Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: si #248411:
Mestský dopravca nemá žiadne právo mať nedostatok vodičov. Jeho majiteľ má stovky zamestnancov, určite aj nejakých kompetentných. Napr. aj v tom "komunálnom podniku".

Môže ísť presviedčať ostatných mestských zamestnancov na kariéru vodiča. Teda okrem tých, čo sa neosvedčili, sú závislí od alkoholu alebo sú zodpovední za tie valloviny, keďže tí by podľa mňa nezvládli ani šoférovať.
Reply on: si #248418:
Mám z tvojich odpovedí dosť zvláštny pocit, pre lepšie pochopenie prosím odpovedz na tieto tri otázky:
1. Pracoval si niekedy ako vodič v MHD?
2. Zamestnával si niekedy viac ako 10 ľudí?
3. Pracuješ vo vedení DPB?
Reply on: Cancer #248422:
Pri RegioArrive je problém v objednávateľovi ktorý od dopravcu, pravdepodobne v rámci nejakej formy klientelizmu, nevyžaduje plnenie zmluvy a bez sankcií akceptuje že dopravca dodáva niečo iné než si BSK objednal. To nijak neimplikuje ako by tento model vyzeral v prípade MHD, kde je objednávateľom mesto (aj keď pozerajúc sa na stavbu petržalskej radiály by som moc nádeje do toho nedával :D).
Reply on: MatejBA #248421:
Ešteže nám pri RegioArrive tak dobre tie jednotné pravidlá fungujú, čo? 👽
Reply on: 810zssk #248420:
Akoze tiez si myslim, ze pri autobusoch to malo byt ako v Prahe. Kludne sme tu mohli mat styri rozne firmy, co by mali cele BSK vratane miest rozsekane na 4 +- rovnako velke oblasti a eliminovalo by sa riziko, ze nastane pruser ako Arriva na zaciatku alebo DPB teraz. A aj by existovala sanca na vacsiu konkurenciu.

Pokial by bol jednotny nater a jednotna tarifa/pravidla, tak je cestujucemu jedno ci pride DPB, Arriva, Martin Uher alebo Astan Seran.
Reply on: Andrej #248419:
Súkromný dopravca by prevádzkoval čokoľvek by si mesto objednalo. Imho mestský dopravný podnik je minimálne pri autobusoch nezmyselný prežitok.
Reply on: forester #248416:
Súkromný dopravca by určite neprevádzkoval stratové linky ako 27, 66, 77, alebo 79. To by nám určite nepomohlo.

Nám by pomohlo keby sme mali ľudí ako majú v Prahe. Tam je kvalitná doprava a aj bohatá flotila prevádzky schopných historických vozidiel. My nemáme ani A, ani B.
Reply on: andy27 #248417:
kde v niektorom z mojich prispevkov si nasiel nieco o tom ze je niekde nejaka zasoba volnych vodicov ? v #248411 vyslovene pisem ze by sa jednalo v pripade tych "rychlo dostupnych" o kanibalizaciu vodicov od inych dopravcov.... a ver tomu ze pokial je ta suma dostatocne zaujimava, su aj sposoby ako riesit tu vypovednu lehotu

druha vec je, ze pokial by zrovna vodic MHD mal vyrazne nadpriemerne vysoky plat dlhodobo (aj v porovnani s inymi profesiami), tak aj prilev novych ludi (cez kurzy, na zaciatku bez D) by bol masivnejsi.... (a vykanibalizoval by si ine preprepravne sluzby ale mozno aj napriklad predavacov z lidla..... 😃 )
Reply on: si #248411:
Je bizarné, ako tu všetci vrátane vedenia DPB žijú v predstave, že niekde je nejaká zásoba voľných vodičov, ktorí len čakajú na priležitosť v DPB. Pritom vodiči autobusov chýbajú všade, všade naokolo ich platia lepšie alebo rovnako ako DPB, majú tam lepšie alebo rovnaké pracovné podmienky. Časť z nich má zmluvu na dobu určitú, tí prísť do DPB teda nemôžu a zvyšok má výpovednú lehotu 2 mesiace. Takže ak by aj teraz okamžite DPB dvihol mzdy, reálne by prví noví vodiči prišli až o 3 mesiace a to by sa ešte museli zaškoliť na Bratislavské linky.
Reply on: filip2308 #248414:
Určite nie zrušiť ale odovzdať súkromnému dopravcovi ktorý by to prevádzkoval efektívnejšie. Najskôr asi česi tak ako u železnice.
Reply on: filip2308 #248414:
Malé? Rozlohou väčšie ako Wien..
keď čítam tie vaše aktuality tak zisťujem že celá MHD v Bratislave stojí za hovno a bolo by ju treba zrušiť. Také malé mesto, prešli by sme aj pešo.
Reply on: Solider #248412:
1. A prečo by to akože malo ísť znovu na stanicu, keď máme spojku z Račka na Vazku pri Blumentáli?
2. Vodič by takúto službu robil každý deň? Naozaj porovnávame to že vodič by cca raz za dva týždne mal jednu neplatenú 30' pauzu navyše k tým desiatkam iných neplatených 30' páuz ktoré už za to isté obdobie má aj tak, s tým keď manažment núti vodičov celé mesiace jazdiť 5+1? Nebuď smiešny prosím ťa.
Reply on: 810zssk #248407:
Polhodinovka je najmä tam, kde sa vozy môžu obiehať. Na Vinohradoch sa teraz obiehať nemôžu a ani by sa nemali, pretože by mali odchádzať vždy z rovnakého nástupišťa.

