Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
7929+7930 a 7537 idú teraz po Vajnorskej smer mesto
Pravdepodobne smer Petržalka a skúšobné jazdy?? 😅
VZT v mobile zastávka Nad Lúčkami je zaseknutá a ukazuje N34 aj teraz, pričom ukazuje aj klasické odchody 😅
Reply on: Petto #252572:
Áno... A bude to trvať cca mesiac (25.5)
Reply on: Ma178rek #252571:
Konecne oprava ?
Od 22.4 bude zjednosmernena Miletičova od Jelačičovej po križovatku so Zahradnickou..
Dotkne sa to liniek 49, 64 a 71..
Reply on: Joyki #252569:
666 chodí relatívne načas, dnes 16:59(príchod zmeškanej 632) už bola z AS fuč.
Všetky senecké linky celodenne/týždenne meškajú 20-35 min.
Ráno som strávil v 2 autobusoch v meste celkovo 45 minút.
Reply on: MatejBA #252551:
Teoreticky ak by Bratislava zlacnela na 1€ (to je len 10 centov pri vacsine jazd aj tak staci 30 minutovy listok) tak v tom mas jednak este vacsi prehlad a jednak tie ceny ostanu dost podobnejsie:
Bratislava, Malacky, Senec, Pezinok: €1
Bratislava - Malacky: 4€, hore z 3,60€
Bratislava - Pezinok: 3€, hore z 2,50€
Bratislava - Senec: 3€, rovnako ako teraz

Pripadne by toto mohla byt cena elektronickych listkov (sucastny zakladny 30minutovy elektronicky stoji 97 centov) a papierove napriklad + 0.50€ servisny poplatok. To by sice vyrovnalo cenu v Bratislave na tebou navrhovanu, ale uz by to znacne predrazilo region....🤔

A 103ku by som rozdelil na 2 zony nech to nie je zo Svateho Juha do Dunajskej Luznej za 1€. Ale ked pozeram planovac, aj tak to take spojenia taha cez BRatislavu, takze by to mozno ani nebol problem.
Reply on: 3pa3ck3 #252566:
To je reklamný displej See & Go a „Všetky šedostropy” ich ani zďaleka nemajú.
Reply on: AaronPlays77 #252563:
Aké displeje na Red Bull reklamy? Fotku nemáme?
Reply on: AaronPlays77 #252563:
Všetky šedostropy
Ahojte,

práve som mal debatu s kamošom a len by som chcel či niekto náhodou nevie, ktoré SOR NB18ky majú displeje inštalované len na tie Red Bull reklamy. Je možné že to tak fičí aj v iných vozidlách ale zatiaľ som to postrehol len vo veľmi malej skupine NB18 a chcel by som vedieť nejaký presný počet. Ďakujem 🙂
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Zberač mínusiek #252561:
Takže budeme mať dunivú pomalodráhu, kde sa MOŽNO bude jazdiť 40 km/h, ale iba chvíľku, keď sa vodič "zabudne", ináč to bude 35 km/h. Dôvod pre pomalú jazdu? Sťažnosti na hluk a dunenie. Hygienik to zariadi. Mesto? To trať preberie v akomkoľvek stave a bude jazdiť aj bez kolaudácie. Skúsenosť s tým už má.
Zberač mínusiek

Zberač mínusiek

Reply on: upravovač fotiek #252557:
Z viacerých videí mám pocit, že naklopenie na celej trati je rovná nula.
Reply on: MatejBA #252556:
A tieto ceny čo tu náhodne strielaš si aj prepočítal že čo by spravili s tržbami, aký by mali dopad na cestujúcich a podobne?

Lebo jasné, každý vieme nakresliť akýkoľvek ľúbivý model (ja navrhujem len jednu zónu a nech to stojí 4€, bum!), ale podstatou existencie tarifného systému je vybrať peniaze na prevádzku verejnej dopravy. Z druhej strany si potom zas limitovaný nejakou maximálnou výškou cestovného ktorá je akceptovateľná.

Predmetom mojej kritiky teda nie je jedna konkrétna cena z tvojho návrhu, ale celý prístup náhodne generovaných čísel bez chápania súvislostí. Ak zväčšíš zóny tak tí ľudia dnes platiaci rôzne sumy budú dnes zrazu platiť rovnakú sumu. Čo s tým môžeš spraviť je:
a) Novú cenu nastaviť niekde v strede, teda niekto platí viac, niekto menej.
b) Novú cenu nastaviť na spodnej hranici = tržby budú nižšie, ale potreba dotácie vyššia.
c) Novú cestu nastaviť na hornej hranici = tržby budú vyššie, ale niektorým cestujúcim výrazne cestu predražíš.
Vo všetkých troch prípadoch platí že spomínané efekty budú o to väčšie o koľko viac si zóny zväčšil. Napr. ak by sme sa bavili o znížení počtu zón o polovicu, tak ten rozptyl cenových pásiem ktoré zlučuješ bude niekde okolo 30-50 centov (dnešný rozdiel v cene jednej zóny navyše). Ak buldozérom zrušíme všetky zóny a necháme len jednu, zrazu je rozptyl s ktorým sa musíme vyrovnať 3.80€ (rozdiel medzi sieťovým a dvojzónovým CL).

Moja kritika je v tom že tak ako BID pôvodne zóny nakreslila príliš malé (čo už asi aj oni chápu, keďže v neexistujúcej tarifnej reforme spustenej pred dvomi rokmi sa so zväčšením zón rátalo), tak tvoj návrh letí do druhého extrému kde by tie dopady boli príliš veľké.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Petto #252558:
Komfort, opotrebenie okolkov, koľajníc?
Reply on: upravovač fotiek #252557:
A kolko razy v zivote tade pojde viac ako 60 v oblukoch ? Neverim ze obluk bude mat povolenu viac ako 50tku - hlavne ten pri Zrk.haji z centra. Otazne je naco potom davali maximalku ci len pre papiere a publikum ? 😁
upravovač fotiek

upravovač fotiek

https://www.youtube.com/watch?v=ww9X_H-EAmo

Z toho videa mám pocit, že električka vôbec nie je v oblúku naklopená a pri rýchlostných jazdách (asi 80 km/h) to vyzerá, aj keď je to slabo vidno, že tam nie sú ani prechodnice! To vážne?! Hlavne, že je to celé zaliate v betóne a dali tam žliabkové koľajncie. Ale nejaká geometria pre pohodlnú a plynulú jazdu vyššou rýchlosťou tam veruže asi nie je.

Ak to tam naozaj bude bez prechodníc a prevýšenia, tak si to iné, než vulgarizmy, nezaslúži. 💀

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.