Reply on: S499.1023 #218497:
Nedostatok vodičov električiek určite nie je a ani nebol. V lete bola ohrozená výprava, pretože bolo rozdaných priveľa dovoleniek. Zaujímavé je, že keď sa všetci vrátili z dovoleniek, tak už zrazu neboli neobsadené a nevypravené služby.
fanatikmhd
po a) Ano, bratislavsky syystem 6x krizenie v meste a 20km radiala nie je volbou pre nosny system. Treba riesit aj krize (trebars od brucha trepnem pre pochopenie pionierska-nova doba-pri jazere. A podobne (tomasikova-zst novem mesto-vinohrady, ci harmincova-prazska-SAV)... skratka riesit system, ktory umozni aj pri MU odklonit linky efektivne tak, aby NAD musela byt zavedena len na par zastavok. Nie ze sa stane nehoda na vazovovej, a elektricky sa nedostanu od komisarok.....
po b) bus pruhy ide budovat prakticky na kazdej druhej komunikacii v Bratislave. Mame tu tzv. mestske okruhy (videl si uz dopravnu znacku so zelenym pruhom? ) ktore su 2 a viac pruhove. Tu prakticky ide vsade budovat bus pruh.
po c) nutne nutit ludi ist MHD lebo autom sa nedostane je volovina. Je potrebne ludom ukazat, ze je tu ina vhodnejsia volba. Nie zakazom mu zakazes ist do mesta. Treba im ukazat "aha, vidis tu kolonu? tam budes stat..a vidis ten prazdny bus pruh kade letia autobusy ci trolejbusy 50km/h okolo tej zapchy? tak tam si moholo sediet aj ty ;)"
Kazde jedno mesto s elektrickovou prevadzkou ju stavia a rozsiruje prave preto, aby sa zbavilo aut. A to sa tyka aj miest kde funguje system podzemnej drahy... Dokonca su mesta ktore prave lutuju zrusenie prevadzok elektriciek v minulosti, a dnes obnovuju a otvaraju zas prve kilometre trati. Tram je najspolahlivesia a najpreferovanejsia volba dopravy v mestach (pokial nemame metro, inak je hned druha).