Asi sme z odlišnej planéty, ale ani si nepamätám, že by sa mi niekedy stalo, že by som si povedal, že vozidlo MHD, ktorým cestujem (ak zrovna nevyšlo pred dvoma dňami nové do premávky), je dostatočne upratané a išiel by som ním napríklad v obleku na nejakú dôležitú udalosť.
Neviem ako vo Viedni, ale v Prahe, kde som dva roky žil, bolo takmer každé vozidlo, ktorým som cestoval naozaj upratané a čisté. Skrátka, v Prahe ráno vozidlo má proste čistú podlahu, čisté okná a tesnenia na nich, a umyté madlá.
Chápem, že DPB má oveľa menší rozpočet než DPP, ale na začiatok by stačilo, ak by upratovali raz za týždeň každé vozidlo, možno by to aj stačilo. V Bratislave ale akurát tak v prípadne potreby umyjú ogrcanú podlahu, a pozametajú hrubú špinu. Ale stačí si sadnúť na sedadlo a na rukáve má človek odtlačok prachu z okenného tesnenia. A ten prach tam určite nenapadal za pár dní. Podobne ako v máji nemohlo vozidlo nabrať na podlahu posypovú soľ.
Cely zmysel toho co som pisal nie je predlzenie L2 o jednu zastavku.
Ale realizacia druhej zmysluplnej konecnej pre L4 v podmienkach upravenej dogmy. A teda vsetky linky s intervalom 4/5/7,5 spicka/sedlo/vikend.
Ano dogma rata aj s L2, ale pri rozvetveni L4 na ZP a terajsi Fresh Market - buduce klientske stredisko statnej spravy.
O realizacii severojuznych prepojeniach v meste tvaru rozka prosim nebluznime. Ale ano, ak chceme kupovat 22m NP elektricky, spravme si trasu Prievoz - Tomasikova - ZST Vinohrady cez Zatisie ?
Malo by to vacsi zmysel, ako predlzit L2 o 1 zastavku (s vyhladom do buducna predlzenia Ruzinovskej). Oplatilo by sa ti dat tych tvojich 10 mil eur na 1 zastavku, ktoru by vyuzilo rovnaky pocet ludi, ako napriklad sucasne ZST Nove Mesto?
Neexistencia severo-južného prepojenia. Či si myslíš, že sa ľudia prepravujú iba z centra na perifériu? Tak ako chýba toto električkové prepojenie, chýba aj cestné prepojenie vo forme predĺženia Bojnickej a Tomáškovej ulice, pre ktoré je neúmerne preťažovaná Račianska a Jarošova ulica.
Nebudme nefer!
Cistota interieru bratislavskych vozidiel je o 300% lepsia ako byvala este par rokov dozadu. Dnes s rukou na srdci mozme povedat, ze bratislavske vozy su cistejsie ako tie viedenske.
Neocakavajme, ze kazdy voz bude vyzerat ako zo skatulky. To proste nie je mozne, aj vycisteni voz bude po jednom dazdivom dni vyzerat ako3 mesiace neumyvany.
Napad swapkou je skutocne dobry. Az do doby ked sa nad tym zamyslis a posles podriadeneho vywapkovat trolejbus. Ja som svojich podriadenych odmietal posielat na rebrik aby vymenili ziarovky. Nahoda je blbec a nezobral som si to nikdy na triko.
Ano DPB v kampaniach zlyhava, ale DPB nie je reklamna agentura. Oni by mali vediet ine veci, o toto by sa malo starat mesto.
Vobec celu agendu ohladom vyberu cestovneho, cestovnych poriadkov, revizie, marketingu a informovania by mal robit magistrat a DPB by mal len jazdit, kde mu mesto povie aby jazdil.
Predpokladám (alebo teda dúfam), že tento koncept "cestujúci sú tu pre MHD" je na imhd už prekonaný.
Plne s Tebou súhlasím ohľadom nevychovanosti cestujúcich. Na druhej strane sa spýtajme, aký dáva DPB cestujúcim príklad. Na vozidlách je niekoľkomesačná špina a interiér je vyslovene hnusný. Prakticky jediný čas, kedy sú vozidlá príjemne čisté je tesne po dodaní.
Je potrebné uvedomiť si, že špina vo vozidlách je neodlučiteľnou súčasťou poskytovania verejnej dopravy. Ak niekto odstraňovanie tejto špiny nezvláda, potom nezvláda poskytovať verejnú dopravu.
A opäť sa vrátim ku kampani. DPB kampane nerobí a keď robí sú nevýrazné, alebo zlé. Takže nevieme, či je "zvieracie" správanie prejav arogancie, alebo neuvedomelosti. Každopádne, ak sa DPB nevie o svoje vozidlá starať, prečo by sa o ne mali starať cestujúci? Aj keď nemám rád vandalov a arogantných ľudí, čo si vyložia topánky na sedadlo - tu primárne zlyháva DPB.
To som celkom prekvapeny, kedze ja som s nou siel v sobotu a klima bezala plne automaticky. Po chvili ked vykuklo slnko a oprelo sa do skiel bolo citit prival chladu z klimy.
V prvom rade dakujem za reakcie k L2 a ostatnemu. Nechcem reagovat len na jedneho, preto spojim viacere odpovede do jedneho prispevku:
Ci si myslim, ze L2 je trasovana ako spojnica dvoch ZST? Ja neviem preco je tak trasovana ako je. Ale co viem, ze je to jedina linka, ktora nespaja sidliska s CMO a s brown fields (Vajnorska). Aj ked tusim, ze trasovana je v style - tieto dve konecne nemaju priamy spoj, urobme na to linku. A nejako historicky sa to v DPB vezie dalej.