Čo sa týka predĺženia, to závisí od toho, či by ešte išli na stanicu alebo nie. Ak nie, tak je to iba cca hodina navyše, t.j. pol hodina navyše zaplatená. Čiže na celom týždni vodič takto stratí 2,5 hodiny, ktoré sa mu nezaplatia. To je na okraj toho, čo písal Vladimír, a ako by si to ty nazval meisterstuck work/life balance 😛
Reply on: S499.1023 #248397:
ja som reagoval na toto:
"Ani náhly prílev peňazí do kasy DPB by okamžite nevyriešil nedostatok vodičov."
no a teda dovolim si tvrdit ze nahly stabilny vysoky prilev penazi do DPB by pri troche snahy zo strany managementu (=ze by si peniaze nenechali pre seba ale posunuli z nich aj tym co priamo zabezpecuju poskytovanie sluzby) vedel v nie prilis dlhej dobe riesit problem s nedostatkom vodicov (v pripade autobusov v podstate hned, znamenalo by to len kanibalizaciu inych dopravcov, v pripade draznych vozidiel v dlzke doby kym by si dorobili prislusne papiere)
ale nikde tam nebolo spominane ze ten penazovod ma byt z predaja cestovneho....

a presne tak ako to pochopil 810zssk ( #248402), to cislo (vyska odmeny) tam bolo strelene prehnane, tak aby bolo snad kazdemu jasne ze pri takej odmene (v sucasnych realiach v nasej lokalite) by problem s nedostatkom zaujemcov o tuto pracu nebol....
Reply on: Ma178rek #248409:
Nie, prestávka tam nie je žiadna. My sa tu nebavíme o tom kto má a nemá "luxusné podmienky", ale o tom koľko vodič môže jazdiť bez prestávky. Vyrovnávačka, ani krátke čakanie do taktu nie sú prestávkou.
Reply on: Solider #248405:
No není sú prestávky ale tak na hlavnej stanici je vyrovnávacka 6 minút a na Vinohradoch 13 minút .. pri všetkej úcte pri 4h službe je tam prestávok až až .. rušňovodič ktorý ide 160 má pauzu v staniciach 1-2 minútky Max .. takže DPB má ešte stále luxusné podmienky
Ak dobre rátam tak by sa jeden vodič vložil do linky 3 každých 20minut poobede, na linke 3 sú hlavne poradia 1-17(to znamená čas od 6 do 18:30) a následne 4 špičkové poradia takže by sa vedel ušetriť 1 voz, či aj vodič ktorý by mohol byť striedačom to je otázne, ale asi by sa ušetrilo a zlepšilo situáciu na linke 3
Reply on: Solider #248405:
Nie všade sú tie každokolové prestávky po 15 minút. Máme, alebo sme minimálne mali, linky kde to bola aj polhoďka.

Neviem prečo do predĺženia služby rátaš aj ukončenie, ktoré v nej je aj teraz. Ďalej nehovoríme o kole navyše, len tom že posledný spoj by išiel na Vinohrady (ako v nevýlukovom CP). Naspäť by už nešiel. Čiže služba by sa predĺžila o 30 min pauzu a dobu dojazdu do vozovne.

Príde mi to oveľa realistickejšie ako to čo navrhuješ ty s prestávkami každé kolo a vodičom navyše.
Reply on: Solider #248405:
A ten 1 voz navyse s 1 soferom je extra naklad ? Podla mna nie.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.