V prvom rade je úplne smiešne aby dopravca navrhoval objednávateľovi že má redukovať objem výkonov. V druhom rade by objednávateľ v situácii kedy dopravca nie je schopný zabezpečovať dopravu mal súťažiť dopravcu iného a nie bezhlavo prihadzovať zákazky firme ktorá to vlastne nechce jazdiť.
Vladimír
Vnímam však aj druhý rozmer, a to zákonnú potrebu vydovolenkovať zamestnancov. To sa dozaista dá aj pri celoročne rovnakom grafikone. Lenže celoročne rovnomerné rozdeľovanie dovoleniek nenormálne zvyšuje nároky na početnosť personálu (stále sa bavíme, že je ho nedostatok) a zároveň u existujúceho personálu znižuje atraktivitu zamestnávateľa. Lebo čo si budeme hovoriť - väčšina rušňovodičov a vlakvedúcich NECHCE dovolenku v polovici novembra.
Oba pohľady sú oprávnené a žiaden z nich sa nedá úplne ignorovať. Vždy je to o kompromisoch.