Reply on: Joyki #218064:
Po mojich návštevách v Budapešti by som určite v nej neodporúčal cestovať na čierno v metre. Nekontrolovanie lístkov skoro na každej stanici v centre je veľmi zriedkavé. ideálne je si kúpiť celodenný lístok a mať pokoj...
Opak je napr.Viedeň tam som ešte osobne nezažil žiadnu kontrolu a to tam chodím dosť často. Podobne je to a v ich vlakoch aj keď tam už je frekvencia kontroly vyššia. Väčšinou ma tak skontroluje SK sprievodca niekde za DNV. Pri ceste do Petržalky nehrozí ani to.
No bez lístka by som si aj tak nedovolil cestovať..
Peon
Ja som si vopred kúpil Day Ticket za 5,50 € pokusne cez web ÖBB (ten sa dá kúpiť aj cez web a mobilnú appku Wiener Linien). Pri nákupe od ÖBB ma prekvapilo (ak som to správne pochopil), že keďže som si zvolil, že si ho chcem vo formáte PDF vytlačiť, tak preto sa ním cestujúci môže preukázať iba vytlačeným na papieri. Keby som zvolil možnosť cez mobilnú aplikáciu ÖBB, tak to by som mohol iba z displeja smartfónu ten lístok ukázať.
Od prekvapenia som mu zabudol ukázať nejaký ID s fotkou. On ma však o to slušne požiadal, tak som mu ukázal môj občiansky preukaz (lístky kúpené cez internet sú viazané na konkrétneho cestujúceho).
Nerozumiem však: On odtiaľ zdola nemohol vidieť, že som hore z U6 vystúpil... Tuším sú tam kamery - keby som ho začal presviedčať, že ja som tam bol iba niekoho odprevadiť, tak ukázali by mi kamerový záznam ako dôkaz? Naozaj ma takáto revízorská kontrola prekvapila. V minulosti ma vo Viedni kontroloval revízor raz v autobuse a raz vo vozidle metra. Sprievodcu vo vlaku ÖBB som na území Viedne tuším ešte nestretol (ale zas išiel som tak iba zopár krát za posledných viacero rokov).
Ďalej ma zaujalo, že po preplnenej súprave metra na linke U1 do ktorej som sa nechcel tlačiť prišla ďalšia za ňou [prázdnejšia] určite za menej ako 1 minútu. To malo za následok, že sme viackrát vždy na zopár sekúnd zastavili v tuneli (na nadzemnom úseku pod holým nebom to nebolo klaustrofobické).
Ozaj, pre núdzovú evakuáciu cestujúcich je priestor v tuneli (medzi dverami vozidla a stenou tunela), že dá sa odtiaľ utiecť? Metro tam má napájanie z koľají? Takže vstúpiť do koľajiska (ak funguje elektrina) je životu nebezpečné?
Páči sa mi, že vo Viedni sú signálom mobilných operátorov pokryté stanice metra aj tunely. Pre porovnanie: V Prahe to nie je také ideálne v tomto smere čo som dávnejšie čítal...