Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 810zssk #248407:
Polhodinovka je najmä tam, kde sa vozy môžu obiehať. Na Vinohradoch sa teraz obiehať nemôžu a ani by sa nemali, pretože by mali odchádzať vždy z rovnakého nástupišťa.

Čo sa týka predĺženia, to závisí od toho, či by ešte išli na stanicu alebo nie. Ak nie, tak je to iba cca hodina navyše, t.j. pol hodina navyše zaplatená. Čiže na celom týždni vodič takto stratí 2,5 hodiny, ktoré sa mu nezaplatia. To je na okraj toho, čo písal Vladimír, a ako by si to ty nazval meisterstuck work/life balance 😛
Reply on: S499.1023 #248397:
ja som reagoval na toto:
"Ani náhly prílev peňazí do kasy DPB by okamžite nevyriešil nedostatok vodičov."
no a teda dovolim si tvrdit ze nahly stabilny vysoky prilev penazi do DPB by pri troche snahy zo strany managementu (=ze by si peniaze nenechali pre seba ale posunuli z nich aj tym co priamo zabezpecuju poskytovanie sluzby) vedel v nie prilis dlhej dobe riesit problem s nedostatkom vodicov (v pripade autobusov v podstate hned, znamenalo by to len kanibalizaciu inych dopravcov, v pripade draznych vozidiel v dlzke doby kym by si dorobili prislusne papiere)
ale nikde tam nebolo spominane ze ten penazovod ma byt z predaja cestovneho....

a presne tak ako to pochopil 810zssk ( #248402), to cislo (vyska odmeny) tam bolo strelene prehnane, tak aby bolo snad kazdemu jasne ze pri takej odmene (v sucasnych realiach v nasej lokalite) by problem s nedostatkom zaujemcov o tuto pracu nebol....
Reply on: Ma178rek #248409:
Nie, prestávka tam nie je žiadna. My sa tu nebavíme o tom kto má a nemá "luxusné podmienky", ale o tom koľko vodič môže jazdiť bez prestávky. Vyrovnávačka, ani krátke čakanie do taktu nie sú prestávkou.
Reply on: Solider #248405:
No není sú prestávky ale tak na hlavnej stanici je vyrovnávacka 6 minút a na Vinohradoch 13 minút .. pri všetkej úcte pri 4h službe je tam prestávok až až .. rušňovodič ktorý ide 160 má pauzu v staniciach 1-2 minútky Max .. takže DPB má ešte stále luxusné podmienky
Ak dobre rátam tak by sa jeden vodič vložil do linky 3 každých 20minut poobede, na linke 3 sú hlavne poradia 1-17(to znamená čas od 6 do 18:30) a následne 4 špičkové poradia takže by sa vedel ušetriť 1 voz, či aj vodič ktorý by mohol byť striedačom to je otázne, ale asi by sa ušetrilo a zlepšilo situáciu na linke 3
Reply on: Solider #248405:
Nie všade sú tie každokolové prestávky po 15 minút. Máme, alebo sme minimálne mali, linky kde to bola aj polhoďka.

Neviem prečo do predĺženia služby rátaš aj ukončenie, ktoré v nej je aj teraz. Ďalej nehovoríme o kole navyše, len tom že posledný spoj by išiel na Vinohrady (ako v nevýlukovom CP). Naspäť by už nešiel. Čiže služba by sa predĺžila o 30 min pauzu a dobu dojazdu do vozovne.

Príde mi to oveľa realistickejšie ako to čo navrhuješ ty s prestávkami každé kolo a vodičom navyše.
Reply on: Solider #248405:
A ten 1 voz navyse s 1 soferom je extra naklad ? Podla mna nie.
Reply on: 810zssk #248401:
Ak je pauza každé kolo, tak rozdelíš tie prestávky na 2x 15. V súčasnosti na 7 nie sú prestávky, ide sa štyri hodiny v kuse. Ak by tam mali byť prestávky, musel by sa tam pridať voz s vodičom aby sa to natiahlo. Potom by teoreticky vyšlo, že hneď po obrate na Vinohradoch by išli do VJD. Ak by to tak nebolo, tak by sa išlo podľa toho, čo píše Vladimír, tzn. po štyroch hodinách jazdenia (pri existujúcom počte 5 vodičov a vozidiel) by musela byť polhodinová prestávka a až potom dojazd. Čo by znamenalo predĺženie služby o cca hodinu a štvrť (kolo navyše + prestávka a tak dojazd a ukončenie).
Hlavne vyhodou 1-linkoveho variantu je, ze intervaly su (mali by byt) tak male, ze ziadne prestupne vazby nepotrebujes. Ci je priemerna cakacia doba 2.5 alebo 2 minuty je uplne jedno. Problem by bol ak by to rozbijalo preklady.
Reply on: 3pa3ck3 #248394:
Cez prazdniny su spicky rozbite,tam to nevadi ? Takze radsej sa tlacit v L3 len preto aby sme nerozbili vazby s elektrickami v spicke. Toto ani nehovor tomu co sa nenapcha na Racku 😂.
Ak sa ale bojime ze by to viedlo k nerovnomernemu rozlozeniu ludi do vozidiel L3 z L4, L9 tak to je slaby dovod. Na takom Racku prichadza dalsia kopa MHD liniek ktore tiez nemaju interval prekladovy s L3, detto prestup Riazanska s L50/98.
Reply on: S499.1023 #248397:
On tu výšku nepožadoval, uviedol to ako ad absurdum argument na preukázanie že nedostatok vodičov je tiež o peniazoch. Prečítaj si aj zvyšok toho príspevku, viacerým z vás sa očividne vypli mozgy keď ste zbadali to číslo.
Reply on: Vladimír #248385:
Nie je kopa liniek kde toto bežne funguje lebo sú skrátka nakreslené tak že pauza je každé kolo?
Reply on: 3pa3ck3 #248394:
Na dve veci je cestujúcemu sieťový interval a prestupná väzba, keď v prvom kroku pomaly nemá kam nastúpiť.
Reply on: S499.1023 #248397:
Akože kto. Daňoví poplatníci a platiaci cestujúci.
Reply on: david11 #248392:
Ja som svoj názor na linku 7 prezentoval už viackrát a nestotožňuje sa s aktuálnym riešením.
Reply on: si #248372:
Len neviem, kto by platil cestovné, ktoré by zodpovedalo mzde vodičov v Tebou požadovanej výške.
Reply on: 3pa3ck3 #248394:
To máš už teraz s L1.
Reply on: Pajo #248389:
Kedy s ňou ideš? Ráno od Vinohradov je fest plná a po Garde ani nehovorím.. Vyprázdňuje sa na Račku a Blumentáli.
Reply on: Petto #248393:
Len zase takto rozbíjaš sieťový interval a tým aj prestupné väzby medzi električkami
Reply on: Pajo #248389:
Podla mna mala vacsi zmysel. Ked to moze fungovat aj v sk.prazdniny pri zrusenej L7.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.