Reply on: si #244515:
Vedeli alebo museli sme si poradiť.Pamätám niekedy v polovici 90tych rokoch sme šli s kamarátom linkou 57 a chceli sme vystúpiť na dnešnej zastávke ŽST Petržalka (pred stanicou). Zastávka bola na znamenie, tlačítko na strope kam sme nedočiahli a v autobuse len my dvaja. Tak sme sa pri odbočovaní z Rusovskej do Kopčianskej postavili zo sedadiel ku stredným dverám (pri nich sme sedeli) a vravím kamošovi: "Myslíš, že nám zastaví?" a z kabíny vodič zakričí "Musíte si zazvoniť!" Takže nezostávalo nič iné, len sa postaviť na sedadlo a natiahnuť sa k tlačítku.
Ike
1. Dnes je zastávok na znamenie viac ako 3/4 z celkového počtu, takže si dovolím tvrdiť, že väčšina cestujúcich už dnes vystupuje alebo nastupuje na zastávke na znamenie a žiadne sťažnosti na to nie sú.
2. Ide väčšinou o menej frekventované zastávky, kde to znamenie "za teba nedá niekto iný" alebo šanca, že niekto na zastávke stojí, je minimálna.
3. Takto to funguje niekoľko rokov, a fungovalo to aj pri Karosách, kde to tlačidlo znamenia vodičovi bolo naozaj v user-hostile polohe.
4. Rozšírením zastávok na znamenie o všetky by sa nič nezmenilo, na tých frekventovaných by aj tak niekto stál vonku, navyše by sa zrušila zbytočná komplikácia (niektoré na znamenie, nietktoré nie),
5. Nočná doprava takto funguje už desiatky rokov.
Zavedenie zastávok na znamenie aj od zajtra, by nebol žiadny problém.