Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 810zssk #210190:
Tak ale u nás sa musí každé jedno riešenie pobratislavčiť.
Reply on: Valec #210188:
Zas ale nie v kazdej jednej prevadzke maju znamenie riesene tak hlupo ako u nas (napr. dopyt co nedava znamenie). Tam kde su vsetky zastavky na znamenie su spravidla prislusne tlacidla na dosah z kazdeho sedadla.
Reply on: Katka55 #210186:
katka, este nezabudnite, ze toto nie su stranky DPB, cize pripadne staznosti treba smerovat im 😉
Reply on: Katka55 #210186:
Milá Katka,

zastávky na znamenie nie sú bratislavským unikátom, ale bežnou súčasťou každej jednej prevádzky MHD. Ich cieľom je šetriť pohonné hmoty v prípadoch, že na zastávke nik nenastupuje/nevystupuje. Zároveň zastávky na znamenia pomáhajú šetriť čas jazdy, i keď v Bratislave je to vzhľadom na situáciu na cestách skôr zníženie meškania. Reálne skúsenosti hovoria, že tieto výhody sa v praxi v krátkej dobe prejavia. Napríklad v Nitre zaviedli všetky zastávky na znamenie v roku 2013 a aj napriek tomu, že aj tam jazdia plné autobusy a že na sídliskách tiež vystupuje/nastupuje veľké množstvo ľudí, prejavili sa tam už cca po polroku vyššie popísané pozitíva. Uvedená zmena teda pomáha dopravcovi znížiť náklady a lepšie hospodárenie sa časom premietne do vyššej kvality (presnosť, rýchlosť).
To, že cestujúci (a je jedno či dôchodcovia alebo iní) veľmi oznamy nečítajú je síce fakt, o tejto zmene sa ale informovalo aj v novinách ktoré dostáva každý do schránky, takže nevšimnúť si zmenu mohol iba ten, kto ignoruje dianie okolo seba. Naviac, v každom novom autobuse a trolejbuse je už hlásenie zastávok, ktoré oznamuje aj to, že zastávka je na znamenie. Ak ani to nestačí, tak jedno prevezenie sa o zastávku ďalej každého naučí a pritom neublíži.

