J,luboš:Tá časť výhybky,ktorá obsahuje jazyky sa volá výmena.Cez výmenu je predpisom povolená rýchlosť 15 km/h bez ohľadu na to koľko umožňuje konštrukčne a či to tam natriasa alebo nie.Cena by bola vyššia akurát tak o tých 30 m koľajníc. J,Martin Fundárek,Sarko:20 CZK mince nie sú vyraďované z obehu,naopak sú sťahované z obehu 20 CZK bankovky.50 CZK mince nie sú sťahované z obehu len ich je málo a z obehu ich sťahujú zberatelia:).O vypadávaní stredu je klasická fáma bez reálneho základu.Taliani mali dvojdielne mince desiatky rokov bez akýchkoľvek problémov.50 CZK mince sa naďalej nerazia z dvoch dôvodov-ich výrobná cena proti nominálnej hodnote je príliš vysoká a majú s nimi problémy automaty.
) aj za cenu nižšej prejazdnej rýchlosti ako úrovňové križovanie s križovatkou s autami prichádzajúcimi z troch smerov (Vajanského nábr., Dostojevského rad, Štúrova). Až o toľko nižšia rýchlosť (teda iba 20 km/h) by byť nemusela, navyše je to pomerne krátky úsek. Štúrova je naviac širšia ako Obchodná, takže pre peších by zostalo viac priestoru (v každom smere chodník + jeden súčasný jazdný pruh pri dvojkoľajnej električkovej trati), preto by sa dala trať aspoň čiastočne oddeliť, aby chodci nebehali halabala, napr. zábradlím s medzerami len v určitých intervaloch. Ešte by zvýšilo aj miesto pre cyklistický chodník Petržalka - centrum. Samozrejme, úplne najlepší z hľadiska plynulosti by bol podzemný prechod centra, ten však tak skoro nebude ...
) nebol Ty, ale iMHD to takisto určite nebolo, keďže je to nezávislá webová stránka tvorená voľné združením nadšencov.
Etienne
Ja osobne som zacal opravovat ine vozitka...