Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: TeBeCe #210147:
Zrejme minule ked bola v tuneli vyluka tak cestujuci volali na dispecing ze preco im namiesto nicoho prislo nic.
Reply on: Citario #210121:
Prehadzovanie GPS je dobra vec, najma ked pribudaju zastavky na znamenie. A technologia je na dobrej urovni (mne nikde v BA, okrem tunelov nerobi problem zamerat polohu s presnostou aka je potrebna pre infosystem vozidla). Problemom je implementacia v DPB.
Reply on: Pe67 #210104:
No, "postavený z náhradných dielov" vo veľmi tučných úvodzovkách. V reále prišli kompletné električky deklarované ako súbor náhradných dielov.
Reply on: TeBeCe #210147:
Posledný apríl? ?
Reply on: Andreas.Papak #210145:
Zimak by mal fungovat, ale Bajkalska je zrusena 🙂
Je nejaké nové nariadenie ohľadom Bajkalskej? Dnes jeden trolejbusár išiel od Trnavského mýta až po Sabinovskú bez zastavenia ?
Reply on: Valec #210140:
To je asi ten upgrade BUbuSE, najprv sa LEDky a ich intenzita svietenia menila, teraz uz zhasli. ?
Reply on: Valec #210141:
Jasne, dik
Samozrejme skolske dni 6-18 int. 7-8
Reply on: Valec #210140:
hej, tiez som si vsimol nieco take - svietiaca 201 na 31Tr a ciel a zastavky (na bocnom) zhasnute.
Reply on: Petto #210133:
Nepomýlil si si tie školské dni?
Reply on: Mike #210117:
Najnovšia vychytávka je, že nesvietia LEDky, či už na celom alebo len na časti transparentu. Od nedele som to videl už 3x.
Reply on: richardhudec #210138:
Celá Zem pokrytá rovnako nie je, obežné dráhy družíc sú nastavené tak, aby väčší počet prelietaval ponad svetadiely. Na určenie pozície v rámci súradnicovej sieti potrebuješ kontakt s troma družicami, na nadmorskú výšku so štyrmi. GPS signál by mal byť dostupný na celej Zemi, ale na niektorých miestach máš na oblohe menej družíc a dlhšie čakáš na pozíciu.

Každopádne, poloha sa dá dnes určiť aj prostredníctvom operátorov a GSM signálu a častokrát je to presnejšie ako GPS (napr. aj v interiéri budovy). V tomto prípade platí, že v BA by problém nemal byť.
Reply on: fanatikmhd #210131:
Kompletné pokrytie GPS? Nie je náhodou celá zem pokrytá rovnako? Práveže v meste môže byť problém s lokalizáciou kvôli vysokým budovám, ktoré rušia satelitný signál.
Na toto som včera narazil:
Dopravopat vidi - stena plna zadnych linkovych tabuli a prerastenych zastavkovych tercikov a rozmysla ci existoval expres 231. Sportovec vidi realitu - startovne cisla zo zavodov ☺

Obrázok z 5. dielu seriálu Dlouhá míle z roku 1989.
V tomto dieli si tiež užijete preteky s T3kou https://www.youtube.com/watch?v=xt-UXwc9-S4&feature=youtu.be&t=350
Reply on: Ike #210135:
*budovy
Reply on: fanatikmhd #210131:
Zastavaná plocha a výškové budove Ti signál GPS zhoršujú ? Tým ale neobhajujem DPB.

P.S. Lokalizácii by možno prospel softvér, ktorý by mal definované trasy liniek a hľadal by ich polohu v rámci tejto trasy. Aj bežná navigácia má problém určiť polohu bez trasy (t.j. ak idem po D1 v úseku Pečna - Prístavný most bez trasy, teda len so zobrazením polohy, navigácia skáče z diaľnice na Einsteinovu, na most SNP a pod. Ak mám preddefinovanú trasu, zobrazuje perfektne).
Reply on: Pe67 #210130:
L6 podla tvojho je nerealna, asi by chodila celotyzdenne podla tvojho navrhu. Genialne mi to teda nepride, lebo zbytocna kapacita L6 cez vikend v KV a sedle detto. To ze je dnes L6 celotyzdenne len vylukovy stav a aby sa tolko nefrflolo ze nejde nic na nabrezie.
Reply on: Mike #210132:
Zase taka tragedia nemoze byt ten 10 min int.
dajme tomu bolo by to takto intervalo
skolske dni 6-18 10 min, 18-20 10 min, 20-23 15 min.
prazdniny 6-20 10 min, 20-23 15 min
vikend 15 min
pri int. 10 min nemusia byt ani L6,L7 ci dlha L6 (Vin-KV) a moze koncit klasicky po 18tej
Reply on: Pe67 #210130:
Na 7.5 sa skôr či neskôr prejde, celodenne. Zámer je ísť v rannej špičkovej najkritickejšej hodine na linkový interval 6 minút, závisí od možnosti meniarní. (vraj).
Redukovať interval do sedla pri dvojlinkovom variante nie je riešenie, má to viacero negatív.
Čo sa týka večera, ten prechod z 8´na 15´int. je síce dosť "ostrý", ale to prechodné obdobie na viacerých trasách vypĺňajú dojazdy, ktoré do cca 19:30 intervaly na radiálach zahusťujú. Postupné prechody na 10 a 12 min. interval opäť - pri dvojlinkovom variante by iba zbytočne robili zle a je viacero argumentov proti tomu, s kapacitou ani čakacími časmi to nie je až také kritické (možno až na pár riešiteľných výnimiek).

Už keď sa našli vozokm na intervaly 15 min aj skoro ráno aj neskoro večer (teda 7.5 min. na radiálu), tak z tohto nadštandardu určite neustupovať. Jedine pri jednolinkovom variante by mohol byť v okrajových časoch interval 10 min. Alebo aj dnes je možnosť že by chodili niektoré linky s intervalom celodenne 7.5 min., do konca premávky a iné by okolo 19-20 hod. skončili premávku.
Ale na 20 min. interval už by som nešeil, a verím že aj tbusy sa pridajú s tým, že tam bude cez víkend celodenne 15 min.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.