Reply on: Peon #218054:
Už si presne nespomínam ako je to na Handelskai, či je tam spoločný výtah pre S-Bahn aj U-Bahn, ale tuším je to tam oddelené. Takže ak stál pri výťahu z U-Bahnu (čo je v prípade linky U6 aj tak rýchlodrážna električka), tak celý perón vrátane výťahov je už areál metra, takže tam nemáš bez lístku čo hľadať, aj keby si išiel niekoho iba odprevadiť. Podobne som videl ako kontrolovali na Simmeringu pri výťahoch na prízemí. V smere spod zeme (od U3) by si v tom výťahu musel mať lístok, ináč si Schwarzfahrer. V smere z poschodia (od železnice) sa síce môžeš zviezť na prízemie, ale na ňom vystúpiš v ohraničenom priestore U-Bahnu. Takže ak sa trepeš z vlaku s obrovským kufrom a chceš ísť iba na prízemie a ďalej peši (povedzme), tak ťa môžu kontrolovať. Myslím však že ak si preukázateľne prišiel zhora a ideš preč, tak by ťa mali pustiť aj bez lístku (neviem či ich zaujíma lístok na vlak). Mimochodom, na peróne hore sú aj označovače lístkov, takže ak chceš do metra, označíš si ich ešte úplne hore, nemusíš z výťahu vystupovať na prízemí.
?
Peon
Ja som si vopred kúpil Day Ticket za 5,50 € pokusne cez web ÖBB (ten sa dá kúpiť aj cez web a mobilnú appku Wiener Linien). Pri nákupe od ÖBB ma prekvapilo (ak som to správne pochopil), že keďže som si zvolil, že si ho chcem vo formáte PDF vytlačiť, tak preto sa ním cestujúci môže preukázať iba vytlačeným na papieri. Keby som zvolil možnosť cez mobilnú aplikáciu ÖBB, tak to by som mohol iba z displeja smartfónu ten lístok ukázať.
Od prekvapenia som mu zabudol ukázať nejaký ID s fotkou. On ma však o to slušne požiadal, tak som mu ukázal môj občiansky preukaz (lístky kúpené cez internet sú viazané na konkrétneho cestujúceho).
Nerozumiem však: On odtiaľ zdola nemohol vidieť, že som hore z U6 vystúpil... Tuším sú tam kamery - keby som ho začal presviedčať, že ja som tam bol iba niekoho odprevadiť, tak ukázali by mi kamerový záznam ako dôkaz? Naozaj ma takáto revízorská kontrola prekvapila. V minulosti ma vo Viedni kontroloval revízor raz v autobuse a raz vo vozidle metra. Sprievodcu vo vlaku ÖBB som na území Viedne tuším ešte nestretol (ale zas išiel som tak iba zopár krát za posledných viacero rokov).
Ďalej ma zaujalo, že po preplnenej súprave metra na linke U1 do ktorej som sa nechcel tlačiť prišla ďalšia za ňou [prázdnejšia] určite za menej ako 1 minútu. To malo za následok, že sme viackrát vždy na zopár sekúnd zastavili v tuneli (na nadzemnom úseku pod holým nebom to nebolo klaustrofobické).
Ozaj, pre núdzovú evakuáciu cestujúcich je priestor v tuneli (medzi dverami vozidla a stenou tunela), že dá sa odtiaľ utiecť? Metro tam má napájanie z koľají? Takže vstúpiť do koľajiska (ak funguje elektrina) je životu nebezpečné?
Páči sa mi, že vo Viedni sú signálom mobilných operátorov pokryté stanice metra aj tunely. Pre porovnanie: V Prahe to nie je také ideálne v tomto smere čo som dávnejšie čítal...