Reply on: diwi #202961:
Zbytočné, obmedzujúce aj ľudí, ktorí IAD chodiť musia (robotníci, fuškári, kuriéri, opravári). Predsa nechceš aby mi maliari s náradím chodili MHD.Úplne jednoduchšie a lacnejšie riešenie je striktná parkovacia politika a preferencia MHD. Len si predstav BUS pruh po celej Šancovej a políciu, ktorá kontroluje vjazd do križovatky s predpokladom, že sa dá opustiť a využívanie BUS pruhov. Garantujem Ti, že za týždeň máš v centre len tie autá, čo patria majiteľom nehnuteľností, ktorí tam bývajú.
Pod striktnou parkovacou politikou rozumiem slušné parkovanie za parkovné. Slušné = nie že zoberiem posledný ostrovček v meste, namaľujem na neho 4 malé parkovacie miesta a vyberám 2 Eur za hodinu). Ale ako to býva zvykom v cudzine, 1 Eur na hodinu, pričom maximum je 5 Eur za deň.
Slušné znamená aj to, že by sa v BA vytvoril systém jednosmeriek a parkovanie na vozovke (nie na chodníku).
Slušné znamená aj to, že by rezidenti (trvalý pobyt) mali určitú úľavu.
A ak by bol v cene jeden hodinový lístok grátis, vodičom by sa hromadili lístky v peňaženke, ktoré by buď sami niekomu dali (paradoxná situácia keby by vodiči IAD podporovali MHD), alebo by boli nútení využiť.
Netreba vymýšľať žiadne zložité systémy. Už aj tak je parkovacia politika v meste nejasná. Osobne som niekedy nútený ísť na poštu pre väčší balík a idem autom. SMS parkovací lístok je perfektná vec. No trvalo mi dlho kým som zistil, kde môžem parkovať. Urobiť parkovacie miesta rezidenčné, komerčné a súkromné a jasne ich značkami rozlíšiť.
Ike
Väčší kraj by rozhodne pomohol riešiť VHD aj do oblastí, ktoré sú dnes mimo kraja (Šamorín, západ okresu DS) a sídlo v BA aj keď na prvý pohľad nelogické, tak preto, aby dochádzajúci nemuseli cestovať krížom krážom po celom kraji pri vybavovaní rôznych administratívnych záležitostí, ale aby mohli v mieste zamestnania (väčšina pracuje a študuje v BA)