Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: zlomok #218057:
Ak som si dobre všimol, Handelskai to má oddelené. Jednoznačne som prišiel dole výťahom z nástupišťa linky U6. Stále mi však nejaké zvláštne pripadá, že revízor môže kontrolovať lístky, a teda zastavovať ľudí mimo dopravného prostriedku... Človek sa môže niekam ponáhľať rýchlou chôdzou a zrazu ho začne zdržovať revízor...

Tak to s tým Simmeringom znie zaujímavo. Takže ak prídeš z Bratislavy na lístok zo ZSSK ktorý platí iba na vlak do Viedne a späť, tak fakt neviem či by revízorovi stačil dole pri výťahu pri vstupe do metra iba lístok na vlak...

Ešte stále sú na niektorých staniciach metra vo Viedni bezplatné verejné WC (väčšinou hore = nie na nástupišti metra). To aj tam revízor môže kontrolovať a zastavovať ľudí?
Reply on: 810zssk #218055:
To som nevedel. U nás to už na železničných staniciach, pokiaľ viem, neplatí... Kedysi existoval aj lacný lístok na perón (nástupište) pre tých čo chceli iba niekoho odprevadiť alebo privítať.

Lenže Handelskai je zároveň aj železničná stanica. ÖBB v súčasnosti má na území Viedne aj nejaké cestovné lístky za celoštátnu tarifu alebo tam platia len za tarifu IDS (VOR)?

V Prahe boli kedysi turnikety na vstup do metra, dobre si pamätám? Vo Viedni boli niekedy? A v Budapešti to je a bolo ako?
Reply on: Peon #218054:
Už si presne nespomínam ako je to na Handelskai, či je tam spoločný výtah pre S-Bahn aj U-Bahn, ale tuším je to tam oddelené. Takže ak stál pri výťahu z U-Bahnu (čo je v prípade linky U6 aj tak rýchlodrážna električka), tak celý perón vrátane výťahov je už areál metra, takže tam nemáš bez lístku čo hľadať, aj keby si išiel niekoho iba odprevadiť. Podobne som videl ako kontrolovali na Simmeringu pri výťahoch na prízemí. V smere spod zeme (od U3) by si v tom výťahu musel mať lístok, ináč si Schwarzfahrer. V smere z poschodia (od železnice) sa síce môžeš zviezť na prízemie, ale na ňom vystúpiš v ohraničenom priestore U-Bahnu. Takže ak sa trepeš z vlaku s obrovským kufrom a chceš ísť iba na prízemie a ďalej peši (povedzme), tak ťa môžu kontrolovať. Myslím však že ak si preukázateľne prišiel zhora a ideš preč, tak by ťa mali pustiť aj bez lístku (neviem či ich zaujíma lístok na vlak). Mimochodom, na peróne hore sú aj označovače lístkov, takže ak chceš do metra, označíš si ich ešte úplne hore, nemusíš z výťahu vystupovať na prízemí.
Reply on: Peon #218054:
Ešte ma prekvapilo, že na linke dopravcu RegioJet išla na spoji o 06:30 h z Bratislavy aj o 18:25 h z Viedne tá istá stewardka. Zaujímalo by ma či aj vodič...
Reply on: Peon #218054:
Ak si v prepravnom priestore metra, je jedno ci si z niecoho vystupil alebo bol niekoho odprevadit. Listok mat musis.
Zažili ste už niekto takúto kurióznu kontrolu revízorom? Vystúpi som na stanici Handelskai z U6 (smer Floridsdorf) a na rozdiel od iných cestujúcich som išiel dole výťahom. Ihneď pri vystúpení z výťahu prišiel oproti mne a prihovoril sa mi muž s oblečením s logom a nápisom Wiener Linien. Kúsok od neho stál druhý taký muž. Spýtal som sa ho či je to kontrola cestovných lístkov a on to potvrdil. Myslel som si, že to je dispečer alebo anketár...

Ja som si vopred kúpil Day Ticket za 5,50 € pokusne cez web ÖBB (ten sa dá kúpiť aj cez web a mobilnú appku Wiener Linien). Pri nákupe od ÖBB ma prekvapilo (ak som to správne pochopil), že keďže som si zvolil, že si ho chcem vo formáte PDF vytlačiť, tak preto sa ním cestujúci môže preukázať iba vytlačeným na papieri. Keby som zvolil možnosť cez mobilnú aplikáciu ÖBB, tak to by som mohol iba z displeja smartfónu ten lístok ukázať.

Od prekvapenia som mu zabudol ukázať nejaký ID s fotkou. On ma však o to slušne požiadal, tak som mu ukázal môj občiansky preukaz (lístky kúpené cez internet sú viazané na konkrétneho cestujúceho).

Nerozumiem však: On odtiaľ zdola nemohol vidieť, že som hore z U6 vystúpil... Tuším sú tam kamery - keby som ho začal presviedčať, že ja som tam bol iba niekoho odprevadiť, tak ukázali by mi kamerový záznam ako dôkaz? Naozaj ma takáto revízorská kontrola prekvapila. V minulosti ma vo Viedni kontroloval revízor raz v autobuse a raz vo vozidle metra. Sprievodcu vo vlaku ÖBB som na území Viedne tuším ešte nestretol (ale zas išiel som tak iba zopár krát za posledných viacero rokov).

Ďalej ma zaujalo, že po preplnenej súprave metra na linke U1 do ktorej som sa nechcel tlačiť prišla ďalšia za ňou [prázdnejšia] určite za menej ako 1 minútu. To malo za následok, že sme viackrát vždy na zopár sekúnd zastavili v tuneli (na nadzemnom úseku pod holým nebom to nebolo klaustrofobické).

