Reply on: Katka55 #210186:
Milá Katka,zastávky na znamenie nie sú bratislavským unikátom, ale bežnou súčasťou každej jednej prevádzky MHD. Ich cieľom je šetriť pohonné hmoty v prípadoch, že na zastávke nik nenastupuje/nevystupuje. Zároveň zastávky na znamenia pomáhajú šetriť čas jazdy, i keď v Bratislave je to vzhľadom na situáciu na cestách skôr zníženie meškania. Reálne skúsenosti hovoria, že tieto výhody sa v praxi v krátkej dobe prejavia. Napríklad v Nitre zaviedli všetky zastávky na znamenie v roku 2013 a aj napriek tomu, že aj tam jazdia plné autobusy a že na sídliskách tiež vystupuje/nastupuje veľké množstvo ľudí, prejavili sa tam už cca po polroku vyššie popísané pozitíva. Uvedená zmena teda pomáha dopravcovi znížiť náklady a lepšie hospodárenie sa časom premietne do vyššej kvality (presnosť, rýchlosť).
To, že cestujúci (a je jedno či dôchodcovia alebo iní) veľmi oznamy nečítajú je síce fakt, o tejto zmene sa ale informovalo aj v novinách ktoré dostáva každý do schránky, takže nevšimnúť si zmenu mohol iba ten, kto ignoruje dianie okolo seba. Naviac, v každom novom autobuse a trolejbuse je už hlásenie zastávok, ktoré oznamuje aj to, že zastávka je na znamenie. Ak ani to nestačí, tak jedno prevezenie sa o zastávku ďalej každého naučí a pritom neublíži.
Mimochodom, v Bratislave majú byť výhľadovo (v priebehu budúceho roka) preklasifikované všetky zastávky ako "zastávky na znamenie". Je rozhodne lepšie, keď to bude platiť všade rovnako, ako keď niektorá na znamenie je a niektorá nie, lebo to cestujúceho (najmä toho čo nečíta grafikony ako píšete) nemýli a vie že vždy treba stlačiť tlačítko. To v konečnom dôsledku musí stlačiť tak či tak, lebo by sa mu dvere ani neotvorili.
Ďakujem.
Ale mozno, ak zalozis firmu, a pojdes sa sukromne na posedeni v nesledovanom byte dohodnut s niekym za maly poplatok
fanatikmhd
Predsa len, u elektriciek a systemu fungovania DPB tu budu minimalne 25 rokov. Takze
Navod k 30T som dakde mal v maili tesne po dodani 7501...ale kde.. Pozriem to. Ale v principe uz navody nie su take ako boli k tymto vozom. Kedze vozy ako T3/T6/KT8 boli postupne nastupcami T1/T2, ktore plne nahradili dvojnapravaky, tam navody (nakolko sa jednalo o totalne ine vozidla) boli potrebne. Dnes vsak skor prechadzaju ludia iba skoleniami, nakolko tie vozy su plus minus rovnake. Pochybujem, ze hladas elektricke schemy, konstrukcne riesenia ci hodnoty utahovacich momentov. Ovladanie vies aj z hlavy, prakticky nieco obdobne ako K2S (az na riadiacu paku, ta je po dlhom case multifunkcna)
Nastavit sa to da, problem je, zakon č1 - Nikdysatotaknerobilo
Hlasenia neexistuju (nie su nahravky), nikto nechce prekopavat celkovy system (aby to tu bolo napr ako v susednej viedni - prestupna zastavka s vyhlasenim prestupnych liniek. Ale na druhej strane, je aj dobre ze to tu nie je. Raz by sa to spravilo, zmenilo by sa linkove vedenie...a potom co? myslis, ze by to niekto preprogramoval? ....tazko.