Reply on: S499.1023 #225828:
Problém je jednak v presúvaní ziskov a vyhýbaniu sa daňovým povinnostiam v jednotlivých štátoch, čo je jedna vec, ktorá sa už riešila osobitne, a druhým problémom je spor ohľadom toho, či Uber je dopravcom alebo nie je. Ten sa vo viacerých krajinách už vyriešil tým spôsobom, že Uber je dopravcom a musí mať zamestnancov (napríklad v UK).
Mike
Slušní taxikári (taxislužby; ak teda pripustíme, že také dačo je), majú licenciu vnútri na tienidle (slnečnej clone) na mieste spolujazdca, aby ju vezený zákazník videl.
A ja som síce za celý život išiel uberom do 10 krát aj taxíkom do 10 krát, ale bezpečnejší a profesionálnejší pocit som mal v taxíku ako pri uberistovi. Možno to bolo aj tým, že taxikári (opäť možno tí slušnejší) sú zreteľne označení tým štítkom taxi, a aj názvom taxislužby, takže v cestnej premávke každý vidí, s kým má tú česť - taxikár je kritickejšie posudzovaný, kdežto uber sa správa ako ľubovoľné iné vozidlo, takže ak náhodou nejazdí plynulo a bezpečne, tak ostatní účastníci premávky si iba povzdychnú - vodič hovado.