Ozaj, pre núdzovú evakuáciu cestujúcich je priestor v tuneli (medzi dverami vozidla a stenou tunela), že dá sa odtiaľ utiecť? Metro tam má napájanie z koľají? Takže vstúpiť do koľajiska (ak funguje elektrina) je životu nebezpečné?

Páči sa mi, že vo Viedni sú signálom mobilných operátorov pokryté stanice metra aj tunely. Pre porovnanie: V Prahe to nie je také ideálne v tomto smere čo som dávnejšie čítal...



Reply on: Valec #218051:
Aj na tej druhej zastávke Astronomická som si všimol z autobusu 67, že tabuľa na cestovné poriadky je už posrejovaná čiernou čmáranicou.
Ale skôr, než som sa stihol nad tým hlbšie zamyslieť, tak začal na mňa ziapať ten šofér, ktorý mal voči mne nejaké námietky ...
Reply on: Valec #218051:
Tak to uz nas nemusi trapit. Dlho nevydrzia...
Reply on: Andy #218050:
Aj na Hraničnej smer centrum... tie dokonca boli potagované skôr, ako v nich vylepené cestovné poriadky.
Reply on: JamaVOku #218049:
Aj na Ondrejovovej smer z centra je jeden, a na Nevädzovej smer Nové mesto dva.
Na Astronomickej (67, 78, 87) betonovy pristresok nahradili dva JCD bez reklamy.
Reply on: Joyki #218047:
Toho nežiadali.
Reply on: Bosa Noha #218045:
Poštovným holubom si dúfam nezabudol !!! ?
Reply on: Solider #218044:
Podľa toho, koho myslíš "legendárny" ...
?
Reply on: Joyki #218043:
Už som napísal.
Aj e-mailom, aj písomne (tak to žiadajú).
Reply on: Bosa Noha #218041:
Píše sám osobne legendárny Bosa Noha? ?
Reply on: Bosa Noha #218041:
Napíš sťažnosť na DPB. Keď sa niekto necíti na vozenie ľudí, tak nech to nerobí!
Reply on: Bosa Noha #218041:
A umývaš sa a obliekaš sa normálne ? ?
Môj včerajší zážitok z autobusu 67 v Bratislave:

Išiel som zo začiatočnej zastávky "Astronomická" autobusom 67 (odchod 22:00) na Čiližskú.
Šofér sa choval podivne, sadol som na prvé sedadlo, odrazu na druhej zastávke Astronomická začal na mňa nejako nadávať (tuším niečo ako "toto musíme platiť", alebo "toto musíme voziť" - neviem presne, a ešte nejaké nadávky), a zahučal "Dozadu !!!". Až keď som prešiel do stredu, tak sa pohol. Na Súhvezdnej na zastávke som ešte prišiel ku kabíne a spýtal sa, že čo sa deje. Zase len zakričal "Dozadu !".
Na Šípovej zastal nejakým ľuďom na znamenie, čo vystupovali, zastal kus pred zastávkou (aj keď už v tom zastávkovom pruhu), vystupujúci sa začudovali, prečo tak ďaleko zastal (ani nijak zlostne, len sa začudovali), ale on z kabíny zase niečo zlostne nezrozumiteľne nadával. Pred Čiližskou som pristúpil ku dverám a zazvonil, začul som zas nejaké nezrozumiteľné nadávky z kabíny.
Mám dojem, že mal nejako podozrivo "nervy v kýbli", a neviem, či by aj nebol "nafúkal", choval sa fakt čudne.
Ak veľmi potreboval mať väčší výhľad doprava dozadu, mohol mi to aj normálne povedať (ešte som ale nikomu na prvom sedadle vo výhľade nezavadzal, je za dverami dosť ďaleko, vždy som mal dojem, že ho musí mať dostatočný).
Vystúpiť som nemohol, musel som domov, ráno som vstával do práce. Ani sa s ním vadiť, lebo by sme niekde nabúrali.
? ❗ ❓ ?
Reply on: zlomok #218038:
Ak mám predstaviť vlastné riešenie, som za to, aby sa to bralo z trocha iného pohľadu - rátať minimálne s predĺžením do Petržky, Borov a Prievozu i potenciálnym miernym zrýchlením tratí pri modernizáciách radiál, viac využívať pásmovú obsluhu na zaistenie dostatočnej (rozumej posilnenej) špičkovej kapacity, nezhoršovať početnosť spojení kde sa dá, dotiahnuť prestupy, nezvyšovať výrazne sedlovú vzduchovozbu. A koncepciu pôvodu akéhosi "cieľového vozoparku 2022" realizovať až podľa toho a podľa reálne vyskúmaných prepravných prúdov (aký je potenciál pritiahnuť z IAD - hoci by sme sa mali snažiť aj o rozvoj neštvorkolesovej dopravy - plus či je kam prestúpiť z IDS). Ak mi má vyjsť tak ako tebe, že 32m vozov máme zúfalý nadbytok, tak vyčísliť približnú cenu dvojčlánčia vs. cenu ušetrených vodičov, náklady na prerábkové zázemie alebo ich odvoz, plus na prevádzku náhrad počas prestavieb. Vymyslieť, aké nepriestrelné benefity ufrflaným Slováčiskám všetkých vekových kategórií odprezentovať.
A hlavne - aspoň v hrubých rysoch rozmýšľať, či pri našom obmedzenom rozpočte je takáto náhla a drastická zmena očakávaným impulzom pre ďalších aspoň 25 rokov rozvoja, alebo len studnicou na penaize, ktoré aplikáciou do menších opatrení mohli mestu pomôcť viac.

Hádam mi uznáš, že podrobnosti tu nezbúcham za pár minút a bohužiaľ rešerše a solídnejšie prepočty prichádzajú do úvahy tak od štvrtka. Preto si aj vážim, že si sa do niečoho takého púšťal.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.