Odkedy si pamatam existuje linka v tejto relacii ako nejaka mantra a co pamatam tam jazdia poloprazdne sola a neskor K2jky. A preto by sa malo riesit, preco vozime vzduch v elektricke.
A to bud prehodenim konecnym alebo predlzenim trate sem https://goo.gl/maps/lTBq5
A to z dovodu komplexu Koloseo = 700 bytov a vzhladom na centralu SLSP a sucasnu vystavbu. Jedna sa o cca 750m nenarocnej trate. Cena? No povedzme, ze by sa mohli zmestit do 10mil€ (ohlad na sucasne ceny vystavby a rekonstrukcii) aj s konecnou bez obratiska a spolocnou zastavkou aj pre busy.
Poslat tam L4A a 32m vozidlo, L4B poslat na ZP a L2 zrusit bez nahrady.
S ohladom, ze:
Ruzinov treba aj tak posilnit aj s ohladom na budovanie zastavky Ruzinov.
v Raci ma najvacsi zmysel budovanie P+R parkovisk a teda kapacitu treba posilnit. O buducej vystavbe bytov ani nevravim.
Skutocne si nemyslim, ze budeme potrebovat kratsie ako 32 m vozidla. Skor si myslim, ze by bolo dobre pouvazovat nad 40 a viac metrovymi vozidlami prave pre L5.
L1 Z Petrzalky na Hlavnu stanicu ja osobne povazujem za dobry napad. Bude spajat Petrzalku s CMO - Eurovea, Kamenne nam. Obchodna, Kollarko, STU, ministerstva + Hlavna štanica. Myslim, ze to bude oblubena linka, hned ako sa trat dobuduje az na koniec Pétržky.
Načo umyvat z vonka ked ludia nevážia ani vnutrajšok..nastupim pivom..plechovka ostane, hamburger , lángoš..neni problém ono sa tam stratí..tekvicove semienka slnečnicové..detto...preco teda upratovat kvoli zvieratám??
4. Na 4 prestupuje na Zlatých už dnes veľká časť ľudí z 53 a 630 z Vajnor, Č. Vody a Grobu, ale hlavne zo Slovaklines od Senca, Bernolákova, atď..a potom ich rozvezie po meste.. Takže by "boli nadšení" keby na Zleté chodila iba 2 aby z nej museli ešte raz prestúpiť ak sa chcú niekam v meste dostať..
1. Nevyriesil.
2. K2S by v spicke nestacila ani nahodou, uz T3 boli v istych casoch malo kym sa neupravil CP.
3. 4 ma ovela rozumnejsiu trasu, preto je logicke aby obsluzila vacsiu cast Vajnorskej.
Klimtaizácia je ešte v tejto dobe na dobrovoľnej báze vodiča? Lebo čo autobus s klimatizáciou to unikát. Niektoré ju mali dnes zapnutú, iné nie. Napr. trolejbusy 31Tr na Dlhých dieloch prijeme vychladené by som povedal, že pre niekoho až veľa keďže sa časť cestujúcich obliekala ?
Ámos
Ci si myslim, ze L2 je trasovana ako spojnica dvoch ZST? Ja neviem preco je tak trasovana ako je. Ale co viem, ze je to jedina linka, ktora nespaja sidliska s CMO a s brown fields (Vajnorska). Aj ked tusim, ze trasovana je v style - tieto dve konecne nemaju priamy spoj, urobme na to linku. A nejako historicky sa to v DPB vezie dalej.
Odkedy si pamatam existuje linka v tejto relacii ako nejaka mantra a co pamatam tam jazdia poloprazdne sola a neskor K2jky. A preto by sa malo riesit, preco vozime vzduch v elektricke.
A to bud prehodenim konecnym alebo predlzenim trate sem https://goo.gl/maps/lTBq5
A to z dovodu komplexu Koloseo = 700 bytov a vzhladom na centralu SLSP a sucasnu vystavbu. Jedna sa o cca 750m nenarocnej trate. Cena? No povedzme, ze by sa mohli zmestit do 10mil€ (ohlad na sucasne ceny vystavby a rekonstrukcii) aj s konecnou bez obratiska a spolocnou zastavkou aj pre busy.
Poslat tam L4A a 32m vozidlo, L4B poslat na ZP a L2 zrusit bez nahrady.
S ohladom, ze:
Ruzinov treba aj tak posilnit aj s ohladom na budovanie zastavky Ruzinov.
v Raci ma najvacsi zmysel budovanie P+R parkovisk a teda kapacitu treba posilnit. O buducej vystavbe bytov ani nevravim.
Skutocne si nemyslim, ze budeme potrebovat kratsie ako 32 m vozidla. Skor si myslim, ze by bolo dobre pouvazovat nad 40 a viac metrovymi vozidlami prave pre L5.
L1 Z Petrzalky na Hlavnu stanicu ja osobne povazujem za dobry napad. Bude spajat Petrzalku s CMO - Eurovea, Kamenne nam. Obchodna, Kollarko, STU, ministerstva + Hlavna štanica. Myslim, ze to bude oblubena linka, hned ako sa trat dobuduje az na koniec Pétržky.