Rýchlosť jazdy v pešej zóne je stanovená na oných 20 km/h už priamo spomínaným zákonom, takže označenie by prichádzalo do úvahy ak by si povolil vyššiu alebo dovolil len nižšiu rýchlosť, nie?
Obavam sa ze mimourovnovku (podjazd) na Safku neurobis z jedneho prozaickeho dovodu - Dunaj. Ked je voda vysoko, to parkovisko na rohu je pod nou, a keby sa voda naliala do toho podjazdu, asi by to nebolo celkom prijemne...a mam pocit ze asi nijako nie je mozne urobit to tam zaplavovzdorne... preto aj vyustenie trate z mosta do Sturovej by podla mna nemalo byt v urovni sucasnej krizovatky, ale tak aspon meter nad nou...inak by v casoch velkej vody (a v poslednom case to nie je az take zriedkave) skolabovala Petrzalka.
tr3mp: ja sa tomu v zasade nebranim. len som ti chcel naznacit, aka by bola odozva zo strany magorstratu. isteze sa da vsetko, ale to sa najprv musi chciet. len mam velmi vazne obavy, ze zo sturovej auta nevyzenies. je tam velmi vela firiem a nie vsetky ulice maju prepojenie na vajanskeho nabrezie, resp. dostojevskeho rad. pozri sa na taku michalsku, obchodnu, pansku...atd. a vsetky menovane su v pesej zone, posledne dve dokonca so strazenym vjazdom a ako to tam vysiera? kazdy mafian a ini k...ti co maju v riti dieru tam spokojne parkuju alebo ohrozuju chodcov. ako myslienka to vsak vobec nie je zle, ak sa chces stat jej realizatorom mozem ti posluzit ako propagator. len pamätaj, ze psi hlas do neba nepride a moj tiez nie.
"ale akonahle to raz oznacis ako pesiu zonu, tak tam zo zakona 315/96 zavedies 20km/h" - tak to neoznačím ako pešiu zónu, ale dám tam zákaz vjazdu + cesta pre cyklistov a zvyšok rozšírený chodník ... ostatné veci ako som písal v predchádzajúcom a je po rýchlostnom obmedzení 20 km/h ...
Áno, 20 Kč mince sú v obehu dokonca vyššom ako bankovky (v obehu je 120,3 mil. mincí a iba 5,6 mil. bankoviek). 50 Kč mince však tvoria len 0,2% celého obeživa a ich počet sa dnes ráta "iba" na 4,1 mil., čo je výrazne najmenej a predposledné miesto majú práve 20 Kč mince, ale až so 120,3 mil. kusov. 50 Kč bankoviek je v obehu 35,9 mil. ks, čo predstavuje 13,3%-ný podiel obeživa (zdroj: ČNB).
J,luboš:Tá časť výhybky,ktorá obsahuje jazyky sa volá výmena.Cez výmenu je predpisom povolená rýchlosť 15 km/h bez ohľadu na to koľko umožňuje konštrukčne a či to tam natriasa alebo nie.Cena by bola vyššia akurát tak o tých 30 m koľajníc. J,Martin Fundárek,Sarko:20 CZK mince nie sú vyraďované z obehu,naopak sú sťahované z obehu 20 CZK bankovky.50 CZK mince nie sú sťahované z obehu len ich je málo a z obehu ich sťahujú zberatelia:).O vypadávaní stredu je klasická fáma bez reálneho základu.Taliani mali dvojdielne mince desiatky rokov bez akýchkoľvek problémov.50 CZK mince sa naďalej nerazia z dvoch dôvodov-ich výrobná cena proti nominálnej hodnote je príliš vysoká a majú s nimi problémy automaty.
re tr3mp, pesia zona sturova: jasne, ze miesta je tam nadostac aj pre tramdrahu, aj cyklodrahu, aj pre pesidrahu, ale akonahle to raz oznacis ako pesiu zonu, tak tam zo zakona 315/96 zavedies 20km/h. to by som az za taky problem nepovazoval, pretoze cestovna rychlost by mohla byt aj vyssia ako je sucasna a to aj pri znizeni tratovej z 30 na 20km/h. predpokladom je vsak fungujuca preferencia. a na viziu o podzemi by som radsej rychlo zabudol, pretoze: nevhodne geologicke podmienky; tekute piesky, peniaze...
re lave odbocenie sturova->jesenskeho: pricina pokracujucej vyluky je rozdielna vyska temena kolajnice. vidno to na vrchole obluka velmi detailne, kto by to mal problem najst, tak poznavacim znamenim je dopravna znacka pre gumokoly prikazany smer obchadzania. pokracovat sa bude po skonceni nato summitu vytrhanim zvysku povodnej konstrukcie, teda az do priestoru zastavky.
D3k0 > ked budu robit trat do Petrzalky, i tak to budu asi musiet znova rozkopat.
S499.1023 > to ci mali alebo nemali povolenie neviem, a pisal som mozno. Co sa tyka rekonstrukcie Mostovej a Jesenskeho, primarne sa robili useky okolo divadla a Mostova. Na ten zbytok na Jesenskeho asi nezostal cas. Cast uprav tento rok sa robila uz za premavky. Ak by robili aj ten kratky usek na Jesenskeho, vyluka by sa predlzila.
Pokial je mi zname, tak z Kamenneho namestia na Safarikovo namestie je LEN JEDEN pruh pre auta... Okrem toho ich v podstate nemas kadial odklonit... Pokial viem, tak predosla rekonstrukcia na Safarikovom namesti a casti Sturovej sa nerobila so zmenenym projektom... Ak by projekt menili, bolo by to drahsie. Osobne si nemyslim, ze by sa osadenim tej vyhybky situacia na krizovatke nejakym sposobom zhorsila. Mas pravdu, ze to mozno mohlo byt ciastocne lepsie, ale nemyslim si, ze by to korespondovalo s tym, o kolko by za sucasnej situacie vzrastli naklady.
Priznávam, príspevok som napísal tak, že sa dal pochopiť inak, ako som ho myslel. Rýchlodráhou som nenazval trať po Štúrovej ulici ale len petržalskú trať a jej prechod cez Šafárikovo nám. Ospravedlňujem sa za nepresné formulovanie. Vidí sa mi lepšie zaústenie trate priamo do pešej zóny (akože mestotvorný prvok ) aj za cenu nižšej prejazdnej rýchlosti ako úrovňové križovanie s križovatkou s autami prichádzajúcimi z troch smerov (Vajanského nábr., Dostojevského rad, Štúrova). Až o toľko nižšia rýchlosť (teda iba 20 km/h) by byť nemusela, navyše je to pomerne krátky úsek. Štúrova je naviac širšia ako Obchodná, takže pre peších by zostalo viac priestoru (v každom smere chodník + jeden súčasný jazdný pruh pri dvojkoľajnej električkovej trati), preto by sa dala trať aspoň čiastočne oddeliť, aby chodci nebehali halabala, napr. zábradlím s medzerami len v určitých intervaloch. Ešte by zvýšilo aj miesto pre cyklistický chodník Petržalka - centrum. Samozrejme, úplne najlepší z hľadiska plynulosti by bol podzemný prechod centra, ten však tak skoro nebude ...
Prečo si zrušil ideálne spojeni DNV - Lamač? Prečo máš Ty monopol na MHD? Atď. Ja viem, že si to (s vysokou pravdepodobnosťou - môžeš to dokázať? ) nebol Ty, ale iMHD to takisto určite nebolo, keďže je to nezávislá webová stránka tvorená voľné združením nadšencov.
K tej 24 a 92: Keď si Ty priplatíš na prevádzku liniek (napr. 101, 105, 106, 112) podobne ako VW, tiež budú premávať tak, ako budeš chcieť. Takže hor sa do doho a potom nám oznám výsledok
Ideálne spojenie Patrónky a Einsteinovej 92? To je možno pravda, závisí od toho, čo považuješ za ideálne. Asi rýchlosť. V tom prípade je to najrýchlejšie. Ale domnievam sa, že počet ľudí prepravujúcich sa len na trase Patrónka a Einsteinova je minimálny oproti ostatným (sám 92ku niekedy využívam, pretože sa vozím na trase Petržalka - Lamač, z toho dôvodu sa mi nezdá až taká ideálna). Keď však porovnáme úsek Patrónka - Dvory, linke 92 to trvá 13 minút, 83ke 15. Čo je podľa môjho názoru zanedbateľný rozdiel. Treba porovnať aj vyťaženosť, 92ka mimo konca smien býva naplnená tak, že veľa ľudí nestojí, dá sa sadnúť a v sedle by bola pravdepodobne prázdna (mám možnosť voziť sa víkendovými večernými spojmi, niekedy sa mi stáva, že cez Most Lafranconi idem sám len s vodičom). A čo sa týka tej obkľuky, odporúčam pozrieť sa na mapu a premerať vzdialenosti. Ak nemáš mapu a pravítko, pomôžem. 83: 6 km, 92: 7 km (podľa www.cp.sk). Tá istá kilometráž je udávaná aj na trasu Patrónka - Einsteinova (samozrejme namiesto 83 uvažujem 83+81). To, že kilometráže sú totožné, je spôsobené zaokrúhlením.
Tieto stránky NIE SÚ stránkami Dopravného podniku Bratislava, a.s., preto pripomienky ku kvalite MHD v Bratislave adresuj na adresu DPB, a.s., prípadne na bratislavský magistrát.
Neuvažovali ste na tom, že z Petržalky z Eiensteinovej ide iba 92 smerom na Patrónku? Prečo nechodí aspoň jeden normálny autobus, povedzme cez Lamač do DNV k VW pri železničnej stanici cez starú starú vrátnicu na novú a opačne? K čomu je zbytočný autobus č. 24? Prečo č.92 nechodí po starej trase okolo železničnej stanice a starej vrátnice, kde je zdravotná ambulabcia? Prečo ignorujete obyvateľov sídliska Jána Jonáša? Prečo ste zrušili ideálne spojenie DNV Lmač č. 92 a nahradili ho nepochopiteľnou okľukou? Jedným z riešení je i autobus, čo chodí do lesoparku z Patrónky - predĺžiť ho cez most do Petržalky a hneď by bolo vyriešené ideálne spojenie Einsteinova Patrónka a nechodiť okľukou cez mesto. Uvažujte pre cestujúcich, nie kúskovaním tratí. Zrušili ste všetky ideálne trasy, spojujúce sídliská.(101,105, 106, 112 a alibisticky ste vytvorili nezmyselné trate vyhovujúce Vám a nie cestujúcej verejnosti. Iba Vy máte monopol na MHD, ak by ste mali konkurenciu iste by ste sa snažili inak. Zamyslite sa nad tým, pre koho plníte poslanie MHD, zbavte sa skostnatelo mysliacich ľudí.
re martin fundarek: aj k sucasnym automatom mikroelektronika vysoke myto existuje pokladnicka na bankovky, citacka na predplatne cipove karty a taktiez aj point of sale terminal na platobne karty spolu v jednej skrini. to bolo o cene a kvalite a nie o sposobe platby a stale to nic nemeni na fakte, ze cena predplatneho cl je priaznivejsia ako cena jednorazovych. a taktiez nemusis hladat stale automat.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Marko