychádzajú z červenej (ale sú dostatočne odlišné) a 3 a 4 z modrej, čo sú farby metra B a A. Takže aj historický podtón má tento návrh 😉
Reply on: BM #29830:
No neviem teraz keď už jazdia 7783-86. Mesto BA deklaruje nákup nových vozov a kúpou starín by zdvihlo vlnu nevôle. Aj podvozky kde zohnať.
tr3mp: No Hornbach a vzrast kúpischopnosti obyvateľstva môže voľačo zmeniť a letisko plánuje tento rok 900tis. pasažierov tak neviem, lebo aj ten nápad do Vrakune a D. H. nie je zlý.
Ale v každom prípade treba to čo si vytvoril spropagovať aj s návštevou u primátora a námestníka a aplikovať to na súčasné vedenie.
Teraz nejde o to kam všade elina pôjde, ale koľko liniek a ako často.
Reply on: Vladimír #29827:
Ano presne ako pises.


Co tak odkupit do DPB a zrekonstruovat ?? Ved na Juraku stale chybaju vozidla.
http://www.vecernik.sk/index.php?command=viewarticle&id=24802
Reply on: tr3mp #29828:
Ani na také predĺženie L3 na Uzbeckú nie je zlé pomyslenie 🙂
Na Dňoch Bratislavy som sa mal možnosť asi trištvrtehodinu baviť s Koladom a pri tej príležetosti som nazrel do peknej veľkej mapy Bratislavy, kde boli nakreslené súčasné električkové trate, nová trať do Petržalky aj so zastávkami a ďalšie navrhované (celkom rozumné) trate:
- Zlaté Piesky - Vajnory (obratisko pri Pračanskej ulici)
- Ružinov - Nová Vrakuňa (paralelne s Hradskou, ALE JUŽNE) - Hradská - otočka Uzbecká
- Dúbravka - vozovňa Dúbravčice - VW - DNV (teda opačne ako bolo doteraz zvykom, trochu dlhé)
To je podľa mňa viac ako dosť nielen na 15 rokov ...
S opodstatnenosťou trate na letisko som si nie úplne istý, pretože 61 aj pre letisko aj pre Avion zatiaľ stači, v budúcnosti možno nie, ale či to bude na električku?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.