Reply on: Joyki #244542:
Mňa to najviac fascinuje v tom že to zaviedli v roku 2022, keď v GTFS existujú položky pre rôzne nástupištia už aspoň dekádu. Ešte sa to dalo pochopiť kedysi pri "legacy" systémoch ktoré boli vytvorené keď bola zastávka len jeden objekt (aj keď Poliaci si to už vtedy vedeli poriešiť tak že do systému zaviedli zastávky Dworzec Glowny 01, Dworzec Glowny 02, atď.), ale toto je úplne nové a malo to byť spravené podľa dnešných štandardov.Druhá vec je tento blbý zlozvyk do elektronických systémov kde nie je žiadne priestorové obmedzenie na dĺžku názvov, vkladať rôzne skratky a potom si ako cestujúci domýšľaj pod akým formátom si to dopravca do systému zaviedol. Pravidelne mám tento problem pri zastávke Stn. Podunajské Biskupice. Začnem písať "Podunajské" a nemám žiadne výsledky, lebo niekto to skrátil na "Stn. P. Biskupice". Načo preboha? Ak tuhľa o 130 km severne, kde tiež používajú JDF a GTFS, dokážu mať v systéme zavedenú zastávku "Nemocnice Milosrdných bratří", prečo v BA nie je možné mať zastávku "Stanica Podunajské Biskupice" ktorá má presne rovnaký počet znakov? Skracovanie chápem na papierových CP a elektronických tabuliach, ale rozhodne nie na webe.
Ike
1. Dnes je zastávok na znamenie viac ako 3/4 z celkového počtu, takže si dovolím tvrdiť, že väčšina cestujúcich už dnes vystupuje alebo nastupuje na zastávke na znamenie a žiadne sťažnosti na to nie sú.
2. Ide väčšinou o menej frekventované zastávky, kde to znamenie "za teba nedá niekto iný" alebo šanca, že niekto na zastávke stojí, je minimálna.
3. Takto to funguje niekoľko rokov, a fungovalo to aj pri Karosách, kde to tlačidlo znamenia vodičovi bolo naozaj v user-hostile polohe.
4. Rozšírením zastávok na znamenie o všetky by sa nič nezmenilo, na tých frekventovaných by aj tak niekto stál vonku, navyše by sa zrušila zbytočná komplikácia (niektoré na znamenie, nietktoré nie),
5. Nočná doprava takto funguje už desiatky rokov.
Zavedenie zastávok na znamenie aj od zajtra, by nebol žiadny problém.