Reply on: Ike #244529:
Pretože sú ľudia ktorí majú problém sa potácať za jazdy po autobuse (nie je to len o veku, môže ísť aj o rôzne pohybové problémy). Plus teda v špičke je niekedy boj ísť po autobuse aj na zastávke kde sú otvorené dvere a ľudia ti môžu uhnúť, nie to ešte za jazdy v plnom vozidle. Zrovna pár týždňov dozadu som mal presne tento problém na nejakej zastávke na znamenie, proste sa nedalo dostať k tlačidlu.Argument 3/4 zastávok na znamenie v debate so mnou nie je príliš platný pretože ja za problém považujem už aj ten prebujnelý počet zastávok na znamenie.
Podporujem aby sa všade zastavovalo podľa potreby, ale DPB by mal najprv investovať do pridania tlačidiel tak aby boli dostupné z každého sedadlá.
Ike
1. Dnes je zastávok na znamenie viac ako 3/4 z celkového počtu, takže si dovolím tvrdiť, že väčšina cestujúcich už dnes vystupuje alebo nastupuje na zastávke na znamenie a žiadne sťažnosti na to nie sú.
2. Ide väčšinou o menej frekventované zastávky, kde to znamenie "za teba nedá niekto iný" alebo šanca, že niekto na zastávke stojí, je minimálna.
3. Takto to funguje niekoľko rokov, a fungovalo to aj pri Karosách, kde to tlačidlo znamenia vodičovi bolo naozaj v user-hostile polohe.
4. Rozšírením zastávok na znamenie o všetky by sa nič nezmenilo, na tých frekventovaných by aj tak niekto stál vonku, navyše by sa zrušila zbytočná komplikácia (niektoré na znamenie, nietktoré nie),
5. Nočná doprava takto funguje už desiatky rokov.
Zavedenie zastávok na znamenie aj od zajtra, by nebol žiadny problém.