Myslím, že to potom v pripomienkach vysvetlili tak, že finálne vedenie trate určí štúdia realizovateľnosti. Podobný problém bol aj v prípade Grosslingová/Dunajská, kde tiež projektanti určili a dokonca tiež rovnako blbo.
Áno, to môže byť reálna diskusia že či má mať prioritu to predĺženie Vajnorskej radiály až k ŽST Vajnory, alebo električka v predĺžení Tomášikovej. A čo bude lacnejšie, resp. čo je potrebnejšie, čo bude využívanejšie. Kým jedno iba viac predlžuje už aj tak dlhú radiálu, čo je negatívum Bratislavy, tak tá Tomášikova by umožnila už aj nejaké čiastočne tangenciálne spojenia a lepšiu operativitu v prípade MU (plus aj lepšie viesť výjazdy a dojazdy z jednej vozovne na druhú radiálu..) Ale to by potom malo väčší zmysel už keby tá trať išla popri Tomášikovej až k Ružinovskej ..
Iná vec je, kým my si tu môžeme myslieť, že el. trať by mala ísť v predĺženej Tomášikovej (jediné čo bráni reálizácií tej cesty sú prakticky iba pozemky SIS-ky..), tak spracovatelia ÚGD boli presvedčení (a tak je to myslím aj v tom ÚGD zakotvené), že tá "koľajová spojka" Račianskej a Vajnorskej by mala ísť po Riazanskej...
Tých, čo pracujú na Vajnorskej pri Poluse, by efektívnejšie dopravila električka v predĺžení Tomášikovej ulice, pričom na ŽST Vinohrady zastavujú aj rýchliky a teda sa tam premelie väčší počet cestujúcich. Tým, čo pracujú v okolí Jurajovho dvora, by pomohla železničná zastávka pri Sahare, vzdialená od električkovej zastávky 300 metrov, čo je stále efektívnejšie a lacnejšie riešenie, ako postaviť 2 km novej električkovej trate „nikam“. Pokiaľ ide o Bory, tak podľa mňa si správne naznačil, že počet pracovných príležitostí v Dúbravke nie je taký významný, aby bolo potrebné predlžovať električku, keďže tento vzťah by obslúžili aj autobusy v súčasnom intervale (predĺženie až k trati si viem predstaviť možno vtedy, ak by sa budovala Vozovňa Dúbravčice).
Dobrý nápad. Najsevernejší bod obratiska Zlaté Piesky je vzdušnou čiarou vzdialený od najkrajnejšej koľaje 260 metrov (dnešné nástupište 4ky je vzdialené cca 300 metrov) A to ľudia neprejdú peši, to sa nedá nazvať prestupný uzol (podobne ako TIOP Ružinov niekde cca za Súhvedznou a k tomu dnešné obratisko Astronomická..).
Takže otázka je, či ťahať električku k železnici tou uličkou ako dnes chodí 57 pomedzi tie priemyselné areály a tam zriadiť novú žel. zastávku Zlaté Piesky, alebo radšej potiahnuť tú električku cez Tuhovské okolo mercedesu a potom podjazdom popod vajnorský najdzazd vedľa železnice (vraj tam je na to vybudovaná rezerva) a ukončiť ju niekde v mieste tých záhradiek na južnej strane vajnorskej stanice, ako je už dlhodobo v územnom pláne mesta a ako to aj potvrdil územný generel dopravy...
El. k ŽST Vajnory: cestujúci od NZ,SA,GA,SC by na ŽST Vajnory prestúpili na električku, ktorá by ich doviezla na Vajnorskú (dnes tí, čo robia v okolí Jurajovho Dvora a Vajnorskej buď cestujú Slovaklajnom, Sad DS a tí čo robia v lakeside a polus tower idú na ŽST Vinohrady, tam na elinu a na Riazanskej na 50 .. (alebo trafia ten jeden priamy vlak čo ide od Senca na Nové Mesto..) .. Poobede už tú možnosť nemajú..
El. na Bory: cestujúci od Kútú/Ma/Zohoru vystúpia na terminály Bory a prestúpia na elinu na smer Dúbravka, Karlovka, nábrežie (aj keď v KVsi a Dúbravke nie je ani zdaleka toľko prac. príležitostí ako v tom Novom Meste...)
Išiel si v rannej špičke busom z Vajnôr po Zlaté? Ide sa tam krokom.
Na ploche bývalého letiska je plánovaná výstavba bytoviek . Vlak tam rieši iba spojenie s hl.st.
Najskôr by som však riešil trať po Dostojevského rade s prepojením Vajnorskej a Račianskej radiály a trať smer Dolné hony cez Mlynské nivy.
Mozno je to blbost, ale o kolko viac elin by si vyziadalo potiahnutie 6 do Engerau? Tym padom by bola obojsmerne vyuzita aj Jesenskeho a aj pristup do centra (namestie) spod mosta-zastavky.
Otazka 2 automaticky k tomu - kolko je funkcnych 30t?
Tých 15 alebo 18 mesiacov je nadhodnotených, ale v tom je započítaná aj zima, keď sa nebude stavať a takisto aj časová vata, keď sa nebude stavať z dôvodu zlej organizácie pracovných síl. V Prahe stihli opraviť trať na Řepy, inak tiež dlhú 6 kilometrov, za tri mesiace, hoci za úplnej výluky počas leta, čo je akceptovateľné.
Normálka. Na ŽST Petržalka bude patrónske zhlavie, následne sa vybuduje mostná konštrukcia popri Lanfranconi Bridge, potom bude nasledovať Tunel FEI, úrovňové priecestie s cestou do Mill Valley a Nightingale Vale, prejazd cez zebrí výbeh, TIOP Kaufland-Mlynská dolina a oblúkom ponad nástupištia na zastávke Patrónka sa trať napojí pred zastávku Železná studienka. Keďže sa zo zastávky stane dopravňa, naplní sa posolstvo DPB a ŽST Železná studienka bude oficiálne a technologicky naozaj ŽST.
Filiálka by bola v pohode ak by pokračovala ďalej smer Petržalka, Rakúsko...
Ešte jedna zastávka pod zemou v okolí Eurovei a potom až v Petržalke.
Čo ja viem tak pozemky pred Hl.st. má investor v prenájme ešte na 50 rokov takže tam bude ešte "veselo" vzhľadom na rýchlosť našeho súdnictva v spore o dostavaní hl.stanice.
Co si pamatam, tak na Kopcianskej je este odbocka na Bratsku a potom je otazne, tam je asi tych variantov viac. Trebalo by vybrat najvhodnejsi variant. Asi to potiahnut az po Molecovu a tam spravit prestupny terminal a potom pod kopec. Cez Mlynsku to asi nema vyznam tahat, tam asi neni moc kde.
Akurát, že on sa na nič nesťažoval, naopak písal, že chápe, že autobusy z Dúbravky do Petržlenky NEjazdia cez most Lafranconi, aj keď je to autom rýchlejšie.
Nemam odkial ? To ako fakt ? aj tu na imhd to najdes aj ked to hodis do googla najdes. To ze to neni spomenute v 1 kratkom clanki na SME je normalne. Nebudi hadam do kazdeho clanku pchat kompletne informacie o modernizacii.
Neviem či je úplne normálne si sťažovať na niečo čo už 11,5 roka takmer neplatí ... Ešte keby si riešil aktuálne veci alebo stav 2-3 roky nazad, tak ok. Ale odbavovať sa na takejto blbosti, ktorá sa už ani nikdy nevráti je absolútne o ničom.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Mike
Iná vec je, kým my si tu môžeme myslieť, že el. trať by mala ísť v predĺženej Tomášikovej (jediné čo bráni reálizácií tej cesty sú prakticky iba pozemky SIS-ky..), tak spracovatelia ÚGD boli presvedčení (a tak je to myslím aj v tom ÚGD zakotvené), že tá "koľajová spojka" Račianskej a Vajnorskej by mala ísť po Riazanskej...