Reply on: medzernik #210169:
Este su tu prikratko na toto. Navyse, vdaka tomu ze celu udrzbu prebera skodovka, tak je to uplne jedno 
Predsa len, u elektriciek a systemu fungovania DPB tu budu minimalne 25 rokov. Takze

Navod k 30T som dakde mal v maili tesne po dodani 7501...ale kde.. Pozriem to. Ale v principe uz navody nie su take ako boli k tymto vozom. Kedze vozy ako T3/T6/KT8 boli postupne nastupcami T1/T2, ktore plne nahradili dvojnapravaky, tam navody (nakolko sa jednalo o totalne ine vozidla) boli potrebne. Dnes vsak skor prechadzaju ludia iba skoleniami, nakolko tie vozy su plus minus rovnake. Pochybujem, ze hladas elektricke schemy, konstrukcne riesenia ci hodnoty utahovacich momentov. Ovladanie vies aj z hlavy, prakticky nieco obdobne ako K2S (az na riadiacu paku, ta je po dlhom case multifunkcna)
Nastavit sa to da, problem je, zakon č1 - Nikdysatotaknerobilo
Hlasenia neexistuju (nie su nahravky), nikto nechce prekopavat celkovy system (aby to tu bolo napr ako v susednej viedni - prestupna zastavka s vyhlasenim prestupnych liniek. Ale na druhej strane, je aj dobre ze to tu nie je. Raz by sa to spravilo, zmenilo by sa linkove vedenie...a potom co? myslis, ze by to niekto preprogramoval? ....tazko.
medzernik
1. Nedávno som videl docela mladú slečnu v kabíne. Nevyzerala že by mala viac ako 20 rokov. Od akého veku sa dá pracovať ako vodič električky? Hľadal som na viacerých miestach a nenašiel som jednoznačnú odpoveď. Viem len, že musím vlastniť vodičský preukaz skupiny B.
2. Čo všetko sa naučím na kurze autoškoly v DPB (v záučbe)? Predpokladám že niečo ako čo kde ako funguje, ovládanie BUSE základné veci sa naučím. Sú tu aj neaké extra požiadavky (veci ktoré by som nečakal) ktoré sa musím naučiť? Možno neaké ktoré niesú v "podvedomí ľudí"?
3. Na akých typoch vozov ma naučia jazdiť? Predpokladám že asi T3 je základ. Môžem si vybrať typy vozov?
4. Dá sa dostať pracovná zmena aj ako "vypomáhacia"? Myslím tým, či musím pracovať okolo 8 hodín denne na plný úväzok, alebo či sa dá aj za nižší plat "vypomáhať"? Trebárs cez víkendy a tak.
5. Čoho by som sa mal najviac báť ako vodič a čo je taký najväčší "pôžitok" zo služby?
6. S ktorým typom sa najlepšie jazdí? Pýtam sa skôr zo zvedavosti. Predpokladám že sú to asi typy ktoré nemajú pedále.
7. Posledná otázka je ohľadom palubákov BUSE BS 100 a 301. Nikde neviem nájsť poriadne informácie o týchto počítačoch (na akom systéme bežia, čo dokážu, BS 301 ako keby ani neexistoval, o BS 100 len to čo je na 20 rokov starej stránke BUSE). Preto sa chcem spýtať vodičov/iných technicky uvedomelých ľudí, čo to vlastne dokáže a čo je to zač. Viem že to má GPS, vie to počítať grafikon a ovláda to transparenty BUSE.
Vie to napríklad prehadzovať zastávky podľa GPS? Má to niečo ako sieťový režim v APEXu? Sú tam špeciálne hlásenia, keď sa poškodí vozidlo? Všimol som si že sa tam zasúva aj neaká karta, to je karta vodiča kam sa zapisuje jeho grafikon? V čom sú lepšie nové BS 310 (okrem prehľadnejšieho displeja)?
Veľmi pekne dopredu ďakujem za čas a za odpovede. Ospravedlňujem sa pokiaľ sú moje otázky priblbé, len skutočne už neviem odkiaľ by som sa dozvedel odpoveď (okrem samotného DPB). Chcem sa taktiež poďakovať všetkým vodičom MHD, nakoľko je to skutočne namáhavá činnosť a služba druhým je jedna z najoddanejších povolaní.