m@rtin: No s tým klientelizmom. Hold keď iný vraždia budeme aj my. Asi tak to celé vyznelo. to čo si napísal nie je ospravelnenie.
Myslíš si, že sme v BA úplný blbci.
1) most Košická bol naplánovaný veľmi dávno ešte vtedy keď sa rátalo s metrom pod Dunajom. O elinách do Petržalky sa nikomu snáď ani nesnívalo.
2) v Petržalke je dosť široký koridor, kde okrem prašných chodníkov nie je nič. 6iadne parkoviská, žiadne obchody žiadne lapmy, len pár nadivoko vyrastených stromov. Je tam stavebná uzávera a rýchlodráha tam bola plánovaná skôr ako sa Petržalka vôbec začala stavať. Ludia na súde nebudú mať argumenty, keďže pri sťahovaní vedeli čo tam bude, je to ekologickejšie a tichšie ako autobusy.
3)Bratislava má územný plán, ktorý bol aktualizovaný v 1993 a v súčasnosti sa pracuje na novom.
4) To že si o rôznych systémoch do Petržalky nevidel nič neznamená, že neexistujú. Tých variantov bolo vypracovaných hodne.
5) súčasné vedenie mesta má v zastupiteľstve 60 poslancov z 80. Hádanice neočakávam. je jasné, že to bude Siemens a tým to končí.
6) Začiatok výstavby prvých dvoch etáp v roku 2006 je reálny. Teda trať v P. a nejaké zmany v centre. Ak by to Ďurkovský nestihol, bude to jeho politická rakva. Môdrejší budeme ai tak o mesiac možno menej.
7)Nezabúdaj, že stačí napojiť Petržalku na ostatok siete a Nosný systém je ako tak, v oklieštenej verzii hotový. Resp. funguje po celom meste. A žiadne čakanie na trasu D či dokončenie C nehrozí. Inak Praha si požičala na dalšie tri stanice C 75mil Eur čiže 3mld. SKK. Za to sa dá prerobiť Karloveská a Račianska radiála na kvalitnú trať s mimoúrovňovým križovaní kde je to potrebné či preferenciou.
je jasne dané, kade trasa povedie pretože pôjde po trasách súčasných elinových tratí a v Petržalke máš koridor, ktorý ťa nepustí.
9)Výkupy pozemkov?! Akých. Súčasné trate patria mestu a koridor v P. tiež.
10) Mesto má jasne dané, kde mrakodrapy môžu byť a kde nie. Nepleť si nás s Prahou, ktorá kvôli UNESCO nemôže stavať kde chce. Bratislava taký problém nemá. Mesto má koncepciu rozvoja MHD a to asi rok starú. Predtým platila iná.
11) Nemyslím si, že pôjdeme pražským modelom a vyhlásime tender na nákup nových elín dva mesiace pred spustením trate tak ako to je v prípade Barandova.
12) Nemyslíš si, že rozhodnutie či to bude 1000 alebo 1435 je jednoduché. Keby si o tom čo to vedel, tak by si mohol z istotou povedať, že to bude 1435, keďže budovať sa to ide tak, aby sme si nezastavili výstavbu metra. Na každú novú, prebudovanú trať by chceli kupovať nové vozy.
Papyr:
Myslíš si, že sme v BA úplný blbci.
1) most Košická bol naplánovaný veľmi dávno ešte vtedy keď sa rátalo s metrom pod Dunajom. O elinách do Petržalky sa nikomu snáď ani nesnívalo.
2) v Petržalke je dosť široký koridor, kde okrem prašných chodníkov nie je nič. 6iadne parkoviská, žiadne obchody žiadne lapmy, len pár nadivoko vyrastených stromov. Je tam stavebná uzávera a rýchlodráha tam bola plánovaná skôr ako sa Petržalka vôbec začala stavať. Ludia na súde nebudú mať argumenty, keďže pri sťahovaní vedeli čo tam bude, je to ekologickejšie a tichšie ako autobusy.
3)Bratislava má územný plán, ktorý bol aktualizovaný v 1993 a v súčasnosti sa pracuje na novom.
4) To že si o rôznych systémoch do Petržalky nevidel nič neznamená, že neexistujú. Tých variantov bolo vypracovaných hodne.
5) súčasné vedenie mesta má v zastupiteľstve 60 poslancov z 80. Hádanice neočakávam. je jasné, že to bude Siemens a tým to končí.
6) Začiatok výstavby prvých dvoch etáp v roku 2006 je reálny. Teda trať v P. a nejaké zmany v centre. Ak by to Ďurkovský nestihol, bude to jeho politická rakva. Môdrejší budeme ai tak o mesiac možno menej.
7)Nezabúdaj, že stačí napojiť Petržalku na ostatok siete a Nosný systém je ako tak, v oklieštenej verzii hotový. Resp. funguje po celom meste. A žiadne čakanie na trasu D či dokončenie C nehrozí. Inak Praha si požičala na dalšie tri stanice C 75mil Eur čiže 3mld. SKK. Za to sa dá prerobiť Karloveská a Račianska radiála na kvalitnú trať s mimoúrovňovým križovaní kde je to potrebné či preferenciou.

9)Výkupy pozemkov?! Akých. Súčasné trate patria mestu a koridor v P. tiež.
10) Mesto má jasne dané, kde mrakodrapy môžu byť a kde nie. Nepleť si nás s Prahou, ktorá kvôli UNESCO nemôže stavať kde chce. Bratislava taký problém nemá. Mesto má koncepciu rozvoja MHD a to asi rok starú. Predtým platila iná.
11) Nemyslím si, že pôjdeme pražským modelom a vyhlásime tender na nákup nových elín dva mesiace pred spustením trate tak ako to je v prípade Barandova.
12) Nemyslíš si, že rozhodnutie či to bude 1000 alebo 1435 je jednoduché. Keby si o tom čo to vedel, tak by si mohol z istotou povedať, že to bude 1435, keďže budovať sa to ide tak, aby sme si nezastavili výstavbu metra. Na každú novú, prebudovanú trať by chceli kupovať nové vozy.
Papyr:

m@rtin
Já to myslel ze srandy ty tramavje.
Ale přesto mi přijde trochu divné chování magistrátu BA.
Praha každých 10 let ustanoví územní plán, kde jsou na metry zaneseny plochy např. pro komerční zóny, silnice, tramvajové tratě, metra atd. atd.
Nedovedu si představit, jak by mohla Praha bez územního plánu existovat. proto mi přijde divné, že se staví most Košická, kde se s tramvajemi nepočítá, neexistují žádné veřejné internetové stránky, kde by se člověk dozvěděl nebo případně se mohl vyjádřit k dopravě budoucnosti. Každá veřejně prospěšná stavba v Praze musí mít své oficiální webové stránky, počítačovou animaci a veřejně dostupné prospekty. Já jsem ještě o tramvajích na Petržalku neviděl nic. Tramvaje na Barrandov se plánují už 15 let a už v roce 1995 Kotas udělal projekt. No a tramvajemi na Barrandov se svezeme až za dva měsíce., tedy v roce 2003. V troji se má za 8 let stavit nový most a už teď existuje projekt na internetu, který počítá s tramvajovou tratí, už teď se vyhlašuje nejlepší architektonický návrh.
To není žádná hračka postavit nosný systém v Bratislavě. Víš co to obnáší?
-několikasetmilionový projekt = architekti, inženýři
-zanesení do územního plánu = šarvátky na radnici opozice X koalice
-výkupy pozemků
-nákup nových vozidel
-nová vozovna
-soudní spory s obyvateli protestující proti stavbě a že jich nebude málo. Např. pražský tunel Mrázovka se díky soudním sporům otevře o 2 roky později než měl.
-samotná realizace
-navýšení finančních prostředků na mzdách stavbařů, kteří tam budou pracovat déle, protože skoro každá takováto stavba se protáhne, právě díky těm sporům.
-a každé další zadlužení města je velmi citlivou záležitostí, především na radnici mezi politiky.
V Praze se měla postavit 4 kilometry dlouhá tramvajová trať do Bohnic. Ta je zanesena v územním plánu a i peníze by byly, ale kvůli pár lidem z Bohnic, ta trať nebude. Po otevření tramvají na Barrandov se má začít stavět tram. trať do Malešic s dokončením v roce 2006. Ještě se nezačalo a už se pár lidí z Malešic bouří.
Proč to píšu, abych trošku snížil tvůj optimismu. No uvidíme všichni sami. Já si nemyslím, že do 7 let bude mít BA nosný systém. Právě díky výše popsaným důvodům. A teprve v Bratislavě, kde se hledá 1000 důvodů, proto proč to nejde a žádný důvod, jak by to mohlo jít líp. Vizitkou je celá MHD provozovaná DPB..................