Reply on: Mhr1 #248434:
Pre začiatok rozlišujme, či ide o externého alebo interného dopravcu. Interný dopravca je taký, ktorého vlastníkom jej verejný obstarávateľ, pričom majetková účasť je minimálne taká, aby mohol tohto dopravcu ovládať minimálne takým spôsobom, ako svoje organizačné útvary. Ďalej rozlišujme typ dopravy, či je prevádzkovaný na základe obchodnej stratégie daného dopravcu - teda prevádzkovanie dopravy napĺňa jeho obchodné záujmy - tzv. komerčná doprava, alebo doprava na komerčnej báze, alebo či ide o zabezpečenie práv občanov v zmysel dopravnej obslužnosti - dopravu objednáva objednávateľ - ide o dopravu vo verejnom záujme.
A potom sa bavme o type zmluvy, či ide o zákazku alebo koncesiu, teda, či je nákladové riziko na strane dopravcu, alebo je nákladové riziko na strane objednávateľa.
Takže nie je to len buď/alebo ale je to až trojrozmerná matica.
810zssk
V krátkodobom horizonte musí DPB minimálne aspoň zostať konkurencieschopným voči ostatným zamestnávateľom. V dlhodobom horizonte musí celkovo zlepšovať pracovné podmienky (čo, pozor, nie je len plat) tak aby to povolanie bolo ďalej atraktívne a zásoby voľných či nevoľných vodičov sa postupne dopĺňali. Lebo ak sa dostaneme do stavu že štandardom je robiť 5+1, navyše v beusáckej šialenej kombinácií so striedaním ranných a poobedných služieb, a potom dostať menej peňazí ako pokladník v LIDLi, tak ako to asi môže dopadnúť?