Mimochodom, v Bratislave majú byť výhľadovo (v priebehu budúceho roka) preklasifikované všetky zastávky ako "zastávky na znamenie". Je rozhodne lepšie, keď to bude platiť všade rovnako, ako keď niektorá na znamenie je a niektorá nie, lebo to cestujúceho (najmä toho čo nečíta grafikony ako píšete) nemýli a vie že vždy treba stlačiť tlačítko. To v konečnom dôsledku musí stlačiť tak či tak, lebo by sa mu dvere ani neotvorili.
Reply on: Katka55 #210186:
V ramci setrenia pohonnych latok. Kazde rozbiehanie vozidla daco stoji. Ale suhlasim po poslednej zmene je viacero zastávok mimo !!!
Dobrý deň,
Chcela by som sa spýtať, prečo sa dali trojelbusom 201,202 a 75 v celej Vrakuni (resp. hranica Podunajských Biskupíc a Vrakune) zástavky na znamenie. Chcela by som vedieť, či niekto v týchto tro***usoch aspoň cestoval a vyskúšal si to,kým rozhodol o týchto zmenách. Trolejbusy hlavne v špičke a preplnené to je tragédia sa niekedy dostať k signalizácií na znamenie, a tým,že na niektorých zástavkach vystupuje veľa ľudí je to nezmysel. Starší ľudia ani o tom netušia, že sa takéto zmeny porobili - mnohý z nich už zo zvyku nečítajú ani grafikony. Keby nevystupovalo toľko ľudí na zastávke,tak pokračujú prekvapene v ceste ďalej.
Rozhodne by som zrušila znamenie na zástavkach : Komárovská, Hronská a Dudvážska. Na Komárovskej a Hronskej vystupuje vždy najviac ľudí,tam by som rozhodne zrušila zástavky na znamenie. Poprosím o nejaké vysvetlenie. Ďakujem
Takže ešte stále sa dá brigádne pracovať ako vodič v DPB? Som si myslel, že to už zrušili, najmä u električiek... Keby som toto vedel pred rokom, tak by som sa do DPB aj ja hlásil iba brigádne, ale keďže som nikoho z tejto brandže nepoznal, podpísal som s nimi zmluvu na TPP. Na druhej strane, dať 900 eur za kurz je strašne veľa... O rok chcem o túto prácu zabojovať znova, tak dúfam, že sa mi to už tentokrát podarí (je už jedno, či na TPP alebo brigádne, hlavne aby som tam bol, hoci pár ľudí ma od toho vlani odrádzalo...).
Reply on: fanatikmhd #210182:
discovery995 @ gmail.com je moj mail, dakujem pekne ?
Reply on: fanatikmhd #210182:
medzernik1@gmail.com je mail, ďakujem veľmi .
Reply on: medzernik #210179:
Keď písneš mail, mile rád pošlem. Našiel som zatiaľ len T3 (BA návod), naše predpisy a pomery, ovládania, a hodnoty.... Dalej skuskove otazky (26 kariet), a podobné voloviny. Pohľadám ešte tú 30T. 29T je samozrejme, to isté (dokonca aj ovládanie so znefuncknenými moznostami pre obojstranne vozidlo)....
Reply on: medzernik #210179:
Aj ja by som si rad precital, o takuto techniku sa zaujimam ?
Reply on: Quakeman #210155:
Dakujem ?
Reply on: fanatikmhd #210176:
Som zvyknutý robiť veci zadarmo, keď je to jediná cesta ako niečo zlepšiť tak nech.. Mohli by str mi zohnat aj tie bratislavské návody? 😃 Ďakujem.
Reply on: Error 0x007 #210175:
V prvom rade si treba uvedomit ze v mnohych prevadzkach v zapadnej Europe nefunguje ten tunajsi system, ze vodic rano sadne do vozidla a jazdi s nim az do striedania (a poobede zas od striedania do konca sluzby). Je totiz nezmysel, aby vozidlo stalo vzdy ked vodic musi mat prestavku. Preto sa aj na linkach ktore konecnu maju uplatnuje to, ze vodic proste v nejakom bode odovzda vozidlo inemu vodicovi, odprestavkuje a potom si zas od ineho vodica prevezme ine vozidlo.

Dalej plati co napisal Valec 🙂
Reply on: Error 0x007 #210175:
Na Schwedenplatzi mali (minimálne jedna z nich) vyrovnávaciu dobu, kde stáli pár minút aj s cestujúcimi. Vodiči sa striedali. Ono, vlastne to tak funguje na všetkých linkách, možno akurát tie prestávky vyrovnávacie časy mali na Ringu kratšie ako na ostatných linkách.
Reply on: medzernik #210174:
hej, obdobny navod je aj k 30T. SKor iba popis funkcii a ich ovladanie - najma zmien oproti doterajsim vozidlam.
Nie, nie si syn, ani bratranec, ani 77 rocna teta..... takze take nieco ti robit nedaju 😉 Ale mozno, ak zalozis firmu, a pojdes sa sukromne na posedeni v nesledovanom byte dohodnut s niekym za maly poplatok 🙂
Inak ten system tu existuje. Palubak dokaze bez cohokolvek rozpoznat zonu, zastavku, dokonca si pamatam kedy na kooperative-predstanicnom-nam.francza lizsta bola hlaska " Kooperativa, Vítajte v Bratislave, pre turisticke informacie volajte........ " Kym to dokvakalo elektricka sa uz tocila na hlavnej stanici naspat do mesta... Fungovat to ide, ale tu sa ludia o veci nestaraju. Vozidla maju klimatizacie, ale o klimu sa treba postarat....Dovod preco TAM 3700 nejazdil s funkcnou klimou? Draha napln - nechut to doplnat.....
Pokial svoje sluzby neponuknes zadarmo, ci im zato nezaplatis.... 😃 neocakavaj....
Inak ale tie ucebnice su tak hrozne univerzalne. Nase z BA napr k T3 su take viac BEUSácke 😃
Mozno bude vediet niekto z expertov:

Zaujimalo by ma, ako kedysi fungovali okruzne elektrickove linky na viedenskom Ringu (tzv. Ringlinien - L1 a 2). Podla mapy, linky nemali ziadnu konecnu. Ale ako to vyzeralo s vodicmi na tychto linkach? Vyuzivali sa striedaci, kedze vlastne vozidla asi museli kruzit okolo centra donekonecna. Alebo bola nejaka zastavka, kde vozidlo prestavkovalo? (co sa mi nezda, lebo co by bolo s cestujucimi...)
Reply on: fanatikmhd #210173:
Ten návod mám namysli skôr taký užívateľský, podobný aké sú tu: http://www.tramvajplus.cz/ucebnice/

Keby ste našli ten návod od 30T bol by som nesmierne vďačný 🙂 Bol som síce v kabínach všetkých električiek

V počítačoch sa docela vyznám (predsa len robím s OS programovať niečo viem) niekedy v budúcnosti, keby DPB chcel, tak by som sa toho kľudne ujal, zlepšilo by to všetkým život. Spraviť by sa to malo systémom "flagov" kde sa ku každej zastávke môže priradiť či je prestupná na električky/ZSSK alebo pásmová zmena a tak (ako to majú v Prahe v APEXoch). Neviem však či to ten palubák dokáže, neviem ani v akom programovaciom jazyku to celé je napísané. Pravdepodobne však (aspoň BS 310) bežia na Windows CE, čo teda šťastná voľba nieje ale čo už.
Reply on: medzernik #210169:
Este su tu prikratko na toto. Navyse, vdaka tomu ze celu udrzbu prebera skodovka, tak je to uplne jedno 🙂 Ale celkovo, narozdiel od ostatnych skodoviek (najma tych po 20, cize 13/14T/16T, 15T) su lepsie. Vykyvne podvozky, klimatizacia, priestor, vyhodnejsie usporiadanie interieru, doriesene konstrukcne nedostatky (aspon niektore)... Je to generacne daco vpred. Az cas vsak realne ukaze, co to bude.
Predsa len, u elektriciek a systemu fungovania DPB tu budu minimalne 25 rokov. Takze 🙂

Navod k 30T som dakde mal v maili tesne po dodani 7501...ale kde.. Pozriem to. Ale v principe uz navody nie su take ako boli k tymto vozom. Kedze vozy ako T3/T6/KT8 boli postupne nastupcami T1/T2, ktore plne nahradili dvojnapravaky, tam navody (nakolko sa jednalo o totalne ine vozidla) boli potrebne. Dnes vsak skor prechadzaju ludia iba skoleniami, nakolko tie vozy su plus minus rovnake. Pochybujem, ze hladas elektricke schemy, konstrukcne riesenia ci hodnoty utahovacich momentov. Ovladanie vies aj z hlavy, prakticky nieco obdobne ako K2S (az na riadiacu paku, ta je po dlhom case multifunkcna)

Nastavit sa to da, problem je, zakon č1 - Nikdysatotaknerobilo
Hlasenia neexistuju (nie su nahravky), nikto nechce prekopavat celkovy system (aby to tu bolo napr ako v susednej viedni - prestupna zastavka s vyhlasenim prestupnych liniek. Ale na druhej strane, je aj dobre ze to tu nie je. Raz by sa to spravilo, zmenilo by sa linkove vedenie...a potom co? myslis, ze by to niekto preprogramoval? ....tazko.

Reply on: Valec #210162:
Tak tak. Už 1983 som si za krvavo zarobené peniaze z brigády kúpil predražený Sony Walkman a na ňom točil dokola svojich dvadsať kaziet. Ale najdrahšia bola prevádzka, pri celodennom posluchu aj dvakrát štyri "tužkové" monočlánky á 1,60 Kčs, keď náhodou boli kovové Varty alebo ruské, tak aj 2,- Kčs.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.