Reply on: Spectre #29135:
Viem, že prvé Karosy B731 trpeli všelijakými neduhmi a kruto na to aj doplatili. Prvé "béčka" sa vo všeobecnosti vyraďovali už 6-8 rokov po zakúpení ako totálne vraky. Samotnému stavu vtedy napomáhali ešte nekvalitné GO, ktoré často dostali voz do horšieho stavu ako bol predtým. Odvtedy však doba pokročila a Karosa B73x sa dožíva štandardného veku v uspokojivom technickom stave. Keď nastúpim do 14 ročnej Karosy, ako cestujúci s o obyčajnými nárokmi nemám pripomienky - odviedzol som sa rýchlo, ticho, bezpečne...A už vôbec nemá zmysel rozoberať Karosy B950. Tie prekonali obrovský skok dopredu len oproti sériám B900. S prvými Karosami z roku 1982 to vôbec nie možné porovnávať.
Ale ani ja nie som technik, takže podrobnosti nech podáva človek v tomto fundovaný.
J
No jedným dychom dodal, že tie nové Irisbusy (zrejme myslel 954) to je iná káva. Krásne to ťahá, tichučké a tak. Dielenský na vek busov veľa opráv nespravili. Takže ak by som to mohol zhodnotiť len z takéhoto malého rozhovoru - Karosa mala veľa chýb, ale je to firma ktorá rastie, ktorá sa bude musieť ešte veľa učiť, spravila veľký krok vpred (to musí každý uznať), no žiaden výrobca nespraví dokonalý voz bez nejakej choroby.
Žalostný stav Karos v DPB má nasvedomí aj a hlavne DPB - no money no funny-údržba.
Avšak nedá sa mi vrátiť k nedávnej tragickej nehode nejakej Karosy v Čechách. Po náraze do múru podjazdu sa jej utrhli sedačky. Takmer všetky. Následne potom bola reportáž o odsúdení vodiča Neoplanu, čo sa prevrátil (zabil 19 ľudí) a utrhol strechu, no sedačky ostali pevne na podlahe. Aj to niečo hovorí. Neviem však ako by dopadla nová Karosa 95X.