Reply on: munww #218515:
Prepáč, ale ty dokážeš rozmýšlať aj racionálne?Mimo to, že celá táto diskusia je v súčasnej dobe k ničomu, pretože Bratislava si teraz zrušiť električkovú dopravu aj tak nemôže dovoliť: 1. Nakúpili sa nové vozidlá z eurofondov, takže sa nemôžu ani len tak predať a mesto by muselo pri rušení električkovej dopravy peniaze z najväčšou pravdepodobnosťou vrátiť. 2. V nedávnej dobe sa vrazilo hodne peňazí do opravy električkových tratí i výstavby trate do Petržalky, čo bolo tiež hradené z časti z eurofondov. Ak k rušeniu električkových tratí v Bratislave niekedy príde, tak možno v horizonte o 50 - 100 rokov, keď sa Bratislava rozrastie až natoľko, že električková doprava nebude stačit, bude sa musieť budovať metro/rýchlodráha ktorá hlavné prepravné prúdy prevezme a v niektorých úsekoch električkové trate budú nadbytočné, ako je tomu teraz vo Viedni.
Ale dajme tomu: Píšeš, že autobusy by jazdili častejšie, ako električky. To je síce pekné a v ideálnom prípade by to bolo aj pre cestujúcich prínosné, keby na linke miesto električkových súprav so 7- 8 minútovým intervalom jazdili krátke autobusy s intervalom jedna minúta, lenže náklady by na takú prevádzku boli omnoho vyššie, ako tu už spomenuli niektorí diskutujúci. Navyše v súčasných bratislavských podmienkach by to ani poriadne nefungovalo, pri takom krátkom intervale by dochádzalo k zhlukovaniu vozidiel, viď linka 68 aj bus pruhy môžeš mať aké chceš a tie nenapraceš všade a to ešte keď človek pomyslí na (ne)disciplinovanosť bratislavských vodičov. Inak autobusy, hlavne piatky tiež kolkokrát všetky stoja, v zápchach sa tiež neobídu - Prístavný Most. Zase je pravda, že pevná jazdná dráha je hendikep, dá sa však čiastočne odstrániť zdvojením radiál, napr. vybudovaním trate z Dúbravky cez Patrónku do centra.
Ty však vidíš u električkovej dopravy len tie nevýhody, ale okrem tých nevýhod má aj výhody, ktoré tu už tiež viacero diskutujúcich spomenulo. Ono už závisí od samotnej vyťaženosti trasy z bodu A do bodu B a na základe toho je vhodné, aby v tej trase premával krátky/kĺbový autobus, alebo električka, alebo metro. Samozrejme v malom mestečku, kde sú malé prepravné prúdy, je stavať/udržovať električku nerentabilné, v miliónovej metropole električka už zase nepostačuje. Ako je už napísané v mojom predošlom príspevku, Bratislava je svojou veľkosťou pre električkovú dopravu ideálna. To, že roky rokúce nebola zrovna ideálna údržba tratí a vozidiel a sieť stagnovala, niekedy až upadala, je vec druhá a je to chyba vedenia, nie električkovej dopravy ako takej. Avšak električková doprava v Bratislave za posledný rok išla úrovňou významne nahor, nie je najmenší dôvod ju teraz rušiť.
Mike
Lebo ani po tej jednej radiále sa okrem vodiča (a možno pár exemplárov) nikto nevozí hore dolu 8 krát za deň a určite sa nikto nevozí krížom krážom po meste po všetkých radiálach aby vychytal všetky prestoje